سرطان سینه در دوران شیردهی از نشانه‌ها تا درمان

سرطان سینه در دوران شیردهی از نشانه‌ها تا درمان
نارنجی:

سرطان یکی از عوارضی است که ممکن است افراد زیادی را درگیر کند، بنابراین در دوران بارداری و شیردهی بسیار مهم است. سرطان سینه ممکن است برای هر کسی در دوران شیردهی اتفاق بیفتد، اما باید در نظر داشته باشید که افرادی که شیر می‌دهند کمتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. در زیر اطلاعاتی در این زمینه به شما خواهیم داد.

سرطان سینه در دوران شیردهی

توده‌های سینه در دوران شیردهی بسیار شایع هستند و می‌توانند خانم‌ها را در مورد سرطان سینه نگران کنند، زیرا خانم‌ها در این زمینه آگاهی بالایی دارند و باید به یاد داشته باشید که تغییرات فیزیکی و احساس وجود توده در سینه زنان باردار را می توان به راحتی تشخیص داد به طور کلی این وضعیت در این زمان نادر است و تنها سه درصد احتمال آن وجود دارد و باید به یاد داشته باشید که خطر ابتلا به سرطان سینه پس از زایمان و در دوران بارداری و همه این شرایط وجود دارد. به دلیل تغییرات هورمونی، به یاد داشته باشید که در این زمان‌ها مغز بسیار کم می‌شود و هورمون‌های بدی که می‌توانند باعث افزایش سرطان در بدن شوند نیز افزایش می‌یابند و اگر در این ناحیه ناراحتی یا مشکل دارید. بهتر است این موضوع را با دیگران در میان بگذارید زیرا در دوران شیردهی یک سری علائم در افراد ظاهر می شود که بسیار شبیه سرطان سینه است و باید این را در نظر بگیرید زیرا در ماموگرافی و نتایج مثبت در سونوگرافی نیز امکان پذیر است. این بار و آنها دروغ می گویند.

علل سرطان سینه در دوران شیردهی

دلایل زیادی برای سرطان سینه در دوران شیردهی وجود دارد و باید به خاطر داشته باشید که مهمترین علل آن ورم پستان، کیست و کیست است.

کیست

این وضعیت با یک سری کیست های کوچک به نام گالاکتوسل همراه است که گاهی اوقات می تواند در سینه ها ایجاد شود و این توده ها به عنوان غدد پستانی شناخته می شوند. در واقع این انقباضات با میزان شیردهی می آیند و می روند. این توده ها دردناک نیستند و پس از شیردهی از بین می روند و در صورت باقی ماندن، شما را بیمار یا مشکلی ایجاد نمی کنند.

وزن سینه

در هفته های اول زندگی، نوزادان معمولاً شیر زیادی نمی نوشند و سینه های مادر بسیار پر می شود و احساس رشد همراه با ناراحتی دارند. توده ها در مراحل اولیه شیردهی بسیار شایع هستند و باید با گذشت زمان کاهش پیدا کنند، اما اگر این مشکل برطرف نشود، ممکن است سرطان سینه در دوران شیردهی ایجاد شود. برای درمان این عارضه، شیر دادن مکرر با شیر مادر و استفاده از کمپرس آب گرم و ماساژ سینه می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

ورم پستان

ورم پستان التهاب غده پستانی است و در اثر انسداد مجاری شیر به دلیل غلیظ شدن شیر و دوشش مکرر ایجاد می شود. در واقع اگر شیر در سینه مادر گیر کند و شیر جمع شود، شروع به نشت به بافت های اطراف می کند. علاوه بر این باعث قرمزی سینه ها، تب و لرز می شود و احساس بی حالی را در زنان باردار تشدید می کند. اگر ورم پستان درمان نشود به آبسه تبدیل می شود و باید بدانید که آبسه یکی از عوارض نادر در این زمینه است اما بسیار خطرناک خواهد بود.

در واقع، آبسه مخلوطی از چرک و باکتری است و زمانی که این اتفاق می افتد، بافت های عفونی در مرکز نمی توانند فرار کرده و پخش شوند. این عارضه نیاز به مراقبت های پزشکی شدید و تخصصی دارد و درمان این مورد شامل آبیاری و استفاده از آنتی بیوتیک است. آنتی بیوتیک ها می توانند در دوران شیردهی مشکلاتی ایجاد کنند و بهتر است در این زمان با متخصص خود در این زمینه مشورت کنید.

زمان دیدن یک حرفه ای است

خانم هایی که در دوران شیردهی احساس توده می کنند ممکن است نگران باشند، اما باید بدانید که بیشتر این توده ها در دوران شیردهی سرطانی نیستند و با پایان شیردهی، این توده ها درمان می شوند و از بین می روند. البته باید به خاطر داشته باشید که در برخی موارد لازم است با متخصص در این زمینه مشورت کرده و معاینات لازم را انجام دهید. شرایطی که نیاز به مراجعه فوری به متخصص دارد عبارتند از:

توده پوست سینه یا پوست نارنجی سینه

عدم کاهش جرم و رشد آن

جرم را با فشار حرکت ندهید

شیردهی در دوران سرطان سینه

سرطان سینه در دوران شیردهی امکان پذیر است و پس از انجام آزمایشات مشخص شد که خانمی که شیر می دهد به سرطان سینه مبتلا است، توصیه می شود شیردهی را قطع کند و باید بدانید که بسیاری از درمان های سرطان می تواند شیر مادر را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت این تاثیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. کودک نیز معمولا درمان های لازم برای این سرطان ها از خود پزشک درخواست می شود و بهترین راه را برای شما ارزیابی می کند.

درمان‌های احتمالی برای این عارضه شامل جراحی، شیمی‌درمانی و پرتودرمانی است و امکان برداشتن توده یا بخشی از سینه در حین جراحی وجود ندارد و این جراحی ممکن است شامل برداشتن یک یا هر دو سینه باشد. در واقع، میزان جراحی تعیین می کند که آیا فرد می تواند شیر دهد یا خیر.

در مورد شیمی درمانی از ابتدا توصیه می شود که مادر به کودک خود شیر ندهد و در این مورد از داروهای بسیار قوی استفاده می شود که بسیار مهم هستند و می توانند اثرات بد و منفی در رشد کودک داشته باشند. بنابراین از همان ابتدا از مادران خواسته می شود شیردهی را قطع کنند. این وضعیت در تابش بسیار متغیر خواهد بود و در برخی موارد مادران می توانند به نوزاد خود شیر دهند و پزشک تمام خطرات را برای مادر توضیح می دهد و آنها آگاهانه تصمیم می گیرند که به شیردهی ادامه دهند یا نه.

شیر مادر و توده ها

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که ابتلا به این بیماری در دوران شیردهی بسیار نادر است، اما ممکن است و ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، پس بهتر است خود را شاد کنید و سعی کنید با این موضوع تصمیم درستی بگیرید سالم تر زندگی می کند و هیچ مشکلی ندارد. امیدواریم آگاهی از سرطان سینه در دوران شیردهی به شما در این زمینه کمک کرده باشد.

منبع: آرگا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرطان سینه در دوران شیردهی از نشانه‌ها تا درمان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرطان سینه در دوران شیردهی از نشانه‌ها تا درمان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه