سوناک: «پرونده خون های آلوده» فاجعه ای شرم آور برای دولت انگلیس است

سوناک: «پرونده خون های آلوده» فاجعه ای شرم آور برای دولت انگلیس است

بررسی پرونده رسوایی استفاده مخفیانه از خون آلوده برای آزمایش های پزشکی در انگلیس نشان می دهد که مقامات و سیستم بهداشت عمومی این کشور آگاهانه ده ها هزار بیمار را از طریق خون و فرآورده های خونی آلوده در معرض عفونت های مرگبار قرار داده اند. این فاجعه ده ها سال پنهان مانده است

به گزارش خبر نارنجی، از دهه 70 تا اوایل دهه 90 بیش از 30 هزار نفر در انگلیس پس از دریافت خون آلوده به ویروس هایی مانند اچ آی وی و هپاتیت مبتلا شدند.

در این بین حدود 3000 نفر جان خود را از دست دادند و بسیاری از مردم دچار بیماری های تهدید کننده زندگی شدند.

به گزارش الجزیره، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت: این یک فاجعه شرم آور برای دولت انگلیس است.

وی در پارلمان این کشور گفت: از صمیم قلب بابت این بی عدالتی وحشتناک عذرخواهی می کنم. وی همچنین قول غرامت کامل مجروحان را داد.

در دهه های 1970 و 1980 کمبود فراورده های خونی و منابع خونی در انگلستان به این معنی بود که این کشور مجبور بود مقادیر زیادی خون از ایالات متحده وارد کند. داوطلبانی که خون اهدا کردند از گروه های پرخطر جامعه از جمله افراد در زندان ها و معتادان به مواد مخدر بودند که پلاسمای خون اهدا کردند. این پلاسماها که به احتمال زیاد حامل ویروس های مختلفی مانند هپاتیت C – ویروسی که به کبد حمله می کند و باعث سیروز یا سرطان کبد می شود – و همچنین HIV بودند، برای اهداف درمانی استفاده می شدند.

در میان قربانیان این فاجعه افرادی هستند که برای تصادفات و جراحی ها نیاز به تزریق خون داشتند و همچنین افرادی که از بیماری های خونی مانند هموفیلی رنج می بردند.

انتظار می رود دولت بریتانیا بسته غرامت چند میلیارد پوندی را برای قربانیان و خانواده های آنها اعلام کند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سوناک: «پرونده خون های آلوده» فاجعه ای شرم آور برای دولت انگلیس است" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سوناک: «پرونده خون های آلوده» فاجعه ای شرم آور برای دولت انگلیس است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه