ورود دادستانی به گودبرداری های جدید در حریم باغ ملی گیاه شناسی

ورود دادستانی به گودبرداری های جدید در حریم باغ ملی گیاه شناسی
نارنجی:

غلام عباس ترکی معاون دادستان کل کشور امروز در بازدید از ساخت پروژه مسکونی 5000 نفری در باغ گیاه شناسی ایران گفت: امروز بر اساس گزارشی در کنار دو برج 40 طبقه است. باغ گیاه شناسی که پیش از این ساخته شده بود و با دستور دادستانی ساخت آن متوقف شد در حال حفاری است.

معاون دادستان کل کشور گفت: دو برج 40 طبقه ای که در کنار باغ گیاه شناسی در حال ساخت بودند همچنان پابرجا هستند و طبق مشاهدات انجام شده فعالیت خاصی در آنها وجود ندارد و اصرار داریم که این توقف انجام شود. . به طور کامل و هیچ اقدام دیگری انجام نمی شود

وی همچنین گفت: اما در اطراف این پروژه کاوش جدیدی انجام شده که به همین منظور دستور مطالعه و پایش آن را داده ایم.

معاون دادستان کل کشور در پاسخ به اینکه آیا گودبرداری مربوط به پروژه جدیدی است یا خیر گفت: باید در بازدید بررسی شود و گودبرداری جدید انجام شود و وضعیت آن مشخص شود.

وی ادامه داد: این پروژه های مسکونی مربوط به تعاونی های مسکونی است که با مجوزهای عمومی اخذ شده از شهرداری به دنبال ساخت و ساز هستند. اما در صورت عدم رعایت قانون جلوی آنها گرفته می شود.

وی همچنین گفت: این اقدامات مشکلاتی را برای صاحبان پروژه های مسکونی ایجاد کرده است که باید مورد توجه قرار گیرد. اولویت ما حل اساسی مشکل است.

قائم مقام دادستان کل کشور با بیان اینکه آیت الله رئیسی رئیس جمهور وقت دستور دادند که خانه سازی به باغ گیاه شناسی آسیب نرساند ادامه داد: اعضای این تعاونی ها هم حق دارند و برای ما مهم است. اما کمک این افراد باید به گونه ای انجام شود که به باغ ملی گیاه شناسی آسیبی وارد نشود.

وی در خصوص اینکه ساختمان ساخته شده تخریب می شود یا خیر گفت: این امر به تصمیمی که در دولت گرفته می شود بستگی دارد و ممکن است پس از نظر کارشناسی و رعایت حریم ساختمان های کم ارتفاع ساخته شود.

به گفته معاون دادستان کل کشور اسکلت های 7 یا 8 طبقه این ساختمان ساخته شده است و طبق نظر کارشناسان در صورت اتمام آن خسارت زیادی به باغ گیاه شناسی وارد می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورود دادستانی به گودبرداری های جدید در حریم باغ ملی گیاه شناسی" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورود دادستانی به گودبرداری های جدید در حریم باغ ملی گیاه شناسی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه