نتانیاهو و سراب فشار نظامی

نتانیاهو و سراب فشار نظامی

موضوع شکست سیاسی و فشار نظامی “اسرائیل” از آنجا ناشی می شود که فرماندهی نظامی این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر منازعات داخلی خود به دنبال پیروزی است و مردم فلسطین در سایه رژیم در تلاش برای کسب استقلال خود هستند. شغل

به گزارش نارنجی از دفاع پرس: رژیم صهیونیستی فشار نظامی سنگینی بر ملت فلسطین و گروه های مقاومت به ویژه گروه حماس وارد می کند و چه بسا تحت تأثیر این فشار نظامی، اسرائیل محور مقاومت غزه باشد. ، تصمیم به تغییر مکانیسم جنگ خواهد گرفت تا از چارچوب سیستم های کلان جنگی در سطح تیپ ها، گردان ها و گروهان ها به سیستم ویژه جنگ های نامنظم در سطح گروه ها، لشکرها و عملیات انفرادی حرکت کند. .

البته این تغییرات به معنای شکست یا شکست محور مقاومت نیست، بلکه سامانه فرماندهی به هدایت عملیات نظامی ادامه می‌دهد و پشتیبانی نظامی، رسانه‌ای و ارتباطی همچنان برای حمایت از تمامی سازمان‌های نظامی فعال است.

فشار نظامی رژیم صهیونیستی نه تنها مشکل اسرای اسرائیلی را با مقاومت حل نکرده است، بلکه مستقیماً باعث کشته شدن بسیاری از آنها شده است. تا جایی که فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به مقامات سیاسی هشدار دادند که گسترش عملیات زمینی در نوار غزه جان اسرای اسرائیلی را در خطر مرگ قرار می دهد.

در این میان، در سطح سیاسی، حتی پس از جنگ 11 ماهه، فشارهای نظامی جایگزین فشارهای سیاسی و دولتی بر جنبش حماس نشده است. با این حال، حماس همچنان در شرایط سخت و پیچیده امنیتی نظامی در نوار غزه عمل می کند.

از سوی دیگر، طرح رژیم صهیونیستی زمانی که امکانات عمرانی، حیاتی، بهداشتی و… جنبشی که آنها می خواستند و با همه اینها، ملت فلسطین در غزه همچنان به ماندن و ایستادن در سرزمین خود ادامه می دهد و مردم غزه می فهمند که “اسرائیل” اشغالگر همان رژیمی است که مسئول نسل کشی است. مردم فلسطین هر روز در حال جنگ هستند.

شکست سیاسی فشار نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه اولی ناشی از درگیری های داخلی این رژیم و دومی نتیجه مقاومت مردم فلسطین در برابر متجاوزان قدس است. ملتی که در سایه اشغال سرزمینش برای استقلال خود تلاش می کند و چاره ای جز مقاومت در برابر صهیونیست ها ندارد.

نتانیاهو در هفته های گذشته در جریان افزایش شایعات آتش بس و تبادل اسرا، تداوم حضور نظامی رژیم صهیونیستی در محور «فیلادلفیا» در مرزهای فلسطین و مصر با استراتژی فشار نظامی به بهانه که بنا به ادعای نتانیاهو، حضور ارتش «اسرائیل» در محور «فیلادلفیا»، عملیات فشار نظامی علیه مقاومت در قطع مسیر قاچاق اسلحه به غزه آسان است.

اصلی‌ترین چیزی که نتانیاهو می‌کوشد از آن دوری کند – دلیلش هم این است که این موضوع در زمان حکومت او به وجود آمد و به عنوان اولین مقصر در این پرونده تلقی می‌شود – مسئله مقاومت فلسطین برای مسلح کردن خود و با امکانات محلی است کمک و حمایت محور مقاومت است. اولین موشکی که شاخه نظامی جهاد اسلامی گردان های قدس در جنگ 2012 به سمت تل آویو شلیک کرد از نوع «فجر» بود، اما مهندسان مقاومت فلسطین توانستند به سرعت موشک های خود را در بردهای مختلف بسازند. مقدمه ای برای دستیابی به تفنگ های دوربرد بود که تاثیرات زیادی بر سیستم های امنیتی رژیم صهیونیستی داشت. بارزترین سلاح مقاومت در طرح های نظامی آن برای مقابله با سلاح های زرهی اسرائیل در غزه، موشک ضد زره و ضدهوایی یاسین 105 بود که 100 درصد از سلاح های فلسطینی و کاملا ساخت غزه است.

به همین دلیل دلایل نتانیاهو برای ورود به محور «فیلادلفیا» برای اعمال فشار حداکثری نظامی، دروغ و فریب چیزی نیست که فرماندهان اسرائیلی و نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از آن آگاه هستند و همچنین می‌دانند که حضور « ارتش اسرائیل در این محور، واقعیت راهبردی احیای نیروهای مسلح مقاومت فلسطین را نه در زمان جنگ و نه پس از آن تغییر نخواهد داد.

موضوع دیگر این است که برخی از رژیم صهیونیستی بر این باورند که طرح «اسرائیل» تحت فرماندهی سه گانه (نتانیاهو – بن گوور – سیموتریچ) اشغال غزه و ایجاد رژیم نظامی است و «ما منتظر نیستیم» این را ثابت می کند. البته درست است که حضور ارتش رژیم صهیونیستی در آنجا فشار نظامی بر کل جغرافیای غزه را تسهیل می کند، اما واقعیت صحنه جنگ به ما می گوید که حجم نیروها در غزه به اندازه ای نیست که به «اسرائیل» اجازه دهد. ارتش باید غزه را کاملاً اشغال کند و بر آن حکومت کند و در آنجا حکومت نظامی برقرار کند.

بر اساس برخی برآوردهای فرماندهان نظامی ارتش اسرائیل، برای این منظور نیاز به حضور دائمی 5 لشکر کامل نظامی در غزه است، اما در حال حاضر نیروهای مستقر در غزه حداکثر بیش از دو لیگ هستند. علاوه بر این، مسئله مهمتر این است که رویارویی حزب الله در جبهه های پشتیبانی به ویژه جبهه شمالی و همچنین انتقال جبهه غرب از یک جبهه جنگ به یک جبهه جنگ کامل به حدی است که تعداد نیروهای اسرائیلی تعداد نیروهایی که اکنون در غزه وجود دارند، بیشتر است.

گفتنی است، وضعیت کنونی میدان نبرد غزه، ایجاد یگان نظامی جدید اسرائیل را برای حفاظت از مرزهای اردن ضروری کرده است. علاوه بر این، این فشار نظامی که نتانیاهو از آن حمایت می کند، تنها برای منافع شخصی و سیاسی نتانیاهو است. این یک واقعیت است که اکثر مردم به خیابان‌های اسرائیل آمده‌اند و به همین دلیل است که فرمانده بخش عملیات نظامی اسرائیل جزیره جیورا گفت که نتانیاهو همیشه می‌گوید فشار نظامی ادامه خواهد داشت و حماس شکست خواهد خورد. و این ادعا درست نیست.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نتانیاهو و سراب فشار نظامی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نتانیاهو و سراب فشار نظامی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه