مراسم افتتاحیه دوره یکم سردفتری برگزار شد

مراسم افتتاحیه دوره یکم سردفتری برگزار شد

مراسم افتتاحیه اولین دوره سردفتران با حضور مدیر کل آموزش حقوقی، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک، رییس هییت مدیره اتحادیه سردفتران برگزار شد. و کارکنان و جمعی از مربیان دوره سردفتر در ساختمان شهید صدیقیان (ساختمان شماره 3 دادگاه).

به گزارش نارنجی از دادگستری، مهدی جوهری، مدیرکل آموزش و پرورش دادگستری اعلام کرد: در راستای ارایه خدمات آموزشی، جلسات مشترکی با کانون سردفتران و دفتریاران برگزار شد و لزوم بکارگیری معلمان متخصص به برگزاری و برگزاری دوره های آموزشی برای داوطلبان آزمون سردفتری 1401، کانون سردفتران و کتابداران از آنان درخواست کرد که از توانمندی های اداره کل آموزش قضایی در این زمینه استفاده کنند، لذا تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد و مقتضی شد. توجه. فصول تهیه و ویرایش شد.

جوهری همچنین گفت: بر اساس این تفاهم نامه حدود 12 موضوع آموزشی با مهلت های 6، 8، 10 و 14 ماهه توسط معاونت های نیروی انسانی تمامی استان ها (در مراکز استان ها) به صورت استاندارد و مناسب ساخته شده است. محیطی برای آموزش بیش از 5 هزار داوطلب تایید شده اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش معاونت قضایی گفت: پس از پایان مهلت و برگزاری آزمون سردفتری، پروانه سردفتری صادر می شود.

سعیدصادق سعادتیان، معاون خدمات اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: گذراندن دوره کارآموزی در آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و نهاد سردفتران و منشی ها پیش بینی شده است. و حتی اگر این کار انجام نشده باشد. ، باید در نظر گرفت زیرا دفاتر اسناد رسمی با حقوق مردم کار می کنند، روابط مالی مردم را تنظیم می کنند و در عین حال مسیولیت دفتر و حسابرس رسمی صحت معاملات را بر عهده دارند. تهیه اسناد و مدارک رسمی و ارتباطات

وی همچنین گفت: آگاهی از وظایف، روش ها و نحوه تنظیم و نگارش اسناد ضروری است. برای چه کسی اسناد صادر شود و کدام اسناد خلاف نظم عمومی تولید می شود. عدم آگاهی از امور اسنادی قطعا به افرادی که معاملات را انجام می دهند متضرر می شود.

سعادتیان با بیان اینکه کارگاه های آموزشی برای حفظ حقوق و تکالیف مردم و لزوم حاکمیت دفاتر اسناد رسمی برگزار شد، گفت: با حمایت معاونت خدمات انسانی و فرهنگی قوه قضاییه و قوه قضاییه جلسات آموزشی در حال برگزاری است. مشارکت مدیر کل آموزش و پرورش قوه قضاییه در سراسر کشور فعال خواهد بود. ، اسناد منظم و دقیق که آسیب نبینند. برای اینکه مردم به دلیل عدم نظارت کافی دفاتر اسناد رسمی در محاکم، دادسرا و دادسرا شرکت نکنند.

وی همچنین گفت: پیش از این بر اساس سند تحول قضایی دوره دفاتر اسناد رسمی تا امسال برگزار می شد و با توجه به تفاهم بالا باید با مرکزی که تجربه برگزاری دوره های کارورزی را دارد همکاری کرد. اساتید مجرب و مجرب در دفاتر ثبت نام می کنند و محاکم و دفاتر قضایی جهت تسریع در اخذ دفتر اسناد رسمی برای این عزیزان وجود دارد.

معاون خدمات اسنادی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان گفت: پذیرفته شدگان سردفتر خواهند بود و از کلیه قوانین اعم از قانون مدنی، شهرداری، شهرسازی، ثبت مسکن، اجراییه و …. کارمندان اسناد، ثبت شرکت و ثبت علامت تجاری از جمله ویژگی های محضری بوده و عدم وجود آنها برای متقاضیان زیان آور است. لذا پیشنهاد می کنم با استفاده بهینه از این دوره ها و انتقال تجربیات عملی، اساتید بتوانند در تهیه مستندات دقیق پیشرو باشند و از میزان تخلفات و جعل اسناد و از همه مهمتر اعتماد و رضایت عمومی از حفظ و نگهداری بکاهند. اعتماد و حفاظت گنج پر برکت باد و به زودی شاهد رشد این عاشقان باشیم.

علی خندانی رییس هییت مدیره کانون سردفتران و سردفتران در ادامه سخنان خود به حوزه سردفتران و جایگاه سردفتران اشاره کرد و گفت: باید از جایگاه محافظت و دفاع کنید. دفاتر اسناد رسمی به عنوان یک سرمایه اجتماعی که از مقبولیت اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است و قابل درک است که از جنبه تجاری به وظیفه سنگین در این حوزه نگاه نمی کنند. زیرا از شما انتظار می رود با حفظ اعتبار خدمات جدی در سطح جامعه ارایه دهید. وظیفه مهم واگذاری و تثبیت اموال افراد بر عهده این مجموعه گذاشته شده است و یکی از سرمایه های حوزه اسناد رسمی، امر امانت است که برای دولت و مردم مهم است.

شایان ذکر است عناوین بخش ها اخلاق حرفه ای و تعهد سازمانی (8 ساعت)، اصول حفاظت اسناد و امنیت اطلاعات (8 ساعت)، ساختار و تشکیلات اداری سازمان ثبت اسناد و دارایی ها و اسناد کشور و واحدهای مرتبط (8 ساعت)، مسیولیت ها و مجازات های سردفتران و کارکنان و کارمندان دفاتر اسناد رسمی (10 ساعت)، حقوق اداری و کاری و روابط حقوقی و کاری سردفتران با دستیاران و سایر کارکنان (6 ساعت)، حقوق ثبت اسناد و حقایق. املاک (20 ساعت)، قانون اسناد رسمی و آیین نامه آن و بخش مکاتبات مربوط (15 ساعت)، آیین نامه اجرای مفاد اسناد لازم الاجرا و سبک آن (10 ساعت)، شناخت شرایط و متون اسناد رسمی. و نحوه نگارش آنها (15 ساعت)، یادگیری رایانه و استفاده از آن در دفاتر اسناد رسمی و سیستم ضبط آنی (15 ساعت)، نحوه پذیرش و نحوه تنظیم و ثبت انواع اسناد رسمی و مقررات مربوط از جمله (درخواست، نامه، دریافت استعلام و تنظیم اسناد بیع، اجاره، تسویه، رهن، وکالت، توزیع، وقف، وقف، وصیت، رضایت، تعهد، اقرار، تخفیف و سایر اسناد مالی و غیرمالی و سایر موارد مرتبط (25). ساعت) و نحوه تایید و صدور مدیریت اسناد تنظیمی و مرجع (10 ساعت).
پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مراسم افتتاحیه دوره یکم سردفتری برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مراسم افتتاحیه دوره یکم سردفتری برگزار شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه