عادت های اشتباهی که مرگ ما را جلو می اندازند

عادت های اشتباهی که مرگ ما را جلو می اندازند

عادت های اشتباهی که مرگ ما را جلو می اندازند

نارنجی:

همه ما می دانیم که داشتن عادات منفی و مخرب عمر ما را کوتاه می کند و عاداتی در سبک زندگی ما وجود دارد که مخرب ترین و بیشترین تاثیر منفی را دارد. و بدون اینکه متوجه شوید می تواند منجر به مرگ شود.

دکتر نمی رود

مراجعه نکردن به پزشک و معاینه نکردن منظم یکی از عوامل مضر برای سلامتی است و باعث می شود افراد نتوانند سرطان سینه، معده و روده و پروستات را شناسایی و درمان کنند.

در نتیجه منجر به مرگ خواهد شد. همچنین با مراجعه به پزشک می توان به سرعت علایم سایر مشکلات را بررسی کرد و بیماری مورد نظر را تشخیص داد تا فرد تحت درمان قرار گیرد.

سبک زندگی کم تحرک یا خطر چاقی

چاقی ناشی از کم تحرکی است و برای سلامتی انسان مضر است. چاقی یک عامل خطر است که باعث مشکلاتی مانند فشار خون بالا، دیابت نوع 2، بیماری های عروقی، آرتریت، آپنه خواب و مشکلات مشابه می شود.

ورزش نکردن می تواند این خطر را کاهش دهد و از شما در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت کند. ورزش های ایزومتریک همچنین باعث افزایش سلامت استخوان ها و کاهش سطح چاقی می شود.

یک خواب نامنظم

خواب کم می تواند مشکلات جدی در انسان ایجاد کند. خواب کم که به یک عادت مزمن در انسان تبدیل شده است، خطر حمله قلبی، چاقی، دیابت و اختلالات غدد درون ریز را افزایش می دهد. آپنه خواب همچنین عوارض نارسایی قلبی و فشار خون بالا دارد که هر دو خطرناک هستند.

دارو مصرف نکردند

وقتی به دکتر مراجعه می کنید و او دارو را به شما می گوید، باید همه آن را به موقع مصرف کنید. عدم مصرف دارو در برخی بیماری ها مانند دیابت یا نارسایی قلبی، فرد را در معرض خطر زیادی قرار می دهد و مشکلاتی مانند آمبولی را به همراه دارد که می تواند جان او را بگیرد.

عدم رعایت رژیم غذایی سالم

اگر پزشک رژیم غذایی خاصی را برای شما تجویز کرده است، باید آن را رعایت کنید. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی برای بهبود وضعیت خود باید از رژیم غذایی کم سدیم پیروی کنند و افراد دیابتی باید رژیم غذایی محدود کننده کربوهیدرات و قند را دنبال کنند. در غیر این صورت جان آنها در خطر خواهد بود.

نگران دندان ها نباشید

مراقبت از دندان باید در اولویت زندگی شما باشد. دندان های بد باعث بوی بد دهان و بیماری های دندانی می شود، اما مهمتر از همه باعث عفونت های سر و گردن می شود که تهدید کننده زندگی و زندگی است.

نور خورشید بیشتر

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید عاملی برای سوزش پوست است و خطر ابتلا به سرطان پوست مانند ملانوم را افزایش می دهد. به خصوص اگر فرد دارای سابقه خانوادگی سرطان پوست باشد.

بدون تزریق سوزنی

همیشه باید برنامه واکسیناسیون منظم داشته باشید. واکسینه نشدن شما را مستعد ابتلا به بیماری ها می کند. کودکان واکسینه نشده قطعا در معرض خطر عفونت های باکتریایی تهدید کننده زندگی هستند.

واکسن کرونا استفاده نمی شود

اگر واکسن کرونا را دریافت نکنید، در معرض خطرات بزرگی قرار خواهید گرفت. در نتیجه برنامه واکسیناسیون شما برای هر بیماری به خصوص کرونا باید منظم باشد. نسخه دلتا مسری تر و کشنده تر از نسخه قبلی است، بنابراین باید از واکسن استفاده کنید.

صبحانه نخورد

نخوردن صبحانه می تواند باعث بیماری شود، زیرا صبحانه مهمترین وعده غذایی است. اگر صبحانه نخورید، در معرض خطر بیماری های قلبی عروقی قرار خواهید گرفت که یکی از شایع ترین علل مرگ و میر است. در عین حال انسداد رگ های خونی و فشار خون با نخوردن صبحانه بدتر می شود.

ورزش در گرما

ورزش در گرما می تواند بدن شما را تحت فشار قرار دهد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند بیرون ورزش کنند، اما اگر هوا گرم است این کار را انجام ندهید، زیرا خطر سکته را افزایش می دهد و دمای بالای بدن باعث فشار خون می شود که خطرناک خواهد بود. پس مراقب باشید در هوای خیلی گرم ورزش نکنید.

خوردن غذای بیشتر

شام شما هرگز نباید خیلی بزرگ باشد. باید از صبحانه شروع کنید و تمام وعده غذایی را بخورید و ناهار نیز باید نرمال و متوسط باشد و در شام از مقدار آن کم کنید، زیرا میزان سوخت و ساز بدن در شب کاهش می یابد.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن بدترین کاری است که یک فرد می تواند با بدن خود انجام دهد و شما را در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان قرار می دهد. خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و سکته با مصرف آن افزایش می یابد و هزاران اثر مضر دیگر وجود دارد.

در عین حال سیگار باعث کاهش تراکم و کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان می شود و باعث ضعف عمومی بدن خواهد شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عادت های اشتباهی که مرگ ما را جلو می اندازند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عادت های اشتباهی که مرگ ما را جلو می اندازند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه