نابودی سرطان با این پروتیین امکان پذیر است؟

نارنجی/ خراسان رضوی بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر پس از بیماری قلبی است. در حالی که پیشرفت های پزشکی و تشخیص زودهنگام به کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان کمک کرده است، تقریباً از هر 10 نفر یک نفر در مقطعی از زندگی خود به سرطان مبتلا می شود.

نابودی سرطان با این پروتیین امکان پذیر است؟

به گزارش هلث، ممکن است قبل از خواندن این مقاله از عوامل سبک زندگی که در خطر ابتلا به سرطان نقش دارند، آگاه شده باشید. کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه، نه تنها سرطان گلو، مثانه، معده و روده مهم است. تغییرات هورمونی ناشی از افزایش وزن خطر ابتلا به سرطان سینه، تیرویید، مغز و کبد را افزایش می دهد و مراقبت از پوست و 150 دقیقه ورزش هفتگی می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

اما ما نباید غذا را فراموش کنیم. غذای مورد علاقه شما ممکن است حاوی یکی از بسیاری از گوشت های فرآوری شده باشد که با سرطان مرتبط است. چربی بالا، قند بالا و غذاهای بسیار فرآوری شده سیستم ایمنی شما را در معرض خطر قرار می دهد. در عوض، سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و منابع پروتیین بدون چربی بخورید تا بدن خود را سالم نگه دارید.

یکی از منابع پروتیینی که ممکن است انتظار نداشته باشید مزایای بالقوه ضد سرطانی داشته باشد، پروتیین آب پنیر است که در حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان نقش دارد.

چرا پروتیین از افراد مبتلا به سرطان حمایت می کند؟

افرادی که قبلاً رژیم غذایی خود را با آب پنیر تکمیل کرده اند، می دانند با شروع مصرف پروتیین وی چه اتفاقی برای بدنشان می افتد. یک مطالعه در سال 2024 که در Food and Humanity منتشر شد نشان داد که ترکیبات فعال زیستی آب پنیر نه تنها به عضله سازی و بهبودی پس از تمرینات سخت کمک می کند، بلکه ممکن است با سرطان نیز مبارزه کند.

پروتیین آب پنیر حاوی ترکیبات خاصی است که می تواند رشد و گسترش سلول های سرطانی را مهار کند و مسیرهای سلولی خاص درگیر در توسعه سرطان را مهار کند. به طور خاص، لاکتوفرین موجود در پروتیین آب پنیر ممکن است رشد سلول های سرطانی را کند کند، سلول های سرطانی را بکشد و از تشکیل سرطان جلوگیری کند. با این حال، طبق یک مطالعه در سال 2019 در تحقیقات فارماکولوژیک، مطالعات بالینی در انسان خواص ضد سرطانی مستقیم پروتیین آب پنیر را پیدا نکرده است.

پروتیین آب پنیر همچنین می تواند از درمان های سنتی سرطان مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی با کمک به کاهش عوارض جانبی حمایت کند. مکمل پروتیین آب پنیر ممکن است در برابر کاهش وزن مرتبط با سرطان و تحلیل عضلانی، که به عنوان سندرم کاشکسی سرطان شناخته می شود، محافظت کند. مقدار بالای آمینو اسید لوسین موجود در پروتیین آب پنیر از رشد ماهیچه ها حمایت می کند و پروتیین آب پنیر بر هورمون IGF-1 تاثیر می گذارد که باعث رشد عضلات می شود.

چرا پروتیین از ایمنی حمایت می کند؟

اگرچه پروتیین آب پنیر خطر ابتلا به سرطان را کاهش نمی دهد، اما می تواند با تقویت سیستم ایمنی از سلامت شما محافظت کند. آب پنیر 20 درصد از پروتیین شیر را تشکیل می دهد (80 درصد دیگر پروتیین کازیین است) و از آنجایی که آب پنیر به سرعت هضم می شود، اسیدهای آمینه می توانند به درستی در بهبود بدن عمل کنند. آمینو اسیدهای شاخه دار مانند والین، لوسین و ایزولوسین موجود در آب پنیر در ترمیم بافت های بدن شما مهم هستند.

پروتیین آب پنیر همچنین حاوی سیستیین و متیونین، دو اسید آمینه است که برای ساخت گلوتاتیون در بدن شما استفاده می شود. گلوتاتیون با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. با افزایش سن، بدن شما گلوتاتیون را از دست می دهد، بنابراین مصرف مکمل آب پنیر می تواند از سیستم ایمنی بدن شما محافظت کند. دریافت پروتیین آب پنیر از شیر ممکن است منطقی به نظر برسد، اما برای بهره مندی از مزایای مکمل پروتیین آب پنیر باید مقدار زیادی شیر بنوشید. علاوه بر این، فرآیند پاستوریزاسیون شیر باعث کاهش اسید آمینه ضد سرطان سیستیین می شود.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نابودی سرطان با این پروتیین امکان پذیر است؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نابودی سرطان با این پروتیین امکان پذیر است؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه