لاوروف: تن دادن آلمان به خواست آمریکا نشانه حقارت است

لاوروف: تن دادن آلمان به خواست آمریکا نشانه حقارت است

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست شورای امنیت بین المللی از آلمان انتقاد کرد و تسلیم شدن برلین در برابر خواسته های واشنگتن را نشانه تحقیر این کشور دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری نارنجی از خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف که در ماه جاری ریاست کشورش بر شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در نشست این شورا که با محوریت چندجانبه گرایی برگزار شد. گفت: تصمیم آلمان. تسلیم آمریکا در برابر استقرار موشک های دوربرد آمریکایی در خاک خود نشان دهنده ضعف آن کشور است.

لاوروف در بخشی دیگر از سخنان خود به جنگ بین کشورش و اوکراین پرداخت و گفت: روسیه آماده است تا برای حل بحران کنونی اوکراین تعادل منافع را پیدا کند. روسیه از همه کسانی که می خواهند بر بحران اوکراین غلبه کنند می خواهد در پیشنهادات خود مشکل حقوق روس ها و سایر اقلیت های ملی در این کشور را در نظر بگیرند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز در نشست شورای امنیت با انتقاد از تلاش های فراسرزمینی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: هدف از زیرساخت های نظامی ناتو تضعیف معماری سازمان ملل متحد در جنوب شرق آسیا است. . آسه آن” به سمت منطقه اقیانوس آرام می رود.

لاوروف همچنین از سیاست روسیه هراسی انتقاد کرد و تصریح کرد: راه حل بحران کنونی اروپا باید شامل گام های ویژه برای رفع تهدیدهای روسیه از سوی غرب باشد.

او به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، در سطح وزیران درباره موضوع “همکاری چند جانبه به نفع ایجاد نظم جهانی عادلانه تر، دموکراتیک تر و باثبات تر” بحث می کند.

از اول ژوئیه برای اولین بار از آوریل 2023، روسیه که دارای کرسی دائمی از 15 کرسی شورای امنیت سازمان ملل است، به مدت یک ماه ریاست این شورا را بر عهده گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لاوروف: تن دادن آلمان به خواست آمریکا نشانه حقارت است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لاوروف: تن دادن آلمان به خواست آمریکا نشانه حقارت است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه