شب زنده داری علوی تبارها در دومین شب قدر

نارنجی/ مازندران در بیست و یکمین شب از ماه مبارک رمضان، مومنان کشور علوی با حضور در اماکن زیارتی و در فضایی خاص معنوی و سردادن فریاد «الغوث، الغوث» مراسم احیا را برگزار کردند. شروع کردند به دعای حضرت دوست و از خداوند طلب مغفرت و عاقبت بخیر شدن رحمت کردند.

شب زنده داری علوی تبارها در دومین شب قدر

مردم دیار علویه در شب دوم قدر و شب شهادت حضرت علی (ع) در مسجد، حسینیه، امامزادگان و بقاع متبرکه حضور یافتند و برای امیر مومنان دعا کردند.

قرآن می خوانند و آرزوهایشان را با نگاهی خیس زیر لب می گویند، هوا حس غریبی است، امشب انگار درهای آسمان باز شده و به اذن خدا فرشتگان به زمین فرود آمده اند. مهمان شب دل مردم

اهمیت شب قدر به این دلیل است که امام صادق (ع) می فرماید: احکام الهی در شب نوزدهم تعیین می شود، در شب بیست و یکم تصویب و در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امضا می شود.

شب نزول علویان در شب دوم قدر

به همین دلیل معلمان اخلاق توصیه می کنند که با احیای این سه شب می توان سرنوشت یک سال را با رستگاری رقم زد و غفلت از این شب ها موجب ورشکستگی مردم می شود و امشب 12 فروردین همزمان با شب بیست و یکم است. ماه مبارک رمضان و شب دوم قیامت و به روایت شب قدر.

شب قدر همان شبی است که هیچ شبی در تمام سال به نیکی و فضیلت آن نمی رسد و اعمال در آن بهتر از اعمال هزار ماه است و در آن شب مسایل سال آشکار می شود. و فرشتگان و ارواح که بزرگ ترین فرشتگان هستند، در آن شب به اذن پروردگارشان به زمین فرود می آیند و به خدمت امام زمان (عج) شرفیاب می شوند و به محضر امام زمان (عج) حاضر می شوند. برای همه تعیین شده است

این آیین با حضور زایران، مجاوران و مردم مازندران در حرم مطهر امامزادگان معصوم (س) نماد این استان در حالی برگزار می شود که صحن ها و بالکن ها مملو از عاشقانی است که خدای خود را فریاد می زنند. و صدای «الغوث الغوث» طلاب فرج در ظهور صاحب الزمان (عج) همراه آنان بود.

شب نزول علویان در شب دوم قدر

شهروندان مازندرانی در دومین شب قدر در حیاط قبرستان امامزادگان و بقاع و مساجد متبرکه این استان تجمع کردند و با سر دادن شعار «الگوث، الغوث» از چشمه رحمت الهی بهره مند شدند. .

همه با امیدی آمدند، امیدی که با چشمان خیس در این شب از خدا و قرآن خواستند.

حضور اقشار مختلف روزه دار و زایران از مناطق مختلف شهرستان های مازندران در این آیین ها به ویژه حضور جوانان و نوجوانان در کنار خانواده ها حال و هوای خاصی به این مراسم معنوی بخشیده بود.

مراسم احیای شب دوم قدر در بارگاه نور امامزاده ابراهیم (ع) آمل.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم آغاز و با قرایت دعای جوشن کبیر توسط سخنرانان ادامه یافت.

یکی از اساتید دانشکده و دانشگاه در اجتماع پرشور شب زنده داران در بقعه متبرکه امامزاده ابراهیم (ع) در خصوص اهمیت شب قدر و مبعث این شب های مبارک گفت: در این شب های بزرگ سرنوشت یک سال. انسان ها را تعریف می کند و سرنوشت آنها مشخص می شود.

شب نزول علویان در شب دوم قدر

حجت الاسلام الستانی با تاکید بر بهره مندی هر چه بیشتر از فضیلت این شب ها تصریح کرد: واقعیت شب قدر درک قلب امام زمان (عج) است و باید در این امر کاری انجام دهیم. شب تا پروردگار به قلب و وجود ما توجه کند.

وی ادامه داد: شب نوزدهم شب نماز است، در این شب طلسم ها نازل می شود، همچنین شب 21 ماه مبارک رمضان شب قدر است و شب 23 ماه مبارک رمضان از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا این شب امام زمان (عج) را شب اعدام می دانند، در این شب عید قربان، بر سرنوشت مومنان نارنجی می زند.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: شب قدر به چند دلیل مهم است، شب اول قدر معجزه ماه رمضان است، همچنین این شب شب نزول قرآن است. شب، سرنوشت یک شخص تعیین می شود.

حجت الاسلام الستانی تصریح کرد: قرآن کریم معجزه خاتم انبیا نیز هست، به برکت قرآن باید در این شب بزرگ به خدا نزدیک شد چرا که ماه رمضان یک فرصت است. انسان تصمیم می گیرد و می خواهد به خدا نزدیک شود.

شب نزول علویان در شب دوم قدر

وی خطاب به جوانان گفت: جوانان باید در زندگی تصمیم بگیرند که از گناه دوری کنند و به خدا نزدیک شوند و گناهان و گناهان را از جوانی ترک کنند زیرا زیبایی جوانی دوری از گناه است.

وی با اشاره به اینکه امروز موج اسلام گرایی در جهان شدید شده است تصریح کرد: در عین حال دشمنان برای تضعیف و جلوگیری از نفوذ اسلام دست به هر کاری می زنند و همه باید متوجه نفوذ و ترفندهای اسلام باشند. دشمنان در از بین بردن دین

مراسم شب دوم قدر سال 1403 با قرایت قرآن و ندای کلام وحی به پایان رسید.

شب های قدر سه شب نوزدهم، بیست و یکم یا بیست و سوم ماه مبارک رمضان است.

شب نزول علویان در شب دوم قدر

(شب اول) امسال جمعه 10 فروردین 1403، (شب دوم) یکشنبه 12 فروردین و (شب سوم) سه شنبه 14 فروردین است.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شب زنده داری علوی تبارها در دومین شب قدر" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شب زنده داری علوی تبارها در دومین شب قدر"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه