واکنش سکینه سادات پاد به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش نارنجی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام «راه حل خط مشی و ضوابط ارزشیابی و پذیرش متقاضیان آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه)» (تصمیم جلسه 843) آزمون سراسری برگزار شد. از سال 1402 دستخوش تغییراتی شده است که مهمترین آنها اثر قطعی است.

واکنش سکینه سادات پاد به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

همچنین برگزاری دو بار کنکور در سال از دیگر تغییرات این تصمیم بود و داوطلبان می توانستند در مجموع 4 بار در دو سال در آزمون سراسری شرکت کنند و نمرات هر دوره برای آنها معتبر باقی بماند. و در نهایت می توانستند رشته ای را با بالاترین رتبه انتخاب کنند.

بر اساس این مصوبه آزمون سراسری تنها از دروس اختصاصی و نمرات دروس عمومی (تدریس ادبیات و نگارش فارسی آموزش زبان انگلیسی آموزش زبان عربی و معارف اسلامی متوسطه) بر اساس نمرات آخرین امتحانات مدارس و تحصیلی برگزار می شود. رکوردهایی که تأثیر تعیین شده دارند بر روی نمره کل محاسبه می شود.

این تصمیم واکنش های بسیاری را از سوی دانش آموزان و کارشناسان آموزش و پرورش به همراه داشت.

در همین راستا سکینه صدات پد دستیار رئیس جمهور کردستان در حوزه حقوق و آزادی های اجتماعی دولت سیزدهم اخیرا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به این سوال پاسخ داد و گفت:

«پس از درخواست تعداد زیادی از دانش آموزان در خصوص تصویب کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی احساس وظیفه کردم و با هدف حرکت به سمت عدالت آموزش و پرورش با دبیر محترم شورا صحبت کردم. . توصیه می کنم شورا بدون عجله در اجرا این تصمیم را با دقت بررسی کند.»

این در شرایطی است که پیش از این دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گمانه زنی ها مبنی بر تغییر مصوبه و صحبت های وزیر جدید آموزش و پرورش گفته بود: «این مصوبه سال آینده اجرایی می شود. وزیر آموزش و پرورش به تفصیل پاسخ داد و گفت این تصمیم مجلس است وزارت آموزش و پرورش نمی تواند وارد شود».

این حکم فوق در جلسات 855 و 863 مورخ 1400/05/11 و 17/03/1401 تغییر یافت و در تاریخ 4 تیر 1401 توسط رهبر شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی به نام بند اضافه و اصلاح یک طرفه تغییر یافت. ماده ی خط مشی و آیین نامه سازمان سنجش و پذیرش متقاضیان پذیرش در آموزش عالی (پس از پایان دوره متوسطه) ابلاغ شد.

47232

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش سکینه سادات پاد به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش سکینه سادات پاد به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه