وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما

وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن تشریح وضعیت اهدای خون با شروع فصل سرما گفت: روزانه 1500 واحد خون در مراکز درمانی توزیع می کنیم اما میزان خون داده شده 1200 واحد در روز است.

منتظر شبر در گفت و گو با دکتر نارنجی گفت. وی در خصوص وضعیت اهدای خون در استان تهران گفت: با شروع فصل سرد سال به دلیل مسائل مختلف از جمله شیوع بیماری های تنفسی میزان اهدای خون کاهش می یابد. در حال حاضر وضعیت اهدای خون در استان تهران خوب است اما توزیع فرآورده های خونی با اهدای خون روزانه حدود 300 واحد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه مردم از سراسر کشور برای درمان به پایتخت ایران می آیند گفت: به طور کلی اتباع ایرانی برای درمان و جراحی به تهران مراجعه می کنند و به همین دلیل میزان خونی که در مراکز درمانی توزیع می شود. استان تهران بیشتر از آنهاست. جمعیت استان

شبر میزان توزیع خون در مراکز درمانی را بیش از اهدای خون عنوان کرد و توضیح داد: اکنون توزیع واحدهای خونی بیش از اهدای خون است. بنابراین برآوردها نشان می دهد که توزیع واحدهای خونی در مراکز درمانی 300 واحد بیشتر از اهدای خون روزانه است. روزانه 1200 واحد خون در مراکز اهدای خون استان جمع آوری می شود. این در حالی است که به طور متوسط ​​1500 واحد خون در مراکز درمانی توزیع می کنیم.

مدیر کل انتقال خون استان تهران به ضرورت مراجعه به اهدای خون اشاره کرد و گفت: رفتن به اهدای خون امری ضروری است و نباید فکر کرد که اهدای خون یک برنامه اضافی است. همه کسانی که می توانند خون اهدا کنند باید به خاطر داشته باشند که خود یا یکی از اعضای خانواده شان ممکن است در هر زمانی به خون نیاز داشته باشند. در صورت ادامه شرایط فعلی اهدای خون ذخایر خونی تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: نکته مهم و اساسی این است که خون برای جراحی ضروری است و جایگزینی ندارد. در خصوص وضعیت اهدای خون از مردم تقاضا دارم به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه