نگاه ویژه دولت در لرستان برای مدرسه سازی/ مدارس خشتی جمع می شود – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری نارنجی – گروه استان ها: تعداد مدارس کاپریسنگ و فساد در نقاط مختلف لرستان، باعث کاهش اثربخشی آموزش و کاهش انتقادات والدین و دانش آموزان شده است، این موضوع را در شهرهای مختلف استان شاهد بوده ایم.

نگاه ویژه دولت در لرستان برای مدرسه سازی/ مدارس خشتی جمع می شود - خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان

در لرستان با وجود اینکه خیرین مدرسه ساز همواره در کنار دستگاه های دولتی برای نوسازی مدارس فرسوده تلاش می کنند، اما همچنان شاهد هستیم که دانش آموزان در مدارس و منازل فرسوده در برخی ولسوالی های آن ولایت مشغول به تحصیل هستند.

او در مدارس Clay و Capri تحصیل می کند

در همین رابطه محمدعلی رضاوی رییس انجمن مدرسه سازان لرستان در گفتگو با خبرنگار نارنجی گفت: مدرسه سازان بیش از 30 درصد مدارس کشور را ساخته و تحویل داده اند.

گفت: در لرستان هم اتفاق افتاد.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان به وجود مدارس اشاره کرد کاپری وی در لرستان به صورت خشت و گل و سنگ گفت: این مدارس بسیار خطرناک و بدون هیچ گونه امنیت هستند.

رضوی با بیان اینکه با کمک خیرین و نوسازی مدارس موفق شدیم تعداد زیادی از این مدارس را به مدارس استاندارد تبدیل کنیم، گفت: متاسفانه بیش از 150 مدرسه خشت، گلی و سنگی وجود دارد. منطقه.

مدارس زمینی امنیت ندارند

وی همچنین گفت: این مدارس بسیار خطرناک هستند و امنیت ندارند و باید تخریب شوند و مدارس استاندارد جایگزین شوند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان با بیان اینکه لرستان یکی از محروم ترین استان های آموزش و پرورش است گفت: خوشبختانه رسانه ها نقش بسیار خوبی در رسیدن به خیرین مدارس استان داشته اند. “

رضوی با تاکید بر اینکه برخی خیران به صورت صددرصدی در امر ساخت و ساز مدارس و برخی نیز در امر نوسازی مدارس همکاری می کنند، گفت: همچنین هر فردی با هر توان مالی می تواند در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشد.

توجه ویژه دولت در لرستان ساخت مدارس از خاک است

مردم نیکوکار منتظر کمک دولت هستند

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش زیادی از تغییر مدارس استاندارد به جای اتصال مدارس با مشارکت خیرین برای ساخت مدارس انجام شده است، ادامه داد: در صورت پرداخت به موقع هزینه نوسازی مدارس مدارس، ما می توانیم آنها را بسازیم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان با بیان اینکه حدود 126 طرح در استان در حال اجراست که سهم خیرین پرداخت شده و سهم دولت باقی است، گفت: با کمک استاندار می توان این وام را دریافت کرد.

رضایی تاکید کرد: انتظار سهم دولت را داریم در این رابطه بدون پرداخت هزینه تا بتوانیم مدارس نیمه تمام را در اسرع وقت به اتمام برسانیم، گلایه اکثر خیرین ما این است که مدارسشان زودتر تمام می شود و برای این کار به استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و … نیاز داریم. برای این.

توجه ویژه دولت در لرستان ساخت مدارس از خاک است

1000 مدرسه تخریب شده در لرستان وجود دارد

یونس بهاروند مدیرکل نوسازی مدارس لرستان در این رابطه وی در گفتگو با خبرنگار نارنجی گفت: در سطح استان لرستان تقریباً چهار هزار و 500 مدرسه وجود دارد و دانش آموزان در آنها تحصیل می کنند.

وی گفت: از این تعداد حدود 3000 مورد مستحکم بوده و در ده سال اخیر ساخته شده و مقررات و استانداردهای ایمنی در آنها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل نوسازی آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیش از هزار مدرسه فرسوده در استان داریم و نیازمند تخریب، بازسازی و مرمت هستند، گفت: حدود 800 مدرسه در استان ساخته شده است. انقلاب، اما آنها نیاز به تجدید دارند.

توجه ویژه دولت در لرستان ساخت مدارس از خاک است

آموزش دانش آموزان در 350 مدرسه کانکسی

بهاروند بیان کرد: 350 مدرسه تابعه در استان داریم که در برخی مناطق دانش آموز کم است و ساخت مدرسه برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و در مناطق کم دسترسی هستند.

وی با بیان اینکه با وجود همه این ویژگی ها از سال 1401 طرح نوسازی مدارس را در دستور کار قرار داده است که جمع آوری مدارس پیوندی و ساخت مدارس استاندارد به جای آنها بود، گفت: این امر در مدارس پیوندی انجام می شود. با جمعیت دانشجویی بیش از 10 نفر

مدیر کل نوسازی آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: در سال 1401 استان لرستان تصمیم به ساخت 168 مدرسه استاندارد به جای مدارس تابعه گرفت. برای این منظور حدود 70 مدرسه ساخته و با تخصیص اعتبار از سوی سازمان نوسازی مدارس، جایگزین مدارس متصل شد.

بهاروند ادامه داد: تا ماه آینده 30 مدرسه دیگر آماده می شود، در این زمینه با کمبود اعتبار مواجه هستیم، با کمک خیرین و بنیاد برکت امسال حدود 68 مدرسه دیگر و همچنین حدود 32 مدرسه را راه اندازی می کنیم. دیگران شروع خواهند کرد. پروژه های ما خیریه «حاج احمد ابراهیم» را در دستور کار قرار داد.

توجه ویژه دولت در لرستان ساخت مدارس از خاک است

نگاه ویژه دولت سیزدهم به ساختمان مدرسه

وی تاکید کرد: برنامه ساخت حدود 100 مدرسه در سال جاری است.

مدیر کل نوسازی مدارس لرستان با بیان اینکه در دو سال گذشته 216 مدرسه با 690 کلاس درس در استان لرستان ساخته شده است، گفت: این در شرایطی است که 8 سال پیش 203 پروژه با 926 کلاس درس ساخته شد. منطقه.

بهاروند تاکید کرد: در دو سال گذشته هدف ما ساخت مدرسه در مناطق کم برخوردار استان بوده است و در دولت سیزدهم ثابت شده که 8 سال است در زمینه مدرسه سازی کار شده است. انجام شده

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در این زمینه فعال بوده و اکنون مدارس تاسیس شده در این دولت هیچ تفاوتی با مدارس شهرستان ها ندارد، گفت: اجرای عدالت آموزشی در حوزه آموزشی و تحصیلی، استفاده از معلمان واجد شرایط است. اولویت دولت در تمام نقاط استان بوده است.

مدیر کل نوسازی آموزشی لرستان تاکید کرد: هیچ دانش آموزی در استان به دلیل دوری از مراکز شهرستان ها از تحصیل محروم نیست.

توجه ویژه دولت در لرستان ساخت مدارس از خاک است

ما به بودجه بیشتری نیاز داریم

بهاروند در ادامه سخنان خود گفت: در شهریور ماه سال جاری 47 کلاس درس در استان به 1403 واگذار شد.

وی به پیگیری خواسته های خیرین مدرسه ساز استان اشاره کرد و گفت: با اینکه منابع داریم اما تعداد زیاد و متنوع هدف ما کار کردن است.

مدیر کل بازسازی مدارس لرستان از همکاری و مشارکت خیرین در ساخت مدارس با اداره کل استان استقبال کرد و گفت: ممکن است این همکاری و مشارکت خیرین در ساخت مدارس ادامه یابد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگاه ویژه دولت در لرستان برای مدرسه سازی/ مدارس خشتی جمع می شود – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگاه ویژه دولت در لرستان برای مدرسه سازی/ مدارس خشتی جمع می شود – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه