چت بات ها بدون عاطفه احساساتی می شوند!

چت بات ها بدون عاطفه احساساتی می شوند!

همدلی با چت ربات های هوش مصنوعی طرفداران زیادی پیدا کرده است، اما این ربات ها بدون احساسات واقعی همدلی می کنند.

خبرگزاری علم و فناوری نارنجی; محبوبیت ربات های چت هوش مصنوعی به عنوان منبع حمایت عاطفی در حال افزایش است و بسیاری از مردم برای دریافت خدمات بهداشت روانی راحت و مقرون به صرفه به این چت بات های روان درمانی روی می آورند. حتی پزشکان از هوش مصنوعی برای ایجاد یادداشت های همدلانه تر برای بیماران استفاده می کنند. حال، سوال این است که آیا چت ربات های هوش مصنوعی واقعاً می توانند همدلی واقعی داشته باشند؟ گزارش نیوساینتیست، خلاصه ای که می خوانید، به این سوال پاسخ داده است.

نویسنده این گزارش می نویسد: پس از گذشت صد روز از جنگ غزه، خواندن اخبار برایم سخت تر شد. شوهرم به من گفت شاید وقت آن رسیده که با یک درمانگر صحبت کنم. در عوض، در یک صبح سرد زمستانی، پس از خواندن داستان دیگری از تراژدی انسانی در غزه، اشک هایم را پاک کردم و به هوش مصنوعی روی آوردم.

در گفتگوی JPT نوشتم: «من از وضعیت جهان بسیار ناراحت هستم. او قبل از ارایه فهرستی از توصیه های عمل گرایانه پاسخ داد: «ناامید شدن قابل درک است. وی سپس توصیه کرد: کمتر در معرض اخبار رسانه ها قرار بگیرید، مثبت اندیش باشید و مراقب خود باشید!

می دانستم انجام چنین کارهایی مفید است، اما به دلیل اینکه در آن زمان حالم خوب نبود، گفتگو را بستم.

همدلی مفهوم پیچیده ای است که تعریف استانداردی ندارد، اما تقریباً همه زمینه های همدلی دارای ابعاد خاصی هستند. یک فرد همدل ابتدا باید بتواند احساسات طرف مقابل را تشخیص دهد، تحت تاثیر آن احساسات قرار گیرد، تا حدی آنها را احساس کند، بین خودش و طرف مقابل تمایز قایل شود، بفهمد که چه زمانی احساسات طرف مقابل متعلق به او نیست. غذا بخورید و در مورد تجربه طرف مقابل خیال پردازی کنید.

چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی پیشرفت هایی در توانایی خود در درک احساسات انسانی داشته اند، اما هنوز در بسیاری از زمینه ها کوتاهی می کنند. همدلی موضوعی بین فردی است و به نشانه ها و بازخوردهای مداوم برای تقویت پاسخ همدل نیاز دارد. همچنین نیاز به درجه ای از آگاهی شهودی برای شخص و موقعیت او دارد. مدل های فعلی هوش مصنوعی هنوز درک دقیقی ندارند و مهمتر از همه، آنها احساساتی ندارند که آن را به شخصی که با او در تعامل هستند نشان دهند. آنها فقط می توانند زبانی تولید کنند که همدلی واقعی را تقلید کند.

در نتیجه، برخی از افراد از پیامدهای رفتار خود می ترسند و به دنبال حمایت عاطفی از مدل های ماشینی هستند. ماشین هایی که فقط می توانند تظاهر به جذب مردم کنند.

نگرانی هایی وجود دارد که ظهور چت ربات های هوش مصنوعی می تواند نحوه درک ما از همدلی و تعامل با یکدیگر را تغییر دهد. با این حال، برخی از کارشناسان استدلال می کنند که هوش مصنوعی، بدون موانعی مانند خجالتی یا فرسودگی شغلی، می تواند همدلی را واضح تر از انسان ها ابراز کند.

در نتیجه، چت ربات های هوش مصنوعی ممکن است منبع خوب و ارزانی برای حمایت عاطفی باشند، اما نمی توانند جایگزین تعامل انسانی و همدلی واقعی ناشی از تعامل انسانی شوند. در عوض، آنها باید به عنوان مکمل و نه جایگزین حمایت عاطفی انسان استفاده شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چت بات ها بدون عاطفه احساساتی می شوند!" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چت بات ها بدون عاطفه احساساتی می شوند!"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه