عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت چیست؟

عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت چیست؟
نارنجی:

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: فصل بهار امسال در شرایطی به پایان رسید که با وجود بهبود نسبی کیفیت هوای تهران در ماه های فروردین و اردیبهشت، آلودگی ازن دومین عامل اصلی آلودگی هوا بود. در پایتخت. در ماه ژوئن

سولماز احدی درباره اطلاعات دریافتی از ایستگاه های پایش کیفیت هوای پایتخت گفت: بهار امسال تنها یک روز هوای تهران برای همه شهروندان و 10 روز برای گروه های حساس بد بود.

این میانجی دلیل آلودگی همه روزهای کثیف بهار امسال را افزایش آلودگی ازن اعلام کرد و گفت: هوا در دو ماه نخست امسال بدون روز کثیف در وضعیت خوبی قرار داشت.

احدی 9 خرداد ماه را با نرخ 156 آلوده ترین روز بهار امسال نام برد و گفت: دلیل این امر تداوم موج گرمای چند روز گذشته همراه با تجمع و افزایش آلودگی ازن بوده است. تولید

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در بهار سال گذشته به مدت 9 روز کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم بود که علاوه بر گاز ازن، آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون هستند، گفت: ، متوقف شد. 10 میکرون در برخی روزها از حد مجاز فراتر رفت و تصریح کرد: در بهار سال گذشته 4 روز آلودگی کمتر از 2.5 میکرون و یک روز آلودگی کمتر از 10 میکرون در بیمارستان وجود داشت. شرایط برای گروه های حساس و دو روز به طور همزمان آلودگی بیش از حد نامطلوب بود.

وی به عدم بروز همزمان بیش از یک آلاینده در بهار امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت به جز آلاینده ازن، سایر آلاینده ها در وضعیت خوبی قرار دارند. این نیز نشان می دهد که کیفیت هوا از نظر آلاینده های قاره ای شامل ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون و کوچکتر از 10 میکرون در بهار امسال نسبت به مدت مشابه در سال 1402 بهبود یافته است.

احدی از جمله دلایل و عوامل این امر، افزایش نسبی بارندگی در کشور و تهران و در نتیجه کاهش خشکی زمین در بهار امسال را نسبت به بهار گذشته اعلام کرد و گفت: این شرایط و شرایط. به دلیل طوفان هایی که گرد و غبار به همراه داشته فیلترهای خارجی و داخلی در پایتخت کاهش یافته است.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تعداد روزهای پاکی را در بهار امسال پنج روز و بهار سال گذشته را یک روز اعلام کرد و اعلام کرد: شهروندان تهرانی در بهار امسال نسبت به سال گذشته روزهای پاک کمتری دارند. .

وی درباره بار آلودگی ازن به عنوان گاز غالب هوای تهران در سال جاری توضیح داد: ازن گازی است که در نتیجه واکنش های فتوشیمیایی پیچیده در جو و در هنگام افزایش شدت نور خورشید و افزایش نور خورشید تولید می شود. . دما و البته وجود پیش سازهای تولید اکسیدهای نیتروژن و ترکیبات آلی فرار آن افزایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، احدی گفت: در روزهای گرم سال شاهد افزایش میزان این گاز هستیم و با کاهش شدت دمای هوا، غلظت این گاز افزایش می یابد. کاهش می دهد. همچنین کاهش خواهد یافت و خاطرنشان کرد: در ماه های گرم سال شرایطی مانند سکوت منفی جو و نبود باد موثر نیز می تواند در تجمع این آلودگی و همچنین پیش سازهای تولید آن موثر باشد. ، که رخ داده اند. در چند روز خرداد امسال در پایتخت.

منبع: دیدارنیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عامل اصلی آلودگی هوای پایتخت چیست؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه