کفاشیان: واگذاری ورزشگاه‌ها به پرسپولیس و استقلال منطقی نیست/ تنها راه خروج از بحران اداره ورزشگاه‌ها توسط بخش خصوصی است

کفاشیان: واگذاری ورزشگاه‌ها به پرسپولیس و استقلال منطقی نیست/ تنها راه خروج از بحران اداره ورزشگاه‌ها توسط بخش خصوصی است

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: واگذاری ورزشگاه های آزادی و تکتی به پرسپولیس و استقلال منطقی نیست.

علی کفاشیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری نارنجی، از بحران به وجود آمده برای زمین های ورزشگاهی و نبود ورزشگاه های با کیفیت برای بازی های بین المللی باشگاهی و ملی گفت. مدیریت را به دولت و ورزشگاه های آزادی، تکتی، نقش جهان و… سپردیم. رضایت ندادن

استادیوم های کوچک تبدیل به زباله شده اند

وی ادامه داد: انبارهایی داریم که نامرغوب و غیرقابل استفاده هستند. باید بپذیریم که مدیریتی که تاکنون انجام شده، نتایج آن اشتباه بوده است. این وضعیت استادیوم های بزرگ ماست که در حال بازسازی هستند، اگر به ورزشگاه های کوچکی که تبدیل به زباله شده اند نگاه کنید. ورزشگاه هایی که ویران شده اند و این نشان می دهد که ما باید خیلی وقت پیش نظرمان را عوض می کردیم. از امروز می توانیم نماها را تغییر دهیم، زیرا زنگ هشدار داده شده است.

یک استادیوم را تا زمانی که خراب شود اداره می کنند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال همچنین گفت: باشگاه ها برای یک تیم میلیاردها تومان برای یک فصل هزینه می کنند و حاضرند احساس مسئولیت کنند و هزار هزینه فصل خود را در چمن ورزشگاهی که در آن میزبانی می کنند صرف کنند. مدیریت ورزش می تواند وارد عمل شود و نگرش را تغییر دهد. این تغییر باید به گونه ای باشد که دولت مدیریت انبارها را برای مدت طولانی 10 تا 20 سال در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا به درستی مدیریت شود. مدیر کل ورزش یک استان وقتی 10 ورزشگاه دارد فقط به فکر اجاره ورزشگاه های زیر مجموعه خود برای درآمدزایی است و هرگز به فکر ساخت و رفع مشکلات زیرساختی ورزشگاه ها نیست. تخریب یک ورزشگاه هم به همین صورت اتفاق می افتد، حتی یک استادیوم را سیل می کنند و بعد آن را رها می کنند.

وزارت ورزش باید ورزشگاه ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد

وی تاکید کرد: زمانی که مدیریت انبارها به بخش خصوصی سپرده می شود، به دلیل خدماتی که ارائه می دهند و درآمدزایی انبارها، هزینه های لازم برای نوسازی و بهسازی انبارها را به صورت مشترک پرداخت می کنند، زیرا برای کسب درآمد لازم است. برای داشتن یک استادیوم آماده متقاضیان می توانند انتخاب کنند. مثلا باشگاه های اصفهان میلیاردها تومان برای تیم هایشان خرج می کنند اما تا مجبور نشوند یک درصد از بودجه خود را خرج زمین چمن ورزشگاه ها نمی کنند. باشگاه ها اگر احساس کنند که کیفیت بالای ورزشگاه ها شهرت آنهاست، اقدام می کنند. وزارت ورزش می تواند با جدیت این سیاست را دنبال کند و در درازمدت ورزشگاه های کوچک و بزرگ را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد. مثلا برای اجاره استادیوم رفتیم اما یک سال بیشتر اجاره نشده بود و طبیعتاً هر شخص اصیل و حقوقی که اجاره می دهد بدتر از چیزی که دریافت می کند ورزشگاه را ترک می کند.

سیاست های نگهداری از ورزشگاه ها منجر به تخریب آنها شده است

کفاسیان یادآور شد: تنها راه نجات ورزشگاه ها و استفاده صحیح از آنها، واگذاری آنها به بخش خصوصی برای بیش از 10 سال است. در این صورت با استادیوم ها برای ارائه خدمات بهتر رفتار می شود. سیاست هایی که تاکنون برای حفظ و حراست از ورزشگاه ها به کار می رفت باعث تخریب آنها شده است. در قسمت دوم در مورد ساخت اماکن ورزشی اشاره شده است که دولت می تواند آن ورزش ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا هزینه ای نداشته باشد و درآمدزایی داشته باشد. از طرفی سرمایه گذاری در ورزشگاه های جدید با استانداردهای بالا به کندی انجام می شود. اکنون از همه کشورهای منطقه و آسیا عقب هستیم. فرصت های خوبی داریم اما از نظر امکانات ورزشی عقب هستیم.

استقلال و پیرسپولیس سنگ تمام گذاشته اند

وی با توجه به اینکه برخی کارشناسان بر این باورند که ورزشگاه های آزادی و تکتی را می توان برای مدتی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس واگذار کرد و چون در حال بازی هستند نگران ورزشگاه هستند، تصریح کرد: باید پرسپولیس و پرسپولیس بیشتر شود. باشگاه های استقلال. هنرمندان، از تیم های خود محافظت کنند و به امور آنها رسیدگی کنند، آنها توانایی محافظت از ورزشگاه ها را ندارند. استادیوم هایی که قبل از این به این دو باشگاه داده شده این را نشان می دهد. آنها سنگ تمام گذاشتند و فقط از علف استفاده می کردند. بنابراین این باشگاه ها نمی توانند استادیوم ها را نگهداری کنند و در این کار تخصص ندارند. بنابراین واگذاری اردوی آزادی و تکتی به پرسپولیس و استقلال منطقی نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کفاشیان: واگذاری ورزشگاه‌ها به پرسپولیس و استقلال منطقی نیست/ تنها راه خروج از بحران اداره ورزشگاه‌ها توسط بخش خصوصی است" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کفاشیان: واگذاری ورزشگاه‌ها به پرسپولیس و استقلال منطقی نیست/ تنها راه خروج از بحران اداره ورزشگاه‌ها توسط بخش خصوصی است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه