نامه جمعی از کارشناسان و کنشگران اجتماعی به پزشکیان

نامه جمعی از کارشناسان و کنشگران اجتماعی به پزشکیان

به گزارش نارنجی، جمعی از کارشناسان و فعالان اجتماعی در نامه ای به رئیس جمهور منتخب با اشاره به شنیده های مسعود مزیکیان در جریان رقابت های انتخاباتی، از وی خواستند سکوت کند. این کارشناسان در 20 نکته برای بهبود وضعیت اجتماعی توصیه های خود را به ریاست پزشکی ارائه کرده اند.

نامه جمعی از کارشناسان و فعالان اجتماعی به رئیس جمهور منتخب به این شرح است: (صدای خاموش حوزه اجتماعی باشید)

جناب آقای مسعود بیزیکیان

آقای رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

با احترام،

کسب رای اعتماد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به شما تبریک می گوییم. حقیقت این است که از گفته ها و اقدامات ایرانیان مشخص است، امروز ایران با اختلافات اجتماعی دست و پنجه نرم می کند و مسئله این است که راه حل آن نیز راه حل اجتماعی دارد و از تقویت همزمان جامعه و دولت خواهد بود. و رابطه سازنده بین نهادهای هر دو. سخنرانی موفق در این دور از انتخابات که با دیدگاه ها و سخنان جنابعالی ارائه شد، مبتنی بر حق و عدالت و کاهش فاصله فرادستان و فرادستان در نقاط مختلف بود. رویکردی مبتنی بر: زندگی شایسته همراه با احترام، یافتن طردشدگان و به حاشیه رانده شدگان، تقویت آزادی و امنیت شهروندی، حق برخورداری از فرصت های برابر برای شایستگان و متخصصان از هر قومیت و فرهنگ، حق برخورداری از امنیت اجتماعی مطلوب. و شهروندی مؤثر، انتقاد مؤثر از نظام، دسترسی به دنیای مجازی، ارتباط محترمانه با دنیا، مشارکت و حق کار و مهارت، امنیت اجتماعی و به عبارتی شنیدن و بیان دغدغه‌های صداها و صداها. بر صداهای خاموش تاکید شد. اینها دلایلی بود که اقشار، گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی و فرهنگی به شما اعتقاد داشتند و شما را نماینده صدای کمتر شنیده شده خود می دانستند.

لذا برای تقویت حس عدالت همه جانبه و بسترسازی برای «زندگی اجتماعی»، چون گروهی از کارشناسان و قاتلان بالقوه در عرصه های سیاسی، مدیریتی، آموزشی و پژوهشی فعال هستند، اهمیت و پیوند مسائل اجتماعی را مورد توجه قرار می دهد. در نظر گرفتن قدردان تلاش های صحیح و مسئولانه در این زمینه در دولت های مختلف هستیم و کسانی که در انتخابات شرکت کردند، معتقدیم دولت چهاردهم باید بیش از همه دولت ها «اجتماعی» باشد.

در این راستا و با عنایت به کلیه اختیارات قانونی و وظایف موجود از جمله سیاست های کلی نظام و قانون هفتم برنامه 5 ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران، از جنابعالی تقاضای سکوت داریم. صدا» و همبستگی اجتماعی. و احیای سرمایه اجتماعی در جامعه ایران. در کلیه فرآیندهای تصمیم گیری و سیاست گذاری در دولت چهاردهم مد نظر قرار گیرد، لذا و با توجه به آسیب شناسی رویکردهای رایج و پیشین، پیشنهادات ذیل می باشد. به شما ارائه می شود:

1- لزوم ادغام ابعاد اجتماعی و فرهنگی، امنیت اجتماعی و عدالت در قوانین و برنامه های ملی.

2- اهمیت ویژه با اجرای نظام چندجانبه تامین اجتماعی موضوع سیاست های کلی تامین اجتماعی از نظر کاهش فقر و توزیع مناسب منابع و جهت دهی نظام حمایت اجتماعی. و توانمندسازی اجتماعی اقشار و گروه‌های مختلف مانند: زنان، همسران سرپرستان خانوار، کودکان، جوانان، سالمندان، معلولان، مستمری بگیران، بیماران خاص و غیره.

3- اهمیت جدی توسعه مکان‌محور (برنامه‌ریزی منطقه‌ای) در برنامه‌ها و بودجه‌ها با هدف تسهیل در اجرای عدالت اجتماعی و تسهیل در ارائه خدمات اجتماعی در تمامی مناطق ایران بر اساس محیط زیست هر منطقه. و استان؛

4- بررسی، بررسی و ارتقای سطح ساختارها، شوراهای عالی و ملی در حوزه اجتماعی و اتخاذ تصمیمات کارشناسی برای ساختارها و شوراهای موازی.

5- رصد مستمر وضعیت معضلات و آسیب های اجتماعی در ایران با هدف برنامه ریزی و سیاست گذاری مبتنی بر شواهد علمی و مدیریت داده ها و بازسازی فرآیندهای معلق سنجش وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور و گوش فرا دادن به آینده. تحقیق و آینده پژوهی اجتماعی؛

6- بهبود و بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و کالبدی سکونتگاه های غیررسمی (که حدود یک چهارم جمعیت کشور را شامل می شود) و اجرای سند ملی احیاء، بهسازی، نوسازی و تقویت مناطق فقیر و ناکارآمد شهری. ;

7- سياست مناسب و مؤثر در خصوص آثار اجتماعي تغييرات اقليمي و مشكلات اجتماعي ناشي از مشكلات زيست محيطي.

8- مدیریت و سیاستگذاری مؤثر برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی.

9- تقویت پذیرش تنوع اجتماعی در جامعه با هدف دستیابی به صلح و ثبات برای تمامی اقوام و مذاهب ایرانی مقیم ایران طبق احکام قانون اساسی کشور.

10- تمرکز بر رویکرد فرا نهادی در حوزه اجتماعی و تقویت عدالت ترمیمی و کاهش عناوین کیفری.

11- تلاش مؤثر و اتخاذ تدابیر مناسب در جهت جمع آوری منابع مالی و توانمندی های اجتماعی، اقتصادی و سازندگی نهادهای خارج از دستگاه های اجرایی با هدف استفاده بهینه از امکانات کشور برای تقویت و توانمندسازی گروه ها و گروه های نیازمند و معلول. با نیازهای ویژه در تمام مناطق کشور؛

12- در مواجهه با مسائل و پدیده های اجتماعی و فرهنگی و مواجهه با معضلات اجتماعی در حوزه اجتماعی، پرهیز از سلطه رویکردهای امنیتی، حقوقی و قضایی و در این راستا رفع آنها.

13- سیاست گذاری مناسب در خصوص تأثیر اجتماعی حضور مهاجران و اتباع خارجی در کشور.

14- رعایت حقوق افراد مخالف قانون و خانواده آنها و تصمیم گیری در مورد نوع مجازات ها در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و تقویت مجازات های جایگزین زندان و استفاده از فناوری ها و فناوری های نوین در جهت زندان؛

15- تسهیل فعالیت تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مدنی و پرهیز از غلبه نگاه امنیتی بر این سازمان‌ها و بسترسازی برای مشارکت منظم آنها در جریان‌های سیاسی.

16- استفاده از ظرفیت کارشناسان و انجمن های علمی، کارشناسان، بازرگانی، فرهیختگان و مؤسسات پژوهشی اجتماعی در سیاست ها و قوانین مرتبط با حوزه اجتماعی.

17- بهره گیری از تجربیات جهانی در مدیریت اجتماعی و استفاده از آنها در کشور با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و زندگی ایران.

18- انتصاب مدیران در حوزه اجتماعی با توجه به تخصص و تجربیات مؤثر بر اساس شعار انتخابات عادلانه.

19- پاسخگو بودن مدیران و تشکل های اجتماعی در قبال وظایف محوله و طرح پرسش های اجتماعی از کارشناسان، فعالان اجتماعی، انجمن های تخصصی و اصحاب رسانه، بدون ایجاد فضایی به دور از نقد سازنده و کارشناسی و حذف کارشناسان منتقد، مهربان، آگاه و وفادار. ایران؛

20- تقویت رویکرد اجتماعی در سیاست های دولت و تاکید بر این رویکرد در مجموعه برنامه ها و اقدامات مدیران کشوری و استانی و مبنای ارزیابی مددکاری اجتماعی مدیران.

در پایان با تبریک به شما و مردم عزیز ایران، امیدواریم سلسله فعالیت های دولت چهاردهم منجر به تقویت انسجام اجتماعی و بازسازی سرمایه اجتماعی بین ایرانیان شود و ایران آباد را در کنار مردم شاهد باشیم. از خوشبختی و زندگی خوب .

اسامی امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی:

براتی سده فرید، بهروزی نیا مجید، پارسی پور حسن، جباری حبیب، دلبری احمد، دیلمی زاده عباس، رمضانخواه متین، سبزی خوشنامی محمد، سفیری خدیجه، شایانی ملکه، صفری شالی رضا، غفاری غلامدریزهر، غلامدریفهر ، گورجی پور اسماعیل، ایمان ممبینی، معینی سهیل، موسوی سید کمال الدین (مشهد)، موسوی چلک سید حسن، میرزایی حسین، میرقاسمی ابوالفضل، نواح عبدالرضا.

47236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نامه جمعی از کارشناسان و کنشگران اجتماعی به پزشکیان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نامه جمعی از کارشناسان و کنشگران اجتماعی به پزشکیان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه