نخستین فرد مبتلا به تب‌دنگی در اصفهان شناسایی شد

نخستین فرد مبتلا به تب‌دنگی در اصفهان شناسایی شد

نارنجی/اصفهان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: آزمایشات اولیه و نهایی یک فرد مشکوک به تب دنگی در اصفهان مثبت شد. در اصفهان اولین فرد مبتلا به تب دنگی پیدا شد.

پژمان عقدک در گفت وگو با نارنجی اعلام کرد: این فرد راننده بوده و از مرزهای پاکستان عبور کرده است. او در آن مرزها گاز گرفت و علائم تب دنگی داشت که در اصفهان شناسایی شد. آزمایش اولیه وی در اصفهان مثبت گزارش شد و آخرین آزمایش وی در تهران بررسی و امروز (1403/07/30) تایید شد.

وی ادامه داد: همه کسانی که به استان های خطرناک این بیماری یعنی خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در جنوب و گلستان، گیلان و مازندران در شمال سفر می کنند، مراقب باشند. اگر این افراد یا هر فرد دیگری علائم اسهال را دارند، باید در اسرع وقت آزمایش شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علائم این بیماری را برشمرد و تصریح کرد: اگر علائم شما شامل تب، بدن درد، سردرد، درد پشت چشم، درد استخوان و مفاصل، تهوع و استفراغ باشد. و علائم خونریزی مانند خونریزی در کشاله ران و در صورت آبریزش بینی باید به مراکز درمانی و کلینیک جامع شهری و روستایی مراجعه کرد.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نخستین فرد مبتلا به تب‌دنگی در اصفهان شناسایی شد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نخستین فرد مبتلا به تب‌دنگی در اصفهان شناسایی شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه