صادقی مقدم: فرآیندهای انتخابات به خوبی در حال انجام است

صادقی مقدم: فرآیندهای انتخابات به خوبی در حال انجام است

معاون خدمات اجرایی و انتخاباتی شورای نگهبان گفت: روند انتخابات به خوبی پیش می رود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری نارنجی، از شعبه ارتباطات شورای طلا و جواهر، محمدحسن صدیقی مخادم از حقوقدانان و معاون اجرایی رییس جمهور در امور انتخابات شورای طلا و جواهر. ، برای اولین بار در سراسر کشور و در نشست تصویری مشترک امسال با مسیولین ادارات کل استان و شهرستان و کلیه کارکنان ادارات کل استان، شهادت آیت الله رییسی و یاران با نام “شهدا” را برای اولین بار تسلیت گفتند. . پرواز اردبهشت» اثر رهبر کبیر انقلاب اسلامی (دام ظله العالی).

وی بیان کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد اتفاقات مهمی در کشور بوده ایم. دشمنان در اوایل انقلاب با تمام توان به نظام، کشور و مردم آسیب زدند و از هیچ توطیه و فتنه ای دریغ نکردند. از کشتار و کودتا تا شروع جنگ عمومی و حمایت همه جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران.

صادقی خدام در خصوص شخصیت هایی که توسط دشمنان به شهادت رسیدند، گفت: در ده سال اول پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیت های مهم و معروف زیادی کشته و به شهادت رسیدند. از جمله این شخصیت ها، عضو مهم شورای انقلاب اسلامی، آیت الله مطهری، رییس جمهور وقت، حجت الاسلام باهنر، نخست وزیر وقت، آیت الله بهشتی، رییس دیوان عالی کشور، شهید مفتح، شهید قدوسی، شهید مفتاحی و شهید قدوسی از آن شخصیت ها بودند. لاجوردی و شهدای محراب.

این حقوقدان از اعضای شورای طلایی خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می کردند با کشتن این شخصیت های معروف می توانند مسیر انقلاب را تغییر دهند و در نهایت نظام جمهوری اسلامی را نابود کنند. اما همه دیدیم که با دم الهی امام خمینی (ره) و حضور مردم در صحنه، انقلاب اسلامی ادامه یافت و احیای انقلاب اسلامی را در مراسم آیت الله رییسی و یارانش دیدیم.

وی مسیول دستگاه قضایی و از یاران شهید آیت الله بهشتی گفت: از سال 59 در دوران شاگردی آیت الله بهشتی ارتباط خود را با دستگاه قضایی کشور آغاز کردم. او که به عنوان معمار مشروطه شناخته می شد، شخصیتی تغییر ناپذیر بود. شهید رییسی نیز راه او را ادامه داد و شاگرد مکتب او شد.

معاون خدمات اجرایی و انتخاباتی شورای نگهبان شهادت آیت الله رییسی و یارانش را اجر بزرگ برای اداره کشور اعلام کرد.

مدرس دانشگاه تهران درباره شهید امیر عبداللهیان نیز گفت: او دوست دانشگاهی من بود. دکتر. امیر عبداللهیان شهرت خوبی داشت و مردمی، جهادگر و زحمتکش بود. خاطرات شیرین دیگر شهدای این واقعه را نیز به یاد دارم. از جمله شهید آیت الله آل هاشم که برای پدر احترام خاصی قایل بودند.

انتخابات مجلس به خوبی و با انضباط برگزار شد

معاون خدمات اجرایی و انتخاباتی شورای نگهبان در بخش دوم سخنان خود به موضوع انتخابات گذشته یعنی انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی و انتخاباتی که در آینده برگزار می شود، پرداخت. روزها. یعنی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری.

وی گفت: انتخابات جامعه اسلامی در سراسر کشور خوب و منظم برگزار شد. یک سند طلایی دیگر به صفحه انتخابات کشورمان اضافه شد. از زحمات سرپرست و مدیریت قدردانی می کنم. همچنین از همکاری سایر نهادها نیز تشکر می کنم.

صادقی مقدم بیان کرد: در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری از همان روزی که خبر شهادت آیت الله رییسی اعلام شد، جلسات مربوط به برگزاری این انتخابات به منظور برگزاری انتخابات طبق اصل 131 قانون اساسی تشکیل شد. ظرف 50 روز پس از شهادت رییس جمهور.

وی همچنین گفت: تاکنون اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات به خوبی انجام شده است. این روند ادامه دارد و روز پنجشنبه 19 خردادماه ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت امور داخله آغاز می شود. برای مراحل دیگر برنامه ریزی شده یا در حال انجام است.

این حقوقدان از اعضای شورای طلایی تاکید کرد: شورای طلایی با توجه به اجرای اصل 115 قانون اساسی و سیاست های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری در این انتخابات مصوبه را اجرا خواهد کرد. در این فرمان شرایط لازم برای شناخت شخصیت مذهبی و سیاسی و رهبری و مهارت نامزدهای ریاست جمهوری تعریف شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون رسیدگی می کند. ضمناً پس از پایان ثبت نام، مراحل ارزیابی صلاحیت ها آغاز می شود و زمان شورا در این خصوص دو دوره 5 روزه است و امیدواریم در کمتر از 10 روز نظر نهایی را اعلام کنیم تا تعداد بیشتری نیز وجود داشته باشد. نامزدهای. زمان برای تبلیغات

معاون اجرایی شورای نگهبان در پایان ناظران انتخابات را حافظ مردم سالاری دینی خواند و تاکید کرد: رای مردم امانت است و باید با احساس مسیولیت تلاش کنند و اصل احترام را رعایت کنند. بی طرفی آرای مردم باید به عنوان موهبت الهی حفظ و حفظ شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صادقی مقدم: فرآیندهای انتخابات به خوبی در حال انجام است" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صادقی مقدم: فرآیندهای انتخابات به خوبی در حال انجام است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه