مهاجرت نخبگان در کانون توجه قرار گیرد/ پزشکان گمنامی در تاریخ کشور ظهور کرده‌اند

مهاجرت نخبگان در کانون توجه قرار گیرد/ پزشکان گمنامی در تاریخ کشور ظهور کرده‌اند

یک پزشک متخصص با بیان اینکه نخبگان سرمایه های کشور هستند گفت: مهاجرت نخبگان باید در کانون توجه قرار گیرد.

به گزارش نارنجی، دکتر «تقی نجبت» در مراسم بزرگداشت «اخوینی بخاری» پزشک سرشناس ایرانی که امشب سه شنبه ۹ مردادماه در «انجمن دستاوردها و مفاخر فرهنگی» برگزار شد، گفت: برگزیدگان بسیاری از ایران زمین. . در کشورهای دیگر دنیا هم وجود دارد، اما مهم این است که این افراد باید در چشم مردم باشند و در کشور مورد تکریم قرار گیرند. زیرا نام ایران دنیا را زنده می کند.

وی همچنین به کار پزشکی خود در آلمان اشاره کرد و گفت: سالی چند بار به ایران می روم و در سفرهایم راه حل مشکلات نخبگان را به دولت و به ویژه وزارت بهداشت ارائه می کنم. متأسفانه راه حل های پیشنهادی در کانون توجه قرار نگرفته اند.

این کارشناس با بیان اینکه در تاریخ کشور چهره های علمی نامدار زیادی وجود داشته است، تصریح کرد: مراسم امروز به مناسبت بزرگداشت برادری بخاری برگزار می شود اما باید گفت که در تاریخ کشور پزشکان نامی گمنام بوده اند. برای جامعه ناشناخته هستند.

وی ادامه داد: سفری به استان همدان داشتم و در این سفر با «شیخ جراح» پزشک ناشناس ایرانی آشنا شدم. تصاویری که از مداخلات پزشکی او در طول زندگی بر مزارش گذاشته شده شگفت انگیز است. این دکتر در طول زندگی خود توانست با ابزار اولیه کارهای بزرگی انجام دهد.

نجابتی به پیشرفت علم پزشکی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: علم پزشکی این روزها علم ابزار است. پزشکان باید بیماری ها را با استفاده از علم خود تشخیص دهند، نه اینکه فقط به دستگاه های پزشکی وابسته باشند. پزشکان باید با دانش خود بیماری ها را تشخیص دهند و از ابزارهایی برای آگاهی از صحت تشخیص آن ها استفاده کنند.

این کارشناس به لزوم برخورد خوب با بیماران اشاره کرد و گفت: اساتید من همیشه بر شفای بیماران تاکید دارند. پزشکان باید به گونه ای با بیماران رفتار کنند که بیمار با آنها احساس راحتی کند، نه این که بیمار فکر کند پزشک فرد زشتی است.

وی همچنین به برگزاری جشن برادری بخاری اشاره کرد و گفت: جلسه امروز درباره یک پزشک ایرانی بود اما موضوعات مطرح شده بیشتر مربوط به زبان فارسی و نگارش کتاب بخاری به زبان فارسی بود. در جلسه امروز دستاوردهای گذشته مطرح شد اما باید به دنیای امروز توجه کرد.

نجابت ادامه داد: این روزها شاهد مهاجرت نخبگان هستیم. چرایی ها و دلایل مهاجرت نخبگان باید و باید در مرکز توجه باشد. وقتی علل مهاجرت را بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که با ارائه راهکارهای ساده می توان از مهاجرت نخبگان جلوگیری کرد. من به هیچ گروه سیاسی تعلق ندارم و فقط یک پزشک هستم. اگر مشکلاتی را مطرح می کنم فقط به دلیل اعتلای کشور است.

وی ادامه داد: بار دیگر تاکید می کنم که به هیچ گروه سیاسی تعلق ندارم. با وجود اینکه سال هاست از کشورم دور بوده ام اما خود را ایرانی می دانم.

این کارشناس با اشاره به اینکه توانستم نشان لیاقت آلمان را دریافت کنم، گفت: آلمان 8 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه 80 نشان لیاقت می دهد. یعنی از هر میلیون نفر یک نفر نشان افتخار این کشور را دریافت می کند. حدود 22 سال پیش از دولت آلمان جایزه افتخاری گرفتم و اکنون در کشورم افتخاری دارم.

وی به وجود خود در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: زمانی که کشور را ترک کردم و به آلمان مهاجرت کردم بسیار ناراحت شدم. نفت و گاز از سرمایه های کشور محسوب می شوند اما نکته مهم و اساسی این است که روزی این کارها تمام می شود. نخبگان سرمایه های اصلی کشور هستند و باید در کانون توجه قرار گیرند.

نجبت با بیان اینکه حدود 1200 ایرانی در آلمان زندگی می کنند، گفت: حدود 1200 ایرانی در آلمان زندگی می کنند که بسیاری از آنها جزو برگزیدگان هستند. همچنین 5 میلیون ترک در آلمان زندگی می کنند که دستاوردهای علمی آنها برابر با ایران است. هیچ کشوری به اندازه ایران استاد ندارد.

به گزارش نارنجی، در مراسم برادر بخاری، مراسم بزرگداشت تقی نجابت، فوق تخصص جراحی عمومی و الیرضا زالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و احترام به خانواده پزشکان شهید برگزار شد. برگزار شد.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مهاجرت نخبگان در کانون توجه قرار گیرد/ پزشکان گمنامی در تاریخ کشور ظهور کرده‌اند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مهاجرت نخبگان در کانون توجه قرار گیرد/ پزشکان گمنامی در تاریخ کشور ظهور کرده‌اند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه