نقد و بررسی هدفون بی سیم سونی مدل WH-XB900N

هدفون بی سیم سونی XB900

سونی هدفون های حذف نویز جدیدی با قدرت بیس تپنده ایجاد کرده است. مدلی از سری هدفون Extra Bass به نام WH-XB900N. این هدفون دارای درایورهای دینامیک 40 میلی متری است. این درایورها با کمک موارد دیگری مانند پورت باس و طراحی حساب شده گوش کاپ ها و ایرپادها، بیس بسیار قدرتمند و پرقدرتی تولید می کنند که بدون شک برای دوستداران باس و طرفداران سبک هایی مانند الکترونیک و هیپ هاپ جذاب خواهد بود. انتقال امواج بی سیم از طریق نسخه 4.2 فناوری بلوتوث انجام می شود و به لطف پشتیبانی از کدک صوتی LDAC، انتقال امواج با حداکثر کیفیت انجام می شود. محدوده پاسخ فرکانسی این هدفون نیز از 20 هرتز تا 40 کیلوهرتز است و در نتیجه گواهی Hi-Res را دریافت کرده است. فناوری توجه سریع (برای شنیدن فوری صدا از محیط) در این مدل دیده می شود. باتری داخلی این هدفون با هر بار شارژ کامل از درگاه USB-C اجازه شارژ حدود 30 ساعت را می دهد. علاوه بر این با کمک شارژ سریع می توانید تنها با 10 دقیقه شارژ به مدت 60 دقیقه از هدفون استفاده کنید. عملکرد هدفون نیز از طریق کنترلرهای لمسی روی کاپ گوش کنترل می شود. میکروفون داخلی، پشتیبانی از NFC، امکان استفاده از کابل (کابل صوتی 1.2 متری در بسته محصول موجود است)، پشتیبانی از Google Assistant و Amazon Alexa و سازگاری با برنامه Sony Headphones Connect از دیگر ویژگی های این محصول است. این هدست

تجربه صدا با باس عمیق

هدفون حذف نویز بی سیم سونی WHXB900N پلی بین سری Extra Bass این شرکت و مدل WH1000XM3 است. هدفون های زیادی در بازار وجود ندارد که بتواند چنین تجربه شنیداری را ارائه دهد.
این هدفون از فناوری Extra Bass پشتیبانی می کند که فرکانس های پایین را افزایش می دهد و باس عمیق تری ایجاد می کند. شما این را با حذف نویز و یک ترکیب عالی برای دوستداران باس دریافت می کنید.
فناوری Extra Bass سونی از تقویت‌کننده‌های باس الکترونیکی سفارشی استفاده می‌کند که انتهای پایینی را برای باس قدرتمند، عمیق و طنین‌انداز ایجاد می‌کند. علاوه بر این، این هدفون تعادل کاملی بین فرکانس های بالا، متوسط ​​و پایین برای یک تجربه شنیداری دلپذیر فراهم می کند.

طراحی هدفون

لازم به ذکر است که XB900N وزنی در حدود 254 گرم دارد و بدنه ای پلاستیکی دارد و وقتی آن را از جعبه خارج می کنید، حس خوبی به شما دست می دهد. این هدفون زیبا قابل حمل هستند زیرا دارای طراحی تاشو هستند که به اندازه کافی جمع و جور می شوند تا به راحتی در یک کیف قرار گیرند. هر دو گوشی را می توان با زاویه 90 درجه به سمت داخل تا کرد.
علاوه بر این، لولای تاشو را می توان برای تنظیمات بهتر بر روی محور خود چرخاند و در طول نود درجه حرکت، آن را حتی کوچکتر می کند. XB900N بدنه ای مات دارد که در دو طرف آن هدبند سونی حک شده است. ظاهر خوب و درستی دارد و مانند محصولات سونی صدای قابل توجهی دارد. این هدفون در رنگ مشکی یا آبی قابل مشاهده است.
XB900N دارای یک بالشتک هدبند راحت است که به راحتی روی سر قرار می گیرد. بالشتک های گوش بسیار نرم هستند و فضای لازم را برای پوشاندن کامل گوش ها فراهم می کنند. این به هدفون کمک می کند تا گوش ها را از صدای اطراف جدا کند و بنابراین تجربه صوتی را افزایش می دهد.

کنترل ها و اتصالات

همه کنترل‌ها روی گوشواره سمت چپ قرار می‌گیرند و شامل یک دکمه پاور، درگاه صوتی 3.5 میلی‌متری، پورت USB Type-C و یک دکمه سفارشی است که می‌توان با استفاده از برنامه سازگار سونی آن را سفارشی کرد. علاوه بر این، لوگوی NFC بر روی گوشی خارجی حک شده است که به گوشی های دارای NFC امکان می دهد به راحتی به گوشی متصل شوند.
WH XB900N دارای کنترل‌های لمسی در گوش راست است که به خوبی کار می‌کنند، از جمله دسترسی یک دکمه به سیری، دستیار Google یا دستیارهای صوتی الکسای آمازون.
ایرکاپ سمت راست مجهز به سنسور لمسی است که کنترل های لمسی برای صدا و تماس ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. کاربران می توانند برای گوش دادن به آهنگ ها، تنظیم صدا، پخش یا توقف آهنگ ها، انگشت خود را به سمت بالا بکشند یا ضربه بزنند.

معرفی متفاوت از هدفون سونی

Sony WH XB900N دو ویژگی مهم از جمله فناوری بیس اضافی و حذف نویز را به همراه دارد، به این معنی که اگر دوست دارید به موسیقی با بیس گوش دهید، XB900N بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
این هدفون می تواند صدای باس را تقویت کند و در عین حال از حذف نویز اطراف کاربر اطمینان حاصل کند. برای حذف نویز، XB900N از یک میکروفون داخلی استفاده می کند که صداهای محیط را نظارت می کند و شکل موج را ضبط می کند. به نوبه خود، هدفون یک کپی منفی از همان شکل موج تولید می کند. هر دو نوع صدا یکدیگر را منحرف می کنند و یک محیط بدون صدا کامل را ایجاد می کنند که در آن فقط موسیقی وجود دارد.

به دستگاه ها متصل شوید

می‌توانید با استفاده از برنامه Sony Headphones Connect هدفون‌های بی‌سیم سونی را به تلفن متصل کنید. این برنامه که برای هر دو گوشی هوشمند اندروید و iOS در دسترس است، به کاربران امکان کنترل کامل بر محیط گوش دادن خود را می دهد، به خصوص اگر یک جفت هدفون حذف نویز سونی دارید. این برنامه دارای یک اکولایزر، عملکرد دکمه های سفارشی و کنترل صدا است.
XB900N از طریق بلوتوث 4.2 به گوشی هوشمند متصل می شود و از کدک های صوتی مانند LDAC، SBC، AAC، aptX و aptX HD پشتیبانی می کند. برد موثر هدست 10 متر (30 فوت) است.

عمر باتری هدفون سونی

سونی ادعا می کند که XB900N می تواند 30 ساعت با یک بار شارژ با فعال کردن حذف نویز و 35 ساعت بدون آن دوام بیاورد. 10 دقیقه شارژ به شما یک ساعت زمان پخش می دهد. برای استفاده معمولی، این مقدار شارژ کافی است. شارژ کامل XB900N حدود 7 ساعت طول می کشد و از کابل USB Type-C استفاده می کند که این روزها با اکثر گوشی ها سازگار است.

ویژگی های هدفون سونی

هدفون سونی WH XB900N کاملاً کاربردی است و به گونه ای طراحی شده است که در مقایسه با سایر محصولات گزینه مقرون به صرفه تری باشد. WH XB900N برای جلسات گوش دادن طولانی بسیار راحت است و کیفیت صدای آنها مناسب است و شما به راحتی می توانید تنظیمات EQ را به دلخواه خود تنظیم کنید.
آنها برای ورزش ایده آل نخواهند بود زیرا گرمای زیادی در داخل هدفون ایجاد می کنند و پایدار نیستند. از طرفی مانند اکثر هدفون های بلوتوثی، این هدفون نیز به دلیل تاخیر نباید برای تماشای محتوای ویدیویی و یا انجام بازی استفاده شود.

چند نقطه بلوتوث در هدفون سونی

اگر قصد دارید از یک دستگاه برای پخش موسیقی و دیگری برای تماس استفاده کنید، می توانید از قابلیت بلوتوث چند نقطه ای این هدفون استفاده کنید. اگر روی میز خود به موسیقی گوش می دهید اما با تلفن هوشمند خود تماس برقرار می کنید، این ویژگی مفید است.
تا زمانی که به هر دو دستگاه متصل هستید، هنگام پاسخ دادن به تماس، صدا باید به طور خودکار از رایانه به تلفن هوشمند تغییر کند. WH XB900N این کار را با استفاده از دو اتصال مختلف به دو دستگاه انجام می دهد. هنگام گوش دادن به موسیقی می توانید بین این دو جابجا شوید، که این ویژگی مفیدی است که اکثر مردم از آن لذت خواهند برد.

نحوه اتصال به PS4 یا Xbox

متأسفانه نمی توانید این هدفون را مستقیماً از طریق بلوتوث به کنسول بازی خود متصل کنید. برای این منظور باید به دنبال یک جفت هدفون گیمینگ باشید. با این حال، به لطف جک هدفون که در کنترلرهای بازی پیدا می کنید، می توانید از Sony WHXB900N در کنار کنسول خود استفاده کنید. به سادگی هدفون را از طریق یک کابل صوتی استاندارد 3.5 میلی متری به کنترلر متصل کنید.

نحوه ریست کردن هدست

اگر هدفون سونی WHXB900N به دلایلی آسیب ببیند، دو راه برای ریست کردن هدفون وجود دارد. از کابل موجود برای شارژ هدفون استفاده کنید. هنگام شارژ، دکمه پاور و دکمه سفارشی را برای چند ثانیه به طور همزمان فشار دهید. این هدست را بدون جدا کردن دستگاه های متصل بازنشانی می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هدفون بی سیم سونی مدل WH-XB900N" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هدفون بی سیم سونی مدل WH-XB900N"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه