سرگیجه به دلیل بیماری جدی مغزی است؟

سرگیجه به دلیل بیماری جدی مغزی است؟
نارنجی:

خوشبختانه، در بیشتر موارد، سرگیجه به دلیل یک اختلال جدی مغزی نیست و صرفاً سرگیجه موضعی حمله ای یا به اصطلاح BPPV خوش خیم است. این مشکل ممکن است جدی و آزاردهنده باشد، اما خطرناک نیست. پاروکسیسمال به معنای ناگهانی و کوتاه مدت است و معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد. بنابراین اگر هنگام بلند کردن یا پایین آوردن سر یا نشستن حرکت ناگهانی داشته باشید که با سرگیجه و عدم تعادل همراه است، ممکن است سرگیجه خوش خیم داشته باشید که عامل اصلی بیماری در گوش داخلی و التهاب گوش است. است

اگرچه BPPV در افراد بالای 60 سال شایع است، اما می تواند در هر سنی به خصوص در زنان رخ دهد.

BPPV گاهی اوقات دلایل دیگری مانند فشار روی سر، میگرن یا سایر مشکلات گوش داخلی، دیابت، پوکی استخوان یا خواب طولانی مدت دارد.

علت سرگیجه کیست های کوچک کلسیمی به نام اتوکنیا است که از محل طبیعی خود در گوش داخلی جابجا شده و هماهنگی طبیعی بین مغز و گوش داخلی را که تعادل شما را حفظ می کند، مختل می کند.

بیشتر سرگیجه‌ها در عرض چند هفته خود به خود برطرف می‌شوند، اما برخی از آنها شدیدتر یا پایدارتر هستند و اگر هنگام رانندگی یا انجام کارهایی که نیاز به تعادل دارند، ایجاد شوند، باعث نگرانی می‌شوند. بنابراین بهتر است برای درمان زودهنگام به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص سرگیجه خوش خیم معمولاً بسیار ساده است و نیازی به آزمایش یا اسکن مغز یا اشعه ایکس ندارد. معمولاً پزشک از شما می خواهد که سر خود را به سمتی بچرخانید که باعث حرکت کریستال ها و سرگیجه می شود و حرکات موزون چشم ها و گوش داخلی بررسی می شود. و داروهای آنتی هیستامین یا بنزودیازپین اغلب برای سرکوب علائم تجویز می شوند.

اگر علت سرگیجه شما التهاب گوش داخلی یا عفونت باشد، روش درمان کمی متفاوت خواهد بود و باید التهاب گوش داخلی برطرف شود. التهاب گوش داخلی معمولاً پس از قرار دادن ابزار نجس برای تمیز کردن مجرای گوش رخ می دهد، بنابراین بهتر است از این کار خودداری کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرگیجه به دلیل بیماری جدی مغزی است؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرگیجه به دلیل بیماری جدی مغزی است؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه