میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد»

میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد»

بر اساس یک مطالعه جدید، گلابی به دلیل سطح بالای نوع خاصی از آنتی اکسیدان معروف به «کوئرستین» برای کاهش سطح کلسترول بد بسیار مفید است.

به گزارش نارنجی، مطالعات زیادی در مورد نقش گلابی در کاهش کلسترول خون انجام شده است، اما مطالعه جدیدی که در مجله “Food, Science and Nutrition” منتشر شده است، نشان می دهد که 2 میلی گرم آنتی اکسیدان موجود در گلابی “کوئرستین” وجود دارد. و وجود مقدار زیادی از این آنتی اکسیدان می تواند سطح کلسترول بد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کلسترول یک لیپید ضروری برای بدن است و باید نوع خوب آن را از مضر تشخیص دهیم. این لیپید آزادانه در خون گردش می کند و دو پروتئین مسئول انتقال آن در بدن هستند: یکی لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) که به آن کلسترول خوب می گویند و دیگری لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) دانستن مانند کلسترول بد

غلظت بالای آنتی اکسیدان مفید کوئرستین به ویژه روی پوست گلابی باعث افزایش اثربخشی آن می شود و بهتر است گلابی را با پوست میل کنید.لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول خوب از تشکیل پلاک بر روی دیواره سرخرگ ها جلوگیری می کند و کلسترول اضافی را که در اندام ها جمع می شود برای تخریب به کبد منتقل می کند. اما لیپوپروتئین با چگالی کم کلسترول اضافی را در اندام های مختلف توزیع می کند و باعث رسوب چربی در دیواره رگ ها می شود و در نتیجه پلاک ها یا رسوبات چربی ظاهر می شود.

به گفته کارشناسان، کورستین می تواند کلسترول بد را بدون کاهش کلسترول خوب کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای این آنتی اکسیدان کاهش “پروتئین های واکنش دهنده C” است که در انواع التهاب ها و بیماری های قلبی نقش دارند.

چه گلابی بخوریم؟

به گزارش یورونیوز، گلابی به تابستان و زمستان تقسیم می شود. انواع تابستانی از جولای تا آوریل در دسترس هستند و انواع پاییزه و زمستانی در ماه سپتامبر برداشت می شوند و اغلب پوست سخت تر و ضخیم تر از انواع تابستانی دارند.

بیش از 5000 گونه مروارید در جهان وجود دارد.

کوئرستین می تواند کلسترول بد را بدون کاهش کلسترول خوب کاهش دهدنکته مهم در نوشیدن هلو این است که متخصصان برای کاهش سطح کلسترول بد، مصرف بیشتر گلابی قرمز را توصیه می کنند.

غلظت بالای آنتی اکسیدان مفید کوئرستین به خصوص روی پوست گلابی اثربخشی آن را افزایش می دهد و بهتر است گلابی را با پوست مصرف کنید.

بنابراین اگر چربی شکمی دارید، می توانید با خوردن یک گلابی در روز، کلسترول بد خود را کاهش دهید.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد»" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد»"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه