وزیر کشور: رویکرد اصلی دولت وفاق ملی توجه به توزیع عادلانه امکانات است

وزیر کشور: رویکرد اصلی دولت وفاق ملی توجه به توزیع عادلانه امکانات است

نارنجی/پرس وزیر کشور بر اهمیت خدمت به مردم و حفظ کرامت انسانی تاکید کرد و گفت: رویکرد اصلی حکومت وحدت ملی تمرکز بر توزیع عادلانه فرصت ها است.

اسکندر مومنی امروز پانزدهم شهریور ماه در مراسم افتتاح فاز دوم و سوم جاده شهید آیت الله رییسی و چندین پروژه عمرانی و زیرزمین شهرداری شیراز گفت: ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به امنیت، آرامش، وحدت نیاز دارد. و وحدت ملی و امید.

وی همچنین گفت: با تدبیر رئیس جمهور اولین گام را برای اجرای حکومت وحدت ملی برداشته است و این گام بزرگی برای توسعه همه جانبه ایران است. این پایان کار نیست، بلکه آغاز کار است و برای رسیدن به وحدت ملی و توسعه همه جانبه به مؤلفه های دیگری نیاز است که یکی از مهمترین آنها کار و خدمت به مردم است.

مومنی با تاکید بر اینکه تنها با شعار نمی توان به وحدت ملی رسید گفت: همه باید در گوشه و کنار این کشور و با مسئولیت خود برای رفع مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشتی همه مردم تلاش کنیم. موضوع به ویژه برای کارمندانی که در پست های خدمات شهری حضور دارند اهمیت دارد.

به گزارش نارنجی، وزیر کشور همچنین بر لزوم احترام و تکریم معجزات و معجزات انسانی همه مردم کشورمان فارغ از نژاد، سلیقه و قومیت تاکید کرد و اظهار داشت: احترام به مردم و در نظر گرفتن کرامت آنها باعث ایجاد وفاق می شود. بارها می بینیم که شهروندی به اداره ای مراجعه می کند و کارش انجام می شود، اما این کار با احترام و شأن آن شهروند انجام نمی شود یا برعکس، کار یک شهروند انجام نمی شود، بلکه با این کار انجام می شود. رضایت و احترام، اینکه فرد راضی از محل مرجعیت بازگردد، خدمت به مردم همراه با احترام و در نظر گرفتن شایستگی همه شهروندان یکی از بزرگترین چالش هایی است که به وحدت ملی کمک می کند.

وی گفت: چون به خانواده خود احترام می گذاریم باید همه شهروندان و مردم ایران را خانواده خود ببینیم و هیچ تفاوتی وجود ندارد. بنابراین خدمت باید محترمانه به مردم باشد و این امر موجب افزایش سرمایه اجتماعی هر گروه در هر شهر، استان و کشور می شود.

مومنی همچنین خواستار برقراری عدالت و فرصت های برابر برای همه مردم به ویژه در زمینه خدمات شهری در همه مناطق ایران شد و گفت: پیشرفت و توسعه کشور ما به دلایل مختلف یا در شهرهای بزرگ و یا در استان های بزرگ صورت می گیرد. که حتی در این حوزه ها نیز فرصت ها در چندین حوزه خاص متمرکز شده است، لذا بر تأمین عدالت و فرصت های برابر برای همه مردم تأکید ویژه می شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه پیشرفت، توسعه، پزشکی، بهداشت و ورزش در همه مناطق شهری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: احداث فرهنگسراهای فراوان در مناطق حاشیه شهر جای تقدیر دارد. ما باید همه مناطق شهرها را برابر ببینیم. توسعه، توسعه و ساخت مراکز درمانی، بهداشتی و ورزشی نیاز همه مردم است و تفاوتی بین مردم وجود ندارد.

وی رویکرد اصلی حکومت وحدت ملی را تمرکز بر توزیع عادلانه تسهیلات دانست و گفت: یکی از مشکلات بزرگ وجود پروژه های ناتمام است. پروژه های زیادی در کشور داریم که ناقص هستند، البته می توان آنها را به 3 دسته تقسیم کرد. برخی از آنها نیمه تمام هستند، اما مستمر هستند، یعنی اعتبار به آنها تزریق می شود و کم و بیش انجام می شود. برخی دیگر بنا به دلایلی متوقف شده اند و برخی از مدت هاست که تعطیل بوده و منابعی برای آنها در آینده پیش بینی نشده است.

لزوم اولویت دادن به پروژه های نیمه تمام پیشران

مومنی از همه حاضران خواست حتما این پروژه های نیمه تمام را دسته بندی کنند و پروژه هایی را که توسعه و اهمیت بالایی دارند و جزو پروژه های پیشران محسوب می شوند در اولویت قرار دهند و گفت: ما نیز در مرکز کمک می کنیم.

به گزارش خبر نارنجی، وزیر کشور تاکید کرد: پروژه های مربوط به وزارت کشور باید ساماندهی شود. پروژه های زیادی وجود دارند که با منابع کمتری قابل اجرا هستند و سرعت توسعه برخی از پروژه ها بالاست و باید مورد توجه قرار گیرند، به ویژه پروژه هایی که در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در همه جا اهمیت دارند.

این میانجی به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی از پروژه های شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: از کل پروژه های امروز حدود 400 میلیارد تومان هزینه شده است که حدود نیمی از آن امروز و 11 و 11 مورد به بهره برداری رسیده است. نیمی از آنها یعنی بیش از 11 هزار میلیارد تومان عملیات اجرایی آغاز شده است.

مومنی همچنین بر اهمیت تامین منابع و زمان اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم اجرای آن پروژه ها در مهلت اعلام شده، باید مسئولین امر پاسخگو باشند. این کشور دیگر جایی برای تخصیص منابع به پروژه ها نداشت، اما منصرف شد. بسیاری از منابع کشور اعم از محاصره و بسیاری از مسائل دیگر با همت همه بخش ها مشکل است و به پروژه های نیمه تمام تبدیل می شود. باید سعی کنیم هر برنامه و پروژه ای را که تعریف می کنیم پایان ببینیم.

وزیر کشور یادآور شد: قضاوت و قدردانی مردم از کارآمدی نظام اداری و شهری بر این نیست که گروهی کار خود را به خوبی انجام دهند و کار یک اداره را ارزیابی کنند، بلکه مردم هر جا که خیر و کار است، باشد. موفقیت، کار جمعی نظام عمومی است و هر جا که مشکلاتی وجود داشته و اقداماتی بر زمین مانده است، باز هم این را به کل نظام نسبت می دهند، پس همه باید تلاش کنیم تا شاهد پیشرفت کشورمان در همه زمینه ها باشیم. با همکاری و تعامل و اقدامات متقابل.

وی در پایان گفت: دولت چهاردهم و مجلس همزمان کار خود را آغاز کردند و همزمان به پایان خواهند رسید و برنامه هفتم همزمان شروع می شود و مردم انتظار دارند که همه با هم ایران را بسازیم. همه ما شغلی داریم و در هر موقعیتی که باشیم مسئولیتی جز خدمت به مردم و تلاش برای حل مشکلات زندگی مردم با رعایت کرامت انسانی مردم نداریم.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر کشور: رویکرد اصلی دولت وفاق ملی توجه به توزیع عادلانه امکانات است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر کشور: رویکرد اصلی دولت وفاق ملی توجه به توزیع عادلانه امکانات است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه