عادات ساده ای که سلامت شما را به خطر می اندازد

عادات ساده ای که سلامت شما را به خطر می اندازد

نارنجی:

بدن ما دستگاه شگفت انگیزی است که هر روز به آن وابسته هستیم. با این حال، گاهی اوقات ما ناآگاهانه کارهایی را انجام می دهیم که بر سلامتی ما تاثیر منفی می گذارد. در زیر به شناسایی این عادات بد می پردازیم.

1- به پهلوی راست بخوابید

بسیاری از ما دوست داریم به پهلو بخوابیم. با این حال، هر دو طرف بدن ما یکسان نیست. خوابیدن به پهلوی راست سیستم گوارش را مختل می کند، به خصوص برای افرادی که مشکلات قلبی دارند.

از آنجایی که معده در سمت چپ بدن قرار دارد، خوابیدن به سمت چپ باعث شل شدن ارتباط ماهیچه ای بین معده و مری می شود که به کنترل رفلاکس اسید کمک می کند.

2- شستن دست ها با دستکش آنتی باکتریال قبل یا بعد از غذا

استفاده از دستمال مرطوب ضد باکتری در حال افزایش است. با این حال، شستن دست ها با آب و صابون به جای یک دقیقه توصیه می شود.

3- نوشیدن قهوه در صبح

اکثر ما صبح خود را با قهوه شروع می کنیم. با این حال، صبح زود زمان مناسبی برای نوشیدن قهوه نیست، زیرا بدن ما در آن زمان از روز سطوح بالایی کورتیزول تولید می کند. نوشیدن قهوه زمانی که بدن سطوح بالایی از کورتیزول تولید می کند می تواند سطح هورمون اضطراب را افزایش دهد که در نهایت منجر به سایر مشکلات سلامتی می شود.

از آنجایی که سطح کورتیزول در بدن 3 بار در روز افزایش می یابد، کافیین باید بین 10 صبح تا ظهر و بین 14 تا 5 بعد از ظهر مصرف شود.

4- مسواک زدن بعد از غذا خوردن

مسواک زدن بعد از خوردن غذاهای تند می تواند به مینای دندان آسیب برساند. به همین دلیل باید حداقل 30 دقیقه بعد از غذا صبر کنید یا قبل از مسواک زدن یک لیوان آب بنوشید./فرتاک نیوز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عادات ساده ای که سلامت شما را به خطر می اندازد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عادات ساده ای که سلامت شما را به خطر می اندازد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه