نقد و بررسی هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 3

این سری از هدفون های اپل که همیشه با طراحی منحصر به فرد و نام AirPods 3 شناخته می شوند، از نوع توگوشی بوده و باس و قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در آیفون 7 و سایر محصولات پس از آن، جک 3.5 میلی متری صدا که کانکتور آنالوگ بود حذف شد. حذف این پورت شامل تغییر نوع اتصال و بی‌سیم کردن AirPods بود. این هدست دارای دو گوشی مجزا است که هر کدام در یک گوش قرار می گیرند. طراحی ارگونومیک این محصول باعث می شود در استفاده طولانی مدت از آن احساس خستگی و درد در ناحیه گوش نداشته باشید. هنگامی که ایرپاد 3 را برای اولین بار در دست می گیرید، با جعبه سفید رنگی روبرو می شوید که در را برای نمایان شدن هدفون باز می کند. این جعبه سفید رنگ علاوه بر محافظت از محصول، وظیفه شارژ آن را نیز بر عهده دارد. این هدفون با یک بار شارژ می تواند تا 6 ساعت موسیقی پخش کند. اگر قصد خرید یک محصول حرفه ای برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس تلفنی دارید، این محصول انتخاب خوبی خواهد بود که تجربه دنیای بی سیم را برای شما به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است این محصول به چیپست جدید اپل H1 مجهز شده است. این محصول اپل دارای کیف با قابلیت شارژ بی سیم است. این امر بارگذاری این محصول را آسان و بدون دردسر کرده است. لازم به ذکر است که این محصول در برابر رطوبت و آب مقاوم است و می توانید با خیال راحت از AirPods 3 در شرایط مختلف آب و هوایی استفاده کنید. AirPods 3 قیمت پایین تری نسبت به AirPods Pro دارد و فاقد قابلیت Noise Cancellation است. اما از نظر عمر مفید (زمان آماده به کار) در هر بار شارژ، توانایی ارائه عملکرد بهتری نسبت به AirPods Pro را دارد. این محصول می تواند 6 ساعت پخش موسیقی را با یک بار شارژ ارائه دهد، در حالی که AirPods Pro می تواند 4.5 ساعت پخش موسیقی را ارائه دهد.

صدای جادویی

Airpod 3 جدیدترین ایرفون شرکت اپل است. هدفون هایی با طراحی زیبا، شارژ خوب و قابلیت بازتولید صدای فراگیر که بسیاری آن را با AirPods Pro مقایسه می کنند. اپل می گوید تا کنون 200 میلیون ایرپاد فروخته است. این یعنی کمی کمتر از جمعیت برزیل که هفتمین کشور پرجمعیت جهان است. این عدد به این معنی است که ایرپادهای اپل یکی از پرطرفدارترین لوازم جانبی در دنیا هستند و طبیعی است که بسیاری از طرفداران اپل بخواهند در مورد ایرپاد 3 بیشتر بدانند.در زیر شما را با این محصول بیشتر آشنا می کنیم.

طراحی و ساخت؛ زیبا و چشم نواز

اگر نگاه دقیق تری به طراحی ایرپاد 3 بیندازیم، متوجه می شویم که طراحی این محصول ترکیبی از ایرپاد 2 معمولی و ایرپاد پرو است. شکل سری و جعبه شارژ شبیه مدل پرو است اما در نسل سوم خبری از سری سیلیکونی نیست و به همین دلیل ایرپاد 3 شبیه ایرپاد 2 معمولی است. ساقه ها کوتاهتر از دومی هستند. نسل، اما هنوز آنقدر طولانی است که کار کردن با آن راحت باشد.

به دلیل وزن 4.5 گرمی هر یک از این سری، هدفون ها بسیار سبک هستند و به دلیل نداشتن سیلیکون به طور کامل وارد حفره گوش نمی شوند و به همین دلیل در استفاده طولانی مدت متوجه اصلا وجود این هدفون در گوش شما. کیس شارژ AirPods 3 دارای گواهی IPX4 است که آن را در برابر آب و عرق مقاوم می کند. به همین دلیل می توانید در روزهای ورزشی یا بارانی بدون نگرانی از این هدفون استفاده کنید.

وزن کیس شارژ تنها 38 گرم است که سبک تر از کیف شارژ AirPods Pro است. یک چراغ LED در جلوی کیف شارژ، یک درگاه شارژ با کابل لایتنینگ در زیر آن و یک دکمه جفت هدفون در پشت قاب شارژ وجود دارد. در همین حال، Apple AirPods 3 علاوه بر قابلیت شارژ با کابل لایتنینگ، با شارژ بی سیم (Qi) و Magsafe نیز قابل شارژ است.

سنسورها؛ هوشمند و کارآمد

اپل در طراحی AirPods 3 از چهار سنسور با کاربردهای مختلف استفاده می کند:

سنسور تشخیص پوست: نحوه کار این سنسور به این صورت است که وقتی یکی از هدفون ها را از گوش خود خارج می کنید، به طور خودکار موسیقی را قطع می کند و وقتی آن را دوباره در گوش خود قرار می دهید، موسیقی را پخش می کند.

سنسور نیروی بنیادی: وظیفه این سنسور دریافت دستورات لمسی است. در واقع تمام دستوراتی که با استفاده از دسته هدفون به هدفون می دهید از طریق این سنسور اتفاق می افتد. محل قرارگیری این سنسور به گونه ای است که کار با هدفون را بسیار آسان می کند.

شتاب سنج تشخیص حرکت: این سنسور برای اجرای ویژگی صدای فراگیر یا سه بعدی که اپل آن را Spatial Audio می نامد طراحی شده است. در ادامه بیشتر در مورد این عملکرد صحبت خواهیم کرد، اما به طور خلاصه، این سنسور صدا را با توجه به موقعیت سر و چرخش آن بازتولید می کند، به طوری که هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی، احساس می کنید که در سینما نشسته اید. سالن یا کنسرت

شتاب سنج برای تشخیص گفتار: این سنسور به دستیار صوتی سیری متصل است و دستورات شما را اجرا می کند.

مدیریت هدفون؛ ساده و رضایت بخش

به لطف طراحی هوشمند سنسور نیرو اعمال شده بر روی ساقه، کار با AirPods 3 سرگرم کننده و آسان است. نحوه قرارگیری این سنسور روی بازوها به گونه ای است که هنگام استفاده از آن هدفون در گوش شما حرکت نمی کند. با چهار کار ساده می توانید از تمامی ویژگی های این هدفون استفاده کنید:

یک لمس: پخش یا توقف موسیقی

دو ضربه: آهنگ بعدی را پخش کنید

سه ضربه: آهنگ قبلی را پخش کنید

ضربه بزنید و نگه دارید: سیری را فعال کنید

علاوه بر این، سیری نیز به شما کمک خواهد کرد. برای فعال کردن این دستیار صوتی کافیست به Hey Siri بگویید. نه تنها می توانید تمام دستورات را با سیری انجام دهید، بلکه این دوست صمیمی به سوالات دیگر شما نیز پاسخ خواهد داد. فقط سوال خود را بپرسید؛ سیری موسیقی را کم می کند و به شما پاسخ می دهد.

نحوه تماس؛ سریع و آسان

اتصال AirPods 3 به دستگاه های هوشمند، به ویژه دستگاه های اپل، آسان است. اگر گوشی یا تبلت شما اپل است، با باز کردن قاب شارژ، پنجره گوشی باز می شود و با فشار دادن دکمه Connect، هدست به دستگاه شما متصل می شود. برای سایر دستگاه‌ها، باید دکمه روی جعبه شارژ را نگه دارید و هدفون را از قسمت بلوتوث دستگاه وصل کنید.

پخش صدای فراگیر؛ جادویی و مسحور کننده

یکی از مهم ترین تفاوت های AirPods 3 و AirPods 2 قابلیت پخش صدای فراگیر یا سه بعدی است که قبلا در AirPods Pro و AirPods Max وجود داشت. این ویژگی در هنگام گوش دادن به صدا یا موسیقی تجربه فوق العاده و متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. این هدفون با فعال کردن این ویژگی، حرکات سر شما را ردیابی می کند و با حرکت سر صدا را به گونه ای تنظیم می کند که جریان صدا حالتی سه بعدی به خود بگیرد. البته این تجربه هنگام تماشای فیلم بیشتر از گوش دادن به موسیقی جذاب و واقعی است.

تولید مثل صدا؛ با کیفیت و متفاوت

AirPods 3 مجهز به حذف نویز فعال یا ANC نیست. به همین دلیل، هنگام استفاده در محیط های شلوغ مانند مترو یا اتوبوس، ممکن است صدای خارجی نیز بشنوید. البته اپل می گوید این مشکل با استفاده از Adaptive EQ قابل حل است. طبق ادعای اپل، میکروفون های AirPods 3 با گوش کاربر تطبیق داده می شوند و به طور خودکار تنظیمات اکولایزر را روی حالتی قرار می دهند که به کاربر اجازه می دهد صدا یا موسیقی را با بهترین کیفیت ممکن بشنود.

در کل کیفیت صدای Airpod 3 بسیار خوب است و بهترین عملکرد آن در رده میانی است که با صدای خواننده ها و صدای اکثر سازها همراه است. بنابراین، اگر کیفیت صدا برای شما مهم است، AirPods 3 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

باتری؛ بهترین در بین هدفون های اپل

ایرپاد 3 بهترین هدفون اپل از نظر عمر باتری است. طبق ادعای اپل ایرپاد 3، شما می توانید تا 6 ساعت به طور مداوم به موسیقی گوش دهید و با شارژ کامل تا 4 ساعت صحبت کنید. محفظه شارژ این هدفون از شارژ 30 ساعت پخش موسیقی و 20 ساعت مکالمه پشتیبانی می کند. علاوه بر این، به لطف عملکرد شارژ سریع، می توانید با شارژ 5 دقیقه ای به مدت یک ساعت از این هدفون استفاده کنید. علاوه بر این، شارژ هدفون از صفر تا 100 درصد تنها یک ساعت طول می کشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 3" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 3"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه