نقد و بررسی هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4

سونی هدفون WF-1000XM4 را رسما معرفی کرد. این هدفون واقعا بی سیم دارای پردازنده جدید یکپارچه V1 و موتور صوتی DSEE Extreme (که قبلاً در هدفون روگوشی WH-1000XM4 استفاده می شد) برای اولین بار است. پردازنده V1 یکپارچه عملکرد حذف نویز را بهبود می بخشد و مصرف انرژی هدفون را کاهش می دهد. مهندسان سونی می گویند که این پردازنده توانایی سیستم حذف نویز در حذف فرکانس های بالا را تا 40 درصد افزایش داده است. یک درایور دینامیک جدید 6 میلی متری نیز برای WF-1000XM4 طراحی شده است تا کیفیت صدا و به خصوص بیس را بهبود بخشد. دیافراگم این درایور انعطاف پذیرتر است و آهنربا به کار رفته در آن حدود 20 درصد بزرگتر است. علاوه بر این، WF-1000XM4 اولین هدفون بی سیم سونی است که از کدک LDAC پشتیبانی می کند و در نتیجه می تواند کیفیت صدای 32 بیت/96 کیلوهرتز و 990 کیلوبایت بر ثانیه را از طریق بلوتوث دریافت کند. البته به شرطی که منبع پخش شما نیز از این کدک پشتیبانی کند. طراحی Airtips نیز برای دستیابی به تناسب و عایق بهتر دستخوش تغییراتی شده است. این گوشی از فوم پلی اورتان ساخته شده است. یکی از کاستی های WF-1000XM3 عدم مقاومت در برابر رطوبت بود که در حال حاضر این مشکل نیز برطرف شده است و به لطف استاندارد IPX4 کاربر نسبت به پاشیدن قطرات آب و عرق آرامش دارد. به غیر از آن، WF-1000XM4 از بسیاری جهات شبیه مدل قبلی خود است. از شباهت های این دو مدل می توان به قابلیت های Quick Attention، Speak-to-Chat و Adaptive Sound Control اشاره کرد. به لطف عملکرد Speak-to-Chat، وقتی کاربر شروع به صحبت می کند، موسیقی متوقف می شود و صدای اطراف شنیده می شود. به این ترتیب می توانید بدون برداشتن گوشی از گوش خود با اطرافیان خود صحبت کنید. Quick Attention همچنین سیستم حذف نویز را با لمس بدنه متوقف می کند تا بتوانید صدای اطراف خود را بشنوید. همانطور که گفته شد، کنترل صدا تطبیقی ​​هنوز در WF-1000XM4 وجود دارد. این فناوری صدا را با تشخیص موقعیت کاربر تنظیم و بهینه می کند. استفاده از حسگر هدایت استخوانی و فناوری شکل دهی پرتو نیز کیفیت تماس های تلفنی را بهبود می بخشد.

در یک نگاه

  • طرح گل میخ زیبا و راحت در رنگ مشکی و نقره ای
  • طراحی ارگونومیک جدید برای تناسب پایدارتر که با حفره گوش مطابقت دارد
  • کیفیت تماس شفاف و فناوری ضبط صدای دقیق
  • چهار میکروفون تعبیه شده در هدست برای تماس های با کیفیت بالا
  • درایورهای 6 میلی متری برای صدای پویا، دقیق و طبیعی
  • دیافراگم با الاستیسیته بالا برای ایجاد محدوده بیس غنی
  • مقاوم در برابر رطوبت و عرق برای استفاده روزانه با گواهینامه بین المللی IPX4
  • استفاده از فناوری Qi برای شارژ بی سیم آسان
  • کیفیت صدای فوق العاده با پشتیبانی از بلوتوث 5.2 و کدک LDAC
  • سفارشی سازی کامل صدا با Headphones Connect برای اندروید و iOS
  • عمر باتری 8 ساعت در Buds و 16 ساعت با جعبه شارژ
  • 5 دقیقه شارژ سریع برای یک ساعت استفاده

طراحی مناسب

هدفون داخل گوشی سونی WF-1000XM4 طراحی سنتی و زیبایی دارد و وزن آن 7.4 گرم است. آنها در گوش شما کاملا راحت هستند و ثبات خوبی دارند. این هدفون داخل گوش به خوبی با فوم پر شده است تا از نارنجی و موم خوب صدا اطمینان حاصل شود. اگر به دنبال هدفون هایی با صدای عالی، حذف نویز محیط، تماس های صوتی با کیفیت و عمر باتری خوب هستید، Sony WF-1000XM4 انتخاب خوبی است. لوله های هوا به گونه ای طراحی شده اند که به اندازه حفره گوش داخلی باشند. تا با استفاده طولانی مدت گوش خود را خسته نکنید. قاب‌های برنزی در لبه جلوی هر گوشواره قرار می‌گیرند که با مدل‌های داخل گوشی XM4 مطابقت دارد. خوشبختانه، اگر از آنها برای دویدن و ورزش استفاده کنید، دیگر نگران عرق کردن یا باران نخواهید بود. جوانه ها اکنون دارای رتبه IPX4 هستند، به این معنی که در برابر پاشش و رطوبت مقاومت می کنند.

کیفیت صدا

اگر ANC نیمی از مزیت این هدفون WF-1000XM4 سونی است، کیفیت صدا نیمی دیگر است. سونی این هدفون را به یک جفت درایور 6 میلی متری مجهز کرده است تا صدایی فوق العاده شفاف و عالی ارائه دهد. آنها سرشار از بیس و جزئیات در فرکانس‌های متوسط ​​و بالا هستند و برای گوش دادن به موسیقی، پادکست و فیلم عالی هستند. آنها همچنین از رمزگذار بلوتوث LDAC سونی با کیفیت بالا پشتیبانی می کنند، که کیفیت صدای پیشرفته ای را ارائه می دهد که بسیار بهتر از بلوتوث فشرده معمولی است. وضوح صدای XM4 به طرز چشمگیری برتر است. کیفیت تماس در WF-1000XM4 نیز بسیار خوب است. برای اطمینان از اینکه صدای شما حتی در محیط‌های پر سر و صدا به وضوح منتقل می‌شود، سونی از میکروفون‌های باکیفیت و حسگرهای رسانای صدا برای هر جوانه استفاده می‌کند. آنها کار خوبی برای جلوگیری از نویز پس زمینه انجام می دهند تا تماس گیرندگان بتوانند صدای شما را با بهترین کیفیت ممکن بشنوند. سونی همچنین دارای یک سنسور انتقال است که لرزش های صدا را تشخیص می دهد اما آنها را به عنوان نویز محیط ثبت نمی کند.

عمر باتری هدفون

یکی دیگر از مزیت های هدفون WF-1000XM4 سونی بهره وری انرژی آن است که به معنای عمر باتری بهتر است. سونی ادعا می کند که عمر باتری 8 ساعت با ANC فعال است. اگر ANC را خاموش کنید، با یک بار شارژ تا 12 ساعت دوام می آورد. همچنین قاب شارژ هدفون برای دو بار شارژ کامل مناسب است که با ANC روشن باتری را تا 24 ساعت دوام می آورد. اکثر هدفون‌های ANC باید بعد از 4 تا 5 ساعت شارژ شوند، اما با XM4 می‌توانید یک روز کاری کامل را قبل از قرار دادن دوباره آن در جعبه شارژ داشته باشید، می‌توانید از شارژ سریع استفاده کنید. و با پنج دقیقه در حالت شارژ به شما یک ساعت زمان گوش دادن می دهد. اگر ترجیح می دهید از اتصال USB Type-C استفاده نکنید، قاب همراه این هدفون از شارژ بی سیم Qi نیز پشتیبانی می کند.

کنترل ها و تنظیمات

کار با Sony WF-1000XM4 به لطف کنترل های لمسی بسیار آسان است. به طور پیش فرض، گوشی سمت چپ حالت صدای فعلی شما را کنترل می کند. با نگه داشتن آن، میکروفون ها برای مکالمه سریع فعال می شوند. تماس ها و دستیارهای صوتی شما را کنترل می کند یا با استفاده از برنامه می توان آن را با توجه به میزان صدا تنظیم کرد.

یکی از ویژگی های مفید XM4 سوئیچینگ خودکار است که راحت و سریع است، به خصوص زمانی که کاربران نیاز به جابجایی بین حالت ANC و Ambient دارند. با تنظیم سطح ANC بر اساس عملکرد و محیط کار می کند، بنابراین نیازی به تغییر دستی به حالت محیطی هنگام رانندگی در جاده ندارید. هدفون کار را به طور خودکار انجام می دهد.

همچنین امکان کنترل صدای تلفن همراه از طریق سه دستیار صوتی کاربردی Siri، Google Assistant و Amazon Alexa وجود دارد که از طریق کلمات خاصی قابل استفاده است. WF-1000XM4 دارای شنوایی تیز برای شنیدن دستورالعمل های شما حتی در محیط های پر سر و صدا است.

پشتیبانی از نرم افزار انحصاری هدست Connect

برای استفاده بیشتر از Sony WF-1000XM4، می توانید نرم افزار هدفون سونی را نصب کنید. این بخش جایی است که بیشتر سفارشی سازی ها انجام می شود و شما به به روز رسانی نرم افزار دسترسی خواهید داشت. در اینجا می توانید حساسیت حالت محیط را تنظیم کنید، صدا را تنظیم کنید، پروفایل های مختلف EQ و موارد دیگر را اعمال کنید. استفاده از برنامه بسیار آسان است. هنگامی که برای اولین بار هدفون را وصل می کنید، راهنمای نصب به شما منتقل می شود و سپس به بررسی ویژگی های مختلف XM4 ادامه می دهید. برنامه را برای سازماندهی به روز رسانی ها تنظیم کنید، اما هنوز تعداد زیادی وجود دارد. آنچه باید در مورد این غول سونی بدانید.

کنترل صدا تطبیقی

کنترل صدا تطبیقی ​​به هدفون اجازه می دهد تا به طور خودکار بین حالت های صدای محیط و حذف نویز بر اساس مکان و حرکت شما جابجا شود. این یک ویژگی بسیار خوب و کاربردی است، بنابراین لازم نیست در مواقع لزوم هدفون را از گوش خود خارج کنید. وقتی می‌خواهید از خیابان عبور کنید، کنترل صدای تطبیقی ​​فعال می‌شود و حالت هدفون را از Noise Cancelling به Ambient Sound تغییر می‌دهد. همه این موارد را می توان در برنامه انحصاری سونی سفارشی کرد. این برنامه حتی به شما امکان می دهد اتصال پایدار را بر کیفیت صدا اولویت دهید، همچنین به شما امکان می دهد گوش های خود را اسکن کنید و حالت گوش دادن فضایی 360 Reality Audio را تنظیم کنید.

صدای حالت فضایی

گوش دادن فراگیر به شما حس بسیار خوبی از فضا می دهد، سونی واقعاً در این کار عالی است. این برنامه دارای چند ترفند دیگر مانند فناوری صوتی پیشرفته DSEE Extreme است که افزایش قابل توجهی در کیفیت صدا به خصوص برای آهنگ هایی که ممکن است وضوح بالایی نداشته باشند، فراهم می کند. در این سیستم، می‌توانید کنترل‌های لمسی خود را بین کنترل‌های صدا، رسانه و صدای محیط تنظیم کنید. همچنین، اگر نارنجی و موم مناسب برای اندازه گوش خود را دریافت نکردید، یک تست اتصال وجود دارد که هدفون های مختلف را توصیه می کند. پس باید گفت که سفارشی سازی صدا همواره مورد توجه محصولات صوتی سونی بوده است و XM4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. با استفاده از برنامه Sound، کاربران این آزادی را دارند که در ایجاد پروفایل های صوتی سفارشی، انتخاب کنند که چه مقدار نویز را مسدود کند یا از آن عبور کند، یا از بین طیف گسترده ای از پیش تنظیم ها برای انجام کار انتخاب کنند. شنوندگان روزانه کافی و البته فوق العاده هستند.

عملکرد هدفون

Sony WF-1000XM4 با Sony WF-1000XM4 عملکرد عالی از هر نظر ارائه می دهد. چه در حال گوش دادن به موسیقی، تماشای یک فیلم یا حتی بازی کردن باشید، آنها صدایی عالی و جسورانه ارائه می دهند که از جزئیات غنی و بیس کامل و قدرتمند است. به همین ترتیب، بهترین حذف نویز محیطی در کلاس را برای هدفون های کاملا بی سیم ارائه می دهد. هدفون WF-1000XM4 شفافیت صدای بسیار خوب و صدای زیباتری نسبت به هدفون های بی سیم واقعی معمولی دارد. فرکانس های پایین و بالا به خوبی از هم جدا شده اند تا تمام جزئیات صدا به وضوح شنیده شود.

پاسخ فرکانس صوتی

در هدفون سونی WF-1000XM4، بیس چشمگیر و زیبا است و موسیقی را پر از غنا و تراکم می کند. با تنظیم EQ می توانید صدا را همانطور که می خواهید بشنوید. حتی در EQ پیش فرض تفاوت فرکانس های مختلف را با هدفون های دیگر کاملاً احساس خواهید کرد، با پخش موسیقی ضبط شده با فناوری Dolby Atmos متوجه خواهید شد که سونی WF-1000XM4 قطعا یکی از بهترین هدفون ها است و اکنون در دنیا وجود دارد. . جزئیات میان رده نیز عالی هستند، اگرچه میزان شنیدن شما به تنظیمات EQ فعلی شما بستگی دارد. سونی تعدادی از پیش‌تنظیم‌ها را برای تقویت بیس یا سه‌بلند، گفتار، آواز و موارد دیگر ارائه می‌کند و همچنین به شما امکان می‌دهد هر کدام را مطابق با اولویت خود با منحنی‌های EQ سفارشی تنظیم کنید. تنظیمات پیش فرض عالی است و آوازها را با جزئیات استثنایی برجسته می کند.

فناوری صوتی بی سیم

اکنون اتصال در هدفون SONY WF-1000XM4 از طریق بلوتوث 5.2 انجام می شود که به معنای انتقال بدون افت کیفیت و بدون تاخیر است. WF-1000XM4 با LDAC و با رمزگذارهای SBC و AAC سازگار است. اما هیچ نشانه‌ای از فناوری صوتی بی‌سیم که در سایه همتایان سیمی خود پنهان شده، وجود ندارد، به دلیل نگرانی‌های مکرر در مورد تأخیر بالای صدا، بازخورد کند بلوتوث و حذف آن. پیشرفت‌ها و پیشرفت‌ها در فناوری و نرم‌افزار در بازار هدفون، تعداد قابل توجهی از محصولات برجسته را ایجاد کرده است، اما برندهای زیادی نمی‌توانند در هر دو دسته موقعیت قوی داشته باشند. سونی از این قاعده مستثنی است. پس از موفقیت بزرگ هدفون های سری WF سونی، این غول صنعت با یک پیشنهاد برتر بازگشته است که تقریباً همه شرکت کنندگان در این زمینه را شکست می دهد. هدفون بی سیم WF-1000XM4 بسیار ستودنی است و آخرین استانداردی است که باید برای آن تلاش کرد.

حذف فعال نویز

Sony WF-1000XM4 از پردازنده V1 یکپارچه جدید سونی برای کارهای حذف نویز استفاده می کند، که به گفته SONY برای هدفون های کاملا بی سیم در بازار موثرترین است. پردازنده نویز محیط را از میکروفون ها دریافت می کند و از الگوریتم بهبود یافته ای با قابلیت معکوس فرکانس برای لغو آن استفاده می کند.

قابلیت حذف نویز این هدفون سونی درجه یک است. این باعث حذف بهتر صدای محیط نسبت به هدفون های رقیب می شود، به خصوص وقتی صحبت از صداهایی مانند تهویه مطبوع، موتور یا خیابان باشد. تراشه جدید سونی، V1، عامل بزرگی در این زمینه است و نویز را در هر محدوده فرکانسی برای یک تجربه حذف نویز رضایت‌بخش افزایش می‌دهد. قابلیت های ANC (حذف نویز فعال) به محیط طبیعی نیز گسترش می یابد. تنظیم خودکار صدای باد و تداخل هوا را به حداقل می‌رساند، اما اگر می‌خواهید با مکالمات اطراف خود هماهنگ باشید، کنترل نویز محیط سطح قابل تنظیمی را برای برقراری ارتباط مؤثر ارائه می‌دهد.

لینک های مفید:

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هدفون بی سیم سونی مدل WF-1000XM4"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه