پول بده مقاله بگیر – نارنجی

پول بده مقاله بگیر - نارنجی

این روزها کارگران کارخانه مشغول تولید مقالات و پایان نامه های علمی جعلی با مدارک مختلف علمی هستند. تخمین زده می شود که تعداد مقالات جعلی تولید شده توسط کارخانه های کاغذ و مشاغلی که آثار جعلی و تالیفی را می فروشند صدها هزار نفر باشد.

به گزارش نارنجی، قدس نوشت: مجله علمی معتبر «نیچر» در گزارش سالانه خود اعلام کرد که سال 2023 رکورد تقلب های دانشگاهی را شکست و بیش از 10 هزار مقاله پژوهشی پس از انتشار به تعویق افتاد.

در این گزارش، عربستان سعودی، پاکستان، روسیه، چین، مصر، مالزی، ایران و هند به عنوان هشت کشوری معرفی شده اند که پس از انتشار مقاله ها در دو دهه اخیر، بالاترین نرخ لغو را داشته اند. حوادثی مانند ارجاعات جعلی و نادرست، سرقت ادبی و جعل در متون از عوامل انصراف و پس گرفتن این مقالات شده است.

علت تقلب علمی
یکی از اعضای کارگروه اخلاق در پژوهش وزارتخانه با بیان اینکه متاسفانه شاهد رواج رفتارهای غیراخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با اهداف اخذ مدرک یا ارتقاء مدرک دانشگاهی انجام می شود، گفت: قدس: علت اصلی سرقت علمی مربوط به شرکت هایی است که ادعای مقاله نویسی دارند و دانشجویان و افرادی که می خواهند سطح علمی خود را ارتقا دهند به آنها مراجعه می کنند و در ازای دریافت حقوق مقاله یا پایان نامه دریافت می کنند.

برای دریافت مقاله هزینه کنید
غلامرضا اصغری همچنین با اشاره به اینکه دانشجو می تواند بدون هیچ تلاشی و صرفاً برای پرداخت هزینه پایان نامه یا انشای آماده یا انشا توسط شخص دیگری داشته باشد، ادامه داد: گاهی این داده ها وجود دارد، اما از آنجایی که یک فرد نمی تواند مقاله بنویسد، این شرکت ها کار نوشتن را برای او انجام می دهند، اما گاهی اوقات هیچ کاری از ابتدا انجام نشده است و مقاله و پایان نامه ای وجود ندارد و داده ایجاد می کنند.
رییس سابق سازمان غذا و دارو یکی از دلایل بروز برنامه ریزی تحصیلی در بین دانشجویان مقاطع مختلف را وجود فشار بالایی که در مقررات توسعه و تربیت دانش آموز ضروری است، بیان کرد. باید مقاله علمی داشته باشد. این الزامات باعث شده است که عده ای که توانایی مقاله نویسی ندارند به این شرکت ها مراجعه کنند.
وی به کمبود پژوهش در بین دانشجویان و برخی از معلمان اشاره کرد و ادامه داد: بزرگترین دلیل یافتن مشکلات مربوط به ریسک تحصیلی به دلیل کاهش و کاهش بودجه پژوهشی دانشگاه ها است که دانشجویان نمی توانند هزینه های بالای تحقیقات علمی را بپردازند. و در نتیجه . نمی توانند مقاله یا پایان نامه ای ارسال کنند، بنابراین به ایجاد داده ها و گزارش کارهای انجام نشده روی می آورند.
اصغری ادامه می دهد: اگر بودجه و فرصت کافی برای پژوهش در دانشگاه ها وجود داشته باشد، قطعاً دانشجویانی که می خواهند کار کنند، هرگز سراغ داده سازی و سرقت علمی نمی روند.
یکی از اعضای کارگروه وزارت اخلاق در این پژوهش با اشاره به بی اطلاعی برخی از اساتید از جعلی بودن اطلاعات و دانش در مقالات و پایان نامه ها می گوید: با وجود اینکه راهکارهایی برای راستی آزمایی و مشاهدات میدانی برای این موضوع وجود دارد. برخی از اساتید گوش نده و وقتت را نگیر یا گاهی چشم بر این تقلب و سرقت ادبی می بندند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در برخی موارد فردی که برای او مقاله یا پایان نامه ای نوشته می شود، از این موضوع اطلاعی ندارد و کنترلی بر آن ندارد، گفت: شاید مقاله یا. پایان نامه ای که شخصی می خرد و به استادش می دهد درست است، این یک کپی از یک اثر علمی نیست و در واقع شخصی آن را نوشته است، اما این دانشجو نیست. این اثر نمونه دیگری از تخلف و سرقت ادبی است.

سرقت ادبی رایج ترین نوع سرقت علمی است
اصغری سرقت علمی را یکی از رایج ترین انواع سرقت علمی در کشور ما می داند و سپس به سخنان خود می افزاید: در این صورت داده ها و دانش علمی صحیح است و کار انجام شده است، اما چون باید به زبان انگلیسی باشد و به زبان انگلیسی نوشته شده است. هیچ کس از آن نخبگان نیست، او از مقاله دیگری و عبارت آن مقاله و ادبیات مکتوب شخص دیگری استفاده نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: بزهکاری باعث شده است که اطلاعات نادرست به سیستم علمی ارایه شود و اعتماد مردم به تحقیقات و مطالعات را خدشه دار کند، دانش واقعی به دست می آید. اعتبار علمی کشور را با زحمت می بخشد، مورد سوال برخی قرار می گیرد و باعث آبروریزی می شود.
این رفتارهای پژوهشی نامناسب مانند سرقت علمی باعث گمراهی محققان می شود. همچنین باعث شکست همکاری های علمی و از بین رفتن اعتماد بین محققین و پژوهشگران و مجلات می شود و آسیب های جبران ناپذیری به جامعه علمی و عزت علم وارد می کند.
رییس سابق سازمان غذا و دارو اگرچه دسترسی آسان و رایگان به منابع و دانش را در تسهیل جرایم علمی موثر می داند، اما می گوید: این موضوع حتی می تواند برای نویسنده مقاله جعلی نتیجه منفی داشته باشد; زیرا از این روش می توان برای کشف تقلب در کار استفاده کرد. معنا هم کنترل و هم تخلف را آسان کرده است.
اصغری ادامه داد: بزرگترین مشکلی که باعث سرقت علمی دانشگاهی می شود و به جامعه علمی آسیب می رساند بودجه بسیار کم پژوهشی در دانشگاه ها و همچنین نیاز دانشگاه ها به ارسال مقاله در زمان فارغ التحصیلی دانشجویان و علاوه بر آن نیاز به ارسال مقاله برای دانشگاه ها است. رشد علمی اساتید
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به راهکارهایی برای کاهش تقلب های علمی اشاره می کند و سپس به سخنان خود می افزاید: از بین بردن بستر این تقلب ها با افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه ها و همچنین حذف الزامات سنگین در پایان تحصیل. می تواند کاهش تحقیقات بسیار موثر است. مراقب باش

پنالتی هایی که متوقف نمی شوند
اسگری به اعمال و تعیین مجازات های بازدارنده برای پیشگیری از جرایم تحصیلی در بین دانش آموزان اشاره می کند و می افزاید: مجازات های این حوزه به هیچ وجه بازدارنده نیست و عوامل بازدارنده کلاهبرداری و کلاهبرداری ضعیف شده است.
وی می گوید: متاسفانه هیچ آیین نامه و قانونی وجود ندارد که تعیین کند و مانع از آن شود که در صورت کشف و اثبات تقلب در کمیته ای در دانشگاه ها یا وزارت علوم، کلاهبردار از مزایای کلاهبرداری محروم شود. تا زمان فارغ التحصیلی و ادامه تحصیل یا ارتقای معلم لغو خواهد شد.»
رییس سابق سازمان غذا و دارو به نظارت بیرونی و مبارزه با تقلب اشاره می کند که جدی و موثر نیست و باعث شده ترس از تقلب با شکست مواجه شود و ادامه می دهد: نظارت داخلی عامل دیگری است که مردم به دلیل تقلب شیطانی و افترا به این معنا نیست که به نظر می رسد در سال های اخیر این کنترل داخلی نیز کاهش یافته است و در واقع رواج و رواج تقلب منجر به شکست شیطان و کاهش حساسیت اخلاقی شده است. برای شما.
وی در ادامه سخنان خود می گوید: اکنون دانشجویان می بینند که دانشگاه کنترل چندانی بر تقلب ندارد، برخی از معلمان چشم خود را بر سوء استفاده و کلاهبرداری می بندند، همکلاسی هایشان به همین صورت کار خود را انجام می دهند و فرقی بین آنها نیست. یک فرد شاغل و یک فرد معمولی وجود ندارد بنابراین کلاهبرداران به تقلب تشویق می شوند. انتخاب کدام یک راحت تر است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پول بده مقاله بگیر – نارنجی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پول بده مقاله بگیر – نارنجی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه