نقش شاخص‌های ۱۰ گانه در تدوین نقشه تغذیه کشور

در گفتگو با نارنجی گفته شد؛

نقش شاخص‌های ۱۰ گانه در تدوین نقشه تغذیه کشور

مدیر دفتر بهبود مواد غذایی وزارت بهداشت با اشاره به 10 شاخص در تدوین نقشه تغذیه کشور، این نقشه را عاملی برای رفع سریع مشکلات غذایی در مناطق مختلف دانست.

احمد اسماعیل زاده مدیر دفتر بهبود مواد غذایی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری علم و فناوری نارنجی با اشاره به تدوین نقشه غذایی کشور گفت: این نقشه تفصیلی بر اساس 10 تهیه شده است. شاخص های مهم مواد غذایی در کشور برای اولین بار در دفتر توسعه مواد غذایی.

وی همچنین گفت: چاقی کودکان، جوانان، جوانان، بزرگسالان و سالمندان، لاغری کودکان، جوانان، سالمندان و سالمندان، نداشتن وزن منظم مادران و کوتاهی قد کودکان از جمله موارد است. نشانه هایی که نشان می دهد این برنامه غذایی آماده شده است.

اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود گفت: با تدوین نقشه غذایی کشور وضعیت این شاخص ها در هر استان و کل کشور کاملا مشخص است. داده هایی که این شاخص ها از آن استخراج شده اند، داده های موجود در سامانه سیب و سایر سامانه ها در سطح وزارت بهداشت است.

مدیر دفتر بهبود مواد غذایی وزارت بهداشت یادآور شد: در گام بعدی پس از تدوین این نقشه، به دنبال استخراج داده ها و شاخص های هر شهر و شهرستان در هر استان و تهیه نقشه غذایی آنها هستیم.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود این نقشه به‌عنوان هدفی برای معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گیرد تا به سرعت نقاط بحرانی و مکان‌هایی که تعداد علائم آن بالاتر از استانداردها است شناسایی و بسته شوند. اقدامات لازم برای بهبود وضعیت

این مقام وزارت بهداشت تصریح کرد: اکنون این نقشه طراحی شده و وضعیت سبز و قرمز بر اساس استان ها مشخص می شود. این نقشه در اختیار وزیر بهداشت، نمایندگان و سیاستمداران قرار گرفته است تا مداخلات لازم را انجام دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش شاخص‌های ۱۰ گانه در تدوین نقشه تغذیه کشور" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش شاخص‌های ۱۰ گانه در تدوین نقشه تغذیه کشور"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه