نقد و بررسی هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 2

همانطور که از نام “AirPods New Generation” پیداست، این محصول نسل جدید ایرپادهای بی سیم اپل است. این سری از هدفون های اپل که همیشه با طراحی منحصر به فرد و نام ایرپادز معروف بوده اند، از نوع توگوشی بوده و باس و قدرت بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در آیفون 7 و سایر محصولات پس از آن، جک 3.5 میلی متری صدا که کانکتور آنالوگ بود حذف شد. حذف این پورت شامل تغییر نوع اتصال و بی‌سیم کردن AirPods بود. طراحی earcup این هدفون نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده است و همچنان مانند نسل قبل راحت و قدرتمند هستند. این هدست دارای دو گوشی مجزا است که هر کدام در یک گوش قرار می گیرند. طراحی ارگونومیک این محصول باعث می شود در استفاده طولانی مدت از آن احساس خستگی و درد در ناحیه گوش نداشته باشید. هنگامی که ایرپاد را برای اولین بار در دست می گیرید، با جعبه سفید رنگی روبرو می شوید که باز می شود تا هدفون ها نمایان شوند. این جعبه سفید علاوه بر محافظت از محصول، وظیفه شارژ آن را نیز بر عهده دارد. همچنین به محض باز کردن کاور، آیفون، آی‌پد یا اپل واچ شما در حالت جستجو و اتصال هدفون قرار می‌گیرند. این هدفون با یک بار شارژ می تواند تا 5 ساعت موسیقی پخش کند. اگر قصد خرید یک محصول حرفه ای برای گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس تلفنی دارید، این نسل جدید AirPods انتخاب خوبی خواهد بود که تجربه دنیای بی سیم را برای شما به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است این محصول به چیپست جدید اپل H1 مجهز شده و با سنسورهای نوری و شتاب سنج تجربه جدیدی از استفاده از ایرپادهای اپل را برای کاربر به ارمغان می آورد. این محصول قابلیت شارژ بی سیم را ندارد. لازم به ذکر است که این ایرپادها با نام های MV7N2 و MR8U2 و AirPods 2.1 نیز شناخته می شوند.

به دنیای اپل خوش آمدید

پس از عرضه اولین نسل از ایرپادها که مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفت، اپل در سال 2019 نسل دوم این هدفون را با نام AirPods 2 یا Apple AirPods New Generation عرضه کرد. اضافه شدن تراشه H1، عمر باتری بیشتر نسبت به نسل اول و پشتیبانی از دستیار صوتی سیری از مهمترین تغییرات این محصول جدید نسبت به ایرپادهای نسل اول است. با ما همراه باشید تا درباره Airpod 2 بیشتر بدانید.

طراحی و ساخت؛ چشم نواز و زیبا

وقتی صحبت از طراحی و کیفیت به میان می آید، اپل مانند یک ستاره در دنیای فناوری می درخشد. این مورد در مورد AirPods 2 نیز صدق می کند. اگرچه کیف شارژ Apple AirPods 2 پلاستیکی است، اما طراحی جذابی دارد و آنقدر محکم است که به راحتی در کیف یا جیب شما قرار می گیرد. در پایین قاب شارژ پورت شارژ لایتنینگ و در پشت آن دکمه اتصال بلوتوث قرار گرفته است. طراحی هدفون نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نکرده است. دسته‌های هدفون بلند هستند و این باعث می‌شود استفاده از آن راحت باشد. از طرفی هدفون سیلیکون ندارد. این ویژگی هم یک مزیت است و هم یک ضعف. این یک مزیت است زیرا برخی از افراد دوست ندارند هدفون تا انتها در گوش آنها قرار گیرد و یک نقطه ضعف است زیرا AirPods 2 ممکن است کاملاً در گوش شما قرار نگیرد. انتخاب این ویژگی کاملا شخصی است. اگر دوست ندارید هدفون شما سری سیلیکونی داشته باشد، باید AirPods 2 یا AirPods 3 را از هدفون های اپل انتخاب کنید، در غیر این صورت AirPods Pro گزینه خوبی است.

متأسفانه ایرپاد 2 ضد آب نیست، هرچند گزارش ها حاکی از آن است که در حین ورزش در اثر تعریق آسیبی نمی بیند، اما به هر حال اپل در مورد مقاومت این محصول در برابر آب اعلام رسمی نکرده است.

اتصال؛ ساده و کاربردی

اتصال AirPods 2 به دستگاه های دیگر باید در دو دسته توضیح داده شود. دسته اول مربوط به اتصال به دستگاه های خود اپل مانند آیفون، آی پد و … می باشد. اتصال به این دستگاه ها بسیار ساده است. هنگامی که جعبه شارژ را باز می کنید، یک اعلان روی دستگاه ظاهر می شود. فقط دکمه اتصال را انتخاب کنید. در این حالت، هنگامی که به یک دستگاه اپل متصل می شوید، هدفون شما به طور خودکار به سایر دستگاه های اپل که در حساب iCloud شما هستند متصل می شود. با اتصال به آیفون یا آیپد به تمامی عملکردهای این هدفون دسترسی خواهید داشت. به عنوان مثال، هنگام گوش دادن به موسیقی، با برداشتن یکی از هدفون ها، موسیقی متوقف می شود و آن را برگرداند. علاوه بر این، به لطف وجود تراشه H1 که نسخه بهبود یافته تراشه W1 است که در نسل قبلی AirPods استفاده شده است، می توانید با گفتن «Hey Siri» و دادن دستورات صوتی مختلف از دستیار صوتی انحصاری اپل استفاده کنید.

دسته دوم مربوط به دستگاه هایی با اندروید یا سیستم عامل های دیگر است. اگرچه روش اتصال این دستگاه ها ساده است، اما متفاوت است. ابتدا باید محفظه شارژ را باز کنید، سپس دکمه بلوتوث پشت آن را برای چند ثانیه فشار دهید تا نام دستگاه در تب تنظیمات بلوتوث ظاهر شود. در این صورت با فشردن دکمه اتصال روی گوشی یا آیپد، هدست به دستگاه شما متصل می شود. به یاد داشته باشید که نمی توانید از همه ویژگی های Airpod 2 در دستگاه های غیر iOS استفاده کنید. به همین دلیل اگر گوشی اندرویدی دارید، بهتر است تا حد امکان از هدست سازنده گوشی استفاده کنید.

کنترل؛ همه چیز در اختیار شماست

سطح AirPods 2 حساس به لمس است و با چند حرکت ساده می توانید این هدفون را کنترل کنید. برای پخش موسیقی، انتخاب آهنگ بعدی یا پاسخ دادن به تماس ورودی، دو ضربه سریع بزنید. همچنین با گفتن «Hey Siri»، این دستیار صوتی را فعال کرده و دستوراتی مانند پخش موسیقی، برقراری تماس و غیره را صادر کنید. ناگفته نماند که برای تنظیم صدای موسیقی، باید از تنظیمات گوشی یا آیپد خود استفاده کنید.

باتری؛ مناسب برای استفاده روزانه

باتری Airpod 2 نسبت به نسل قبلی 21 درصد بهبود یافته است. به گفته اپل، با شارژ کامل می‌توانید به مدت 5 ساعت و با یک کیف شارژ تا 24 ساعت به موسیقی گوش دهید. این اعداد به ترتیب 3 و 18 ساعت هستند. علاوه بر این، تنها با 15 دقیقه شارژ، می توانید به مدت 3 ساعت از Apple AirPods 2 استفاده کنید. در مورد شارژ ایرپاد 2 باید به یک نکته مهم اشاره کرد. در حال حاضر دو مدل AirPods 2 با دو شماره قطعه متفاوت در بازار وجود دارد. پارت نامبر MV7N2 که قابلیت شارژ بی سیم ندارد و فقط با کابل شارژ قابل شارژ است و پارت شماره MRXJ2 که علاوه بر کابل شارژ با شارژ بی سیم مبتنی بر Qi نیز قابل شارژ است. شماره قطعه Airpod 2 روی جعبه آن درج شده است.

کیفیت صدا؛ به اندازه اسم اپل

قبل از هر چیز لازم است بدانید که Airpod 2 دارای فناوری حذف نویز فعال (ANC) نیست و شنیدن صدای خارجی در مکان های شلوغ هنگام پخش موسیقی طبیعی است. به همین دلیل اگر این موضوع برای شما مهم است خرید ایرپاد پرو را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا نسل سوم ایرپاد اپل یعنی. Airpod 3 نیز این فناوری را ندارد. با این حال، کیفیت صدای خروجی برای استفاده روزمره مناسب است. در طول تماس، هم صدای شما و هم صدای فرد پشت خط به وضوح شنیده می شود. هنگام پخش موسیقی، صدای سازها و نت ها در محدوده صوتی مناسب و دلنشینی شنیده می شود. البته اگر شنونده حرفه ای موسیقی هستید، بهتر است هدفون های اختصاصی را انتخاب کنید، زیرا تمام هدفون های بی سیم واقعی موجود در بازار برای استفاده روزمره مناسب هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 2" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 2"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه