نقد و بررسی هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods Pro 2021

این سری از هدفون های اپل که همیشه با طراحی منحصر به فرد و نام AirPods Pro شناخته شده اند، از نوع توگوشی بوده و باس و قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در آیفون 7 و سایر محصولات پس از آن، جک 3.5 میلی متری صدا که کانکتور آنالوگ بود حذف شد. حذف این پورت مستلزم تغییر نوع اتصال و بی سیم کردن AirPods بود. این هدست دارای دو گوشی مجزا است که هر کدام در یک گوش قرار می گیرند. طراحی ارگونومیک این محصول باعث می شود در استفاده طولانی مدت از آن احساس خستگی و درد در ناحیه گوش نداشته باشید. هنگامی که برای اولین بار AirPods Pro را در دست می گیرید، با جعبه سفید رنگی روبرو می شوید که باز می شود تا هدفون ها را نمایان کند. این جعبه سفید رنگ علاوه بر محافظت از محصول، وظیفه شارژ آن را نیز بر عهده دارد. این هدفون با یک بار شارژ می تواند تا 4.5 ساعت موسیقی پخش کند. اگر قصد خرید یک محصول حرفه ای برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس تلفنی دارید، این محصول انتخاب خوبی خواهد بود که تجربه دنیای بی سیم را برای شما به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که این محصول به چیپست جدید اپل H1 مجهز شده است. این محصول اپل دارای کیف با قابلیت شارژ بی سیم است. این امر بارگذاری این محصول را آسان و بدون دردسر کرده است.

صداهایی که دوست داری

Airpods Pro به طور رسمی در نوامبر 2018 (اوت 2019) عرضه شد و خیلی زود به یکی از محبوب ترین هدفون های بازار تبدیل شد. هدفون هایی که کارکردهای مختلف آن باعث شد طرفداران اپل به مشتریان بلامنازع آن تبدیل شوند و حالا این روزها که استفاده از هدفون های بی سیم رایج شده است، تقریباً هر صاحب آیفونی یک ایرپاد پرو دارد. طراحی مناسب، کیفیت صدای عالی و سهولت استفاده از مهم ترین ویژگی های این پرچمدار اپل است.

طراحی و ساخت؛ ساده و جذاب

زبان طراحی AirPods Pro مانند سایر ایرپادهای اپل موجود در بازار است. محفظه شارژ که عریض تر از ایرپاد 3 و ایرپاد 2 معمولی است و هدفون های سری سیلیکونی آن برخلاف دو مدل ذکر شده، اپل ایرپاد پرو را به محبوب ترین هدفون این شرکت تبدیل کرده است. ابعاد محفظه شارژ خیلی بزرگ نیست، بنابراین به راحتی در دست و جیب جا می شود. همچنین اپل علاوه بر سری های پیش فرض (با سایزهای متوسط) دو سری اضافی سایز بزرگ و کوچک را نیز در جعبه Airpods Pro قرار داده است تا بتوانید با توجه به اندازه حفره گوش خود مناسب ترین را انتخاب کنید. هدفون به لطف طراحی مناسب و وزن 4.5 گرمی هر سری، به خوبی در گوش قرار می گیرد و در هنگام فعالیت های ورزشی سنگین از گوش شما بیرون نمی افتد. در همین حال، اپل یک کابل شارژ لایتنینگ به USB Type-C را برای شارژ محفظه شارژ داخل قاب قرار داده است.

Apple AirPods Pro دارای گواهینامه استاندارد IPX4 است. یعنی در برابر عرق و باران مقاوم است. این ویژگی به علاقه مندان به ورزش این امکان را می دهد که نگران تعریق یا ورزش در باران نباشند.

نحوه تماس؛ در یک چشم به هم زدن

باید اعتراف کنیم که Airpods Pro توانایی خود را در ارتباط با دستگاه های آیفون نشان می دهد و بهتر است کسانی که گوشی آیفون دارند این هدفون را خریداری کنند، البته Airpods Pro با گوشی های اندرویدی نیز متصل می شود. به لطف پردازنده H1 هنگام باز کردن محفظه شارژ آیفون، آیپد یا مک بوک به صورت خودکار پیامی ظاهر می شود و با فشردن دکمه Connect هدفون به دستگاه متصل می شود.

برای جفت کردن AirPods Pro با دستگاه های اندرویدی، کافی است دکمه روی جعبه شارژ را برای چند ثانیه نگه دارید، سپس به بخش بلوتوث دستگاه هوشمند خود بروید و دکمه اتصال را فشار دهید. به یاد داشته باشید که در دستگاه‌های اندرویدی نمی‌توانید از تمام عملکردهای Apple Airpods Pro استفاده کنید، مانند قطع کردن موسیقی هنگام برداشتن هدفون از گوش یا دستیار صوتی Siri (Siri).

اپل ویژگی جذاب دیگری را در AirPods Pro قرار داده است. اپل به شما کمک می کند تا بهترین سری سیلیکونی را انتخاب کنید. در این صورت باید به منوی تنظیمات و قسمت بلوتوث رفته و قرار دادن سریال را امتحان کنید. یک قطعه موسیقی کوتاه در اینجا پخش می شود و اگر میکروفون خارجی AirPods Pro بتواند صدا را تشخیص دهد، باید از یک سری دیگر استفاده کنید.

مدیریت هدفون؛ با چند حرکت آسان

در حالی که AirPods 2 و AirPods 3 معمولی به سطوح لمسی مجهز هستند، AirPods Pro چنین ویژگی را ندارد. این هدفون دارای سنسور فشار است و برای استفاده از عملکرد آن باید فشار دهید. با فشار دادن یک دکمه، می توانید موسیقی را مکث یا پخش کنید یا به تماس های دریافتی پاسخ دهید. می توانید آهنگ بعدی را با دو بار فشار دادن و آهنگ قبلی را با فشار دادن سه بار پخش کنید. علاوه بر این، با نگه داشتن انگشت خود برای چند ثانیه، می توانید حالت های مختلف هدفون مانند حذف نویز فعال، حالت تمیز و حالت بی صدا را انتخاب کنید. Airpods Pro از دستیار صوتی سیری نیز پشتیبانی می کند، کافی است با عبارت Hey Siri با او تماس بگیرید.

چگونه صدایی را که ممکن است بپرسید کم و زیاد کنیم؟ واقعیت این است که شما نمی توانید این کار را مستقیماً از طریق هدفون انجام دهید و باید صدا را از طریق گوشی یا تبلت خود کنترل کنید. البته سیری می تواند این کار را برای شما انجام دهد، اما فقط صدا را کم و زیاد می کند، شما کنترل صدا را ندارید.

کیفیت صدا؛ تجربه شنیداری خوب

اپل دو میکروفون روی هر هدفون Airpods Pro قرار داده است. یکی برای تنظیم خودکار اکولایزر تطبیقی ​​و دیگری برای بررسی صدای محیط. این دو ویژگی به شما کمک می کند تا کیفیت صدای خروجی را با توجه به نیازها و ترجیحات خود تنظیم کنید.

AirPods Pro اولین هدفون توگوشی اپل است که به یک اکولایزر تطبیقی ​​مجهز شده است. عملکرد این عملکرد به این صورت است که هنگام پخش موسیقی، اکولایزر با توجه به فرم گوش شما تنظیم می شود و در نتیجه موسیقی با بهترین کیفیت به گوش شما می رسد. این تمام داستان نیست. Airpods Pro می تواند صدا را با سه حالت حذف نویز فعال، حالت شفاف و حالت بی صدا به گوش شما برساند. می توانید با فشار دادن دکمه روی هدفون برای چند ثانیه یکی از این حالت ها را انتخاب کنید. حالت بی صدا به این معنی است که Airpod Pro صدا را مانند همه هدفون ها پخش می کند. حالت حذف نویز فعال به این معنی است که این هدفون صداهای مزاحم محیط را تشخیص داده و آنها را حذف می کند. در این صورت صدا بدون نویز به گوش شما می رسد. حالت شفافیت زمانی مناسب است که بخواهید هنگام گوش دادن به موسیقی به صدای خارجی دسترسی پیدا کنید. این حالت برای فضاهایی مانند فرودگاه، مترو یا محل کار که در آن با دیگران تعامل دارید بسیار مناسب و کاربردی است.

به طور کلی می توان گفت که کیفیت موسیقی و تماس در هنگام استفاده از AirPods Pro بسیار عالی است و این هدفون یکی از بهترین هدفون های موجود در بازار برای استفاده روزمره است. در حین پخش موسیقی می توانید صدای سازها را به صورت تکی بشنوید و در حین مکالمه صدای فرد پشت خط بدون مشکل شنیده می شود.

باتری؛ نگهبان خوشبختی

ظرفیت باتری هدفون 61 میلی آمپر ساعت و محفظه شارژ آن 472 میلی آمپر ساعت است و این ارقام به این معنی است که اپل ایرپاد پرو به راحتی می تواند نیازهای روزانه شما را برطرف کند. طبق ادعای اپل، در صورت خاموش شدن حالت شفاف و حذف فعال نویز، هدفون تا 5 ساعت و در صورت روشن بودن تا 4.5 ساعت شارژ نگه می دارد. باتری موجود در محفظه شارژ با یک بار شارژ تا 24 ساعت دوام می آورد. برای مکالمه، هدست تا 3.5 ساعت شارژ می شود و کیس شارژ تا 18 ساعت شارژ می شود. به علاوه، با شارژ 5 دقیقه ای، می توانید تا یک ساعت از این هدفون استفاده کنید. ناگفته نماند که علاوه بر کابل شارژ، می توانید AirPods Pro را با استفاده از شارژ بی سیم با استاندارد Qi نیز شارژ کنید. این در حالی است که نسخه 2021 این هدفون که با نام Airpods Pro New یا Airpods Pro 2021 شناخته می شود، از شارژ بی سیم Magsafe نیز پشتیبانی می کند.

خلاصه

در حال حاضر سه مدل از هدفون های بی سیم توگوشی اپل شامل AirPods 2 normal، AirPods 3 و AirPods Pro وجود دارد. در میان آنها، فقط Airpod Pro دارای سری سیلیکونی است. به همین دلیل اگر گوشی اپل دارید و نوع قرارگیری هدفون در گوش برایتان مهم است، ما AirPods Pro را به شما پیشنهاد می کنیم. در ضمن کیفیت پخش و حذف نویز فعال در این هدفون عالی است و اگر هدفون مناسبی برای استفاده روزمره می خواهید در انتخاب Airpods Pro تردید نکنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods Pro 2021" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods Pro 2021"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه