عواملی که پرفشاری خون را تشدید می کند

عواملی که پرفشاری خون را تشدید می کند

نارنجی:

فشار خون بالا یکی از کشنده ترین بیماری های زمینه ای است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های دیگری مانند سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی کلیه را افزایش دهد. بر اساس داده های سازمان جهانی بهداشت تخمین زده می شود که یک میلیارد و 130 میلیون نفر در جهان با فشار خون بالا مواجه هستند.

این عدد در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، تخمین زده می شود که بیش از صد میلیون نفر در ایالات متحده (برابر با 46٪ از بزرگسالان در این کشور) فشار خون بالا دارند. از آنجایی که این امر می تواند خطر ابتلا به بیماری های کشنده را افزایش دهد، شناخت بیماری و کنترل آن بسیار مهم است.

پزشکان فشار خون بالا را قاتل خاموش می نامند زیرا هیچ علامتی ندارد و بسیاری از افراد از وضعیت خود بی اطلاع هستند. خوشبختانه، با این حال، فشار خون بالا را می توان با ترکیبی از تغییرات سبک زندگی و داروها کنترل و درمان کرد.

اولین قدم در درمان هر بیماری، شناخت علایم آن است. شایع ترین علایم فشار خون بالا عبارتند از:

1- بی حالی

2- بیماری

3- استفراغ

4- سردرگمی

5- اضطراب و نگرانی

6- درد قفسه سینه

7- لرزش عضلات

چربی

اگرچه همه افراد ممکن است به فشار خون بالا مبتلا شوند، اما خطر ابتلا به این بیماری در برخی افراد بیشتر است. در واقع عوامل مختلفی می توانند خطر ابتلا به فشار خون را افزایش دهند که مهمترین آنها عبارتند از:

1- چاقی و اضافه وزن

2- مصرف زیاد نمک و نخوردن میوه و سبزی کافی

3- حرکت و ورزش کافی نداشتند

4- نوشیدن مشروبات الکلی و نوشیدن زیاد قهوه

5- سیگار کشیدن

6- کمبود خواب یا اختلال خواب

7- افزایش سن به خصوص افراد بالای 65 سال

8- داشتن سابقه خانوادگی فشار خون

9. برای مثال، آفریقایی ها و سیاه پوستان کاراییب در معرض خطر فشار خون بالا هستند.

10- زندگی در مناطق محروم

مرکز بهداشت عمومی بریتانیا و بنیاد قلب این کشور از افراد بالای 40 سال می خواهند که به دلیل خطرات زیاد فشار خون بالا، به طور منظم فشار خون خود را چک کنند. تشخیص زودهنگام فشار خون بالا و کنترل این بیماری می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های مرتبط را کاهش دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عواملی که پرفشاری خون را تشدید می کند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عواملی که پرفشاری خون را تشدید می کند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه