پیجر اولین‌بار برای چه کاری ساخته شد؟

پیجر اولین‌بار برای چه کاری ساخته شد؟

به گزارش نارنجی، خدمات پیجینگ برای اولین بار در سال 1950 برای پزشکان در شهر نیویورک آغاز شد. این سرویس با پرداخت ماهیانه 12 دلار با پیجر 200 گرمی ارائه می شد که تا فاصله 40 کیلومتری دکل انتقال پیام های تلفنی را دریافت می کرد.

اولین پیجر ترانزیستوری توسط فرانسیس میچل در دهه 1960 ساخته شد و استفاده از پیجر در میان کارکنان پزشکی تا سال 1962 ادامه یافت، زمانی که اولین سیستم صفحه‌بندی شخصی تجاری به نام بلبوی منتشر شد. بلبوی ترمینالی بود که وقتی کسی می خواست با او تماس بگیرد به کاربر اطلاع می داد. هنگامی که شخصی سیگنال صوتی (بیپ) را در پیجر دریافت می کند، تماسی برقرار می کند و با مرکز خدمات تماس می گیرد که پیام تماس گیرنده را به کاربر اطلاع می دهد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: در دهه 1990 با کاهش قیمت تلفن همراه، کم کم گوشی های کوچکی مانند Motorola StarTAC و Nokia 40 وارد بازار شدند و ارتباطات سیار گسترش یافت و به تدریج اکثریت مشتریان پیجر را به خود اختصاص دادند. به تلفن های همراه خارج از زمینه های تخصصی مهاجرت کرد.

در حال حاضر با گسترش استفاده از تلفن همراه و تلفن های هوشمند، استفاده از پیجر کاهش چشمگیری یافته و به شرایط خاص مانند خدمات اضطراری و خدمات عمومی محدود شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیجر اولین‌بار برای چه کاری ساخته شد؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیجر اولین‌بار برای چه کاری ساخته شد؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه