ضرورت تامین حقابه های قانونی حوضه زاینده رود/تداوم شرایط آلودگی هوا در هفته آینده

ضرورت تامین حقابه های قانونی حوضه زاینده رود/تداوم شرایط آلودگی هوا در هفته آینده

به گزارش نارنجی از اصفهان، منصور سیحفاروش اعلام کرد: وضعیت وزش باد و گرد و خاک که هفته گذشته در اصفهان وجود داشت، هفته آینده از یکشنبه تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی همچنین گفت: به این ترتیب شاهد کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال اختلال در تردد در نیمه شرقی استان، احتمال آسیب دیدن ساختمان های موقت و ریزش اجسام از سمت شرق و شرق خواهیم بود. ارتفاعات استان مناطق شمالی استان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: مدیریت تردد خودروها در شهرها و کنترل کار واحدهای صنعتی، پرهیز از تردد غیرضروری در شهرها به ویژه اقشار آسیب پذیر، مدیریت فعالیت مراکز آموزشی و اداری، رعایت حداکثری قوانین رانندگی. در هنگام گرد و غبار. طوفان و شن در نیمه شرقی کشور مهم است.

ممنوعیت هر کاری که موجب گرد و غبار و آلودگی شود

وی همچنین گفت: پیشنهاد می شود هر گونه اقدامی که موجب گرد و غبار و آلودگی می شود از جمله کارهای کشاورزی، حفاری، سوزاندن بقایای کشاورزی و فضای سبز، معادن و حمل خاک و شن و کاهش سایر کارهای صنعتی ممنوع شود. با نظارت بر محیط زیست و با همکاری مدیریت، سکوت لازم است.

این فروشنده شیشه گفت: رعایت توصیه های بهداشتی و حفاظت فردی در برابر گرد و غبار به ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران، استفاده از ماسک استاندارد، عدم فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضاهای باز در شرایط گرد و غبار، رعایت اصول ایمنی تردد در سطوح جاده ها. کاهش دید و گوش دادن به توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه.

وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان 11 روز بد و با توجه به شمارش شاخص ازن در ایستگاه های شهرداری 23 روز بد در شهر اصفهان ثبت شده است. روز ثبت شده است. .

علاوه بر نفوذ کانون‌های فرسایش بادی داخلی شناسایی‌شده در شمال و شرق در استان‌های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان، استان اصفهان نیز متاثر از خشک شدن رودخانه زاینده‌رود و زمین‌های متروکه و غیرقابل کشت شده است. کمبود منابع همچنین بر آب های سطحی و زیرزمینی از منابع داخلی و نقطه ای تأثیر می گذارد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: مساحت کانون های فرسایش بادی استان یک میلیون و 505 هزار هکتار در شرایط بحرانی و 150 هزار هکتار برای اجرای طرح های بیابان زدایی در نظر گرفته شده است. . 14 تحقیق در شهرهای خور و بیابانک نایین، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، برکسار، نطنز، هرند، ورزنه، کهپایه، گلپایگان، شیرازه می باشد. جرقویه، سجزی.

وی تاکید کرد: استان اصفهان علاوه بر اینکه در شمال و شرق به دلیل آلودگی باد شناخته می شود، با استان های یزد، قم، خراسان جنوبی و سمنان هم مرز است و همچنین به دلیل وزش باد شدید، وابسته به دیگری است. خشکی رودخانه زاینده رود و زمین های متروکه و غیر زیر کشت به دلیل کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی بر منابع داخلی و نقطه‌ای نیز تأثیر می‌گذارد به گونه ای طراحی و جاسازی شده است که در هنگام وزش باد تا 10 تا 15 متر بر ثانیه با گرد و غبار روبه رو شود.

وی ادامه داد: لازم است وزارت نیرو و سازمان های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و هواشناسی به وظایف ملی خود در زمینه تامین حقوق قانونی، زیست محیطی و کشاورزی در حوزه زاینده رود و سایر حوزه ها عمل کرده و طرح جامع مقابله را اجرا کنند. . ایجاد سیستم های پیش بینی اعتبار با گرد و غبار برای کنترل مراکز بحرانی فرسایش بادی و اجرای پروژه های بیابان زدایی، کشاورزی و مدیریت آب.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت تامین حقابه های قانونی حوضه زاینده رود/تداوم شرایط آلودگی هوا در هفته آینده" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت تامین حقابه های قانونی حوضه زاینده رود/تداوم شرایط آلودگی هوا در هفته آینده"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه