ظریف: ایران در دوران رهبر انقلاب به یک قدرت مطمئن تبدیل شد

ظریف: ایران در دوران رهبر انقلاب به یک قدرت مطمئن تبدیل شد

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: ایران در دوران پس از انقلاب به ویژه در دوران رهبری توانست به قدرتی قابل اعتماد تبدیل شود و تمامیت سرزمین خود را حفظ کند و بر مشکل امنیتی 200 ساله فائق آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نارنجی محمدجواد ظریف در «کنفرانس بین المللی مسائل راهبردی اقتصادی و فرهنگی قفقاز» اظهار کرد: سیاست همسایگی ایران ساخت و ساز نیست یک واقعیت است و ایران با توجه به ژئوپلیتیک و ژئوپلیتیک خود. بسیاری از مادیات و معنویات خود. منابع علمی و انسانی می تواند مرکز گذار فناوری و انرژی در منطقه باشد.

وی با اشاره به ابتکار سیاسی قفقاز موسوم به 3+3 بین کشورهای ایران ترکیه روسیه آذربایجان ارمنستان و گرجستان خاطرنشان کرد: در طرح 3+3 نیازمند همکاری گسترده هستیم و می توانیم از این ابتکار بتوانیم مشکلات منطقه را حل کنیم. بدون دخالت طرف های خارجی زیرا قدرت خارجی توانایی و تمایلی برای حمایت از ما و منطقه ما ندارد.

دستیار راهبردی رئیس جمهور عراق با یادآوری اینکه توافق سه جانبه آتش بس روسیه آذربایجان و ارمنستان که به جنگ قره باغ پایان داد درباره راه های مواصلاتی آذربایجان و ارمنستان گفت: ماده 9 آتش بس می تواند باعث همکاری شود. تقابل نیست و قابل انجام است. همه کشورهای قفقاز و کشورهای بزرگ همسایه با ایجاد کنسرسیوم مشترک ترانزیت تضمین داده اند.

ظریف گفت: ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دوران رهبری انقلاب توانست به قدرتی قابل اعتماد تبدیل شود و تمامیت سرزمین خود را حفظ کند و از بحران امنیتی 200 ساله عبور کند.

وی تصریح کرد: امنیت و رشد راهبردی ایران پس از 200 سال را مدیون رهبر انقلاب و نیروهای مسلح هستیم. همچنین بر اساس این باور راهبردی و امنیتی می توان استراتژی قوی منطقه ای را پیشنهاد و دنبال کرد.

ظریف همچنین حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: حضور اسرائیل در جمهوری آذربایجان مانند حضور آن در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است که برای خود سپر ایجاد می کند و اساسا آنها را قربانی خود می کند. به دنبال حمایت و محافظت از خودتان باشید او

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ظریف: ایران در دوران رهبر انقلاب به یک قدرت مطمئن تبدیل شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ظریف: ایران در دوران رهبر انقلاب به یک قدرت مطمئن تبدیل شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه