قاسمی: استادان در هویت سازی و فرهنگ سازی اهتمام داشته باشند

قاسمی: استادان در هویت سازی و فرهنگ سازی اهتمام داشته باشند

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده بر نقش و جایگاه معلمان زن در دانشگاه تاکید کرد و گفت: معلمان باید به هویت سازی، فرهنگ سازی و تربیت نسل جدید اهمیت ویژه ای بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نارنجی، در سال 1403 روجی اولین جلسه شورای ارتباط در امور زنان و خانواده استان اصفهان با حضور دکتر نشست رییس دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد.

مشاور رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت به زنان و خانواده در این جلسه به تاثیرگذاری معلمان زن در جامعه اشاره کرد و اعلام کرد: شبکه زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح معلمی، کارکنان و دانش آموزان؛ اهدافی مانند رهبری شبکه زنان تحصیلکرده دانشگاهی، تقویت حرفه ای شبکه زنان تحصیلکرده دانشگاهی. هماهنگی و نظارت بر کار شوراهای نظارت استانی، هماهنگی و نظارت بر کار مسیولان استانی. ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده در داخل و خارج از دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

اساتید باید بر ساختن هویت و فرهنگ تمرکز کنند

قاسمی با بیان اینکه کار و خانواده زنان باید قویاً در امور دانشجویان دختر قرار گیرد، ادامه داد: ویژگی ها و ماهیت نهادینه شدن زنان در آموزش و پرورش از نظر انتقال مفاهیم و برخورداری از مولفه ها و ویژگی های طبیعی. از جمله فروتنی، صبر و خستگی ناپذیری که خداوند برای مادری در وجود زن قرار داده است در کارنامه بسیاری از اساتید زن متبلور شده است.

وی به هدف اصلی آموزش عالی اشاره کرد و گفت: زنان در هر رشته و سطحی که تدریس می کنند به صلح در محیط های خشن و جنگی اهمیت می دهند. چنین معلمانی فرهنگ ارتباط، صلح و مدارا را ترویج می کنند و با گفتار و عمل خود آموزش می دهند.

اساتید باید بر ساختن هویت و فرهنگ تمرکز کنند

نماینده فرهنگی دانشگاه آزاد واحد لنکان نیز به دغدغه معلمان پرداخت و بیان کرد: جامعه امروز چه تفاوتی بین زنان موفق و تاثیرگذار قایل است؟ تاثیر حضور زنان تاثیرگذار در مناصب علمی تا چه اندازه از بین رفته است؟ چه امکاناتی در زمینه آموزش برای رشد هوش و مهارت زنان پیدا شده است؟

نرگس عطریان به نیازهای زنان در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و اظهار داشت: فعالیت های ورزشی، رفع مشکلات ارگونومیکی و افزایش ساعت کاری، برنامه های حمایتی آموزشی از کودکان، تقویت توانمندی های فرهنگی در بانوان از جمله موارد مهمی است که باید به ویژه در آنها انجام شود. باید انجام بشه.

اساتید باید بر ساختن هویت و فرهنگ تمرکز کنند

در پایان این نشست اعضای برگزیده و سرافراز زن آموزش و پرورش در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی و پژوهشی با حضور دکتر معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد، محمد باقری، معاون هماهنگی و برنامه ریزی استان و دیگر مسیولان استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاسمی: استادان در هویت سازی و فرهنگ سازی اهتمام داشته باشند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاسمی: استادان در هویت سازی و فرهنگ سازی اهتمام داشته باشند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه