ستار هاشمی: نگاه ما به فضای مجازی با قاعده و ذیل سیاست‌های کلی نظام است

ستار هاشمی: نگاه ما به فضای مجازی با قاعده و ذیل سیاست‌های کلی نظام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری نارنجی، سه تار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری ارتباطات درباره دفاع از برنامه های خود در مجلس شورای اسلامی گفت: من در سال 55 در منطقه ای بودم که شرایط ساخت و ساز و یا ساخت و ساز وجود نداشت. من با شرایط بهداشتی به دنیا آمدم. و نه امکانات آموزشی مناسب. اما با پیروزی انقلاب اسلامی، روند توسعه و توسعه منطقه آغاز شد و جبران کمبودها آغاز شد. در این میان نهضت آموزش و پرورش در منطقه ما گسترش یافت و در سالهای گذشته حرکت پرثمری بر نظام تعلیم و تربیت عشایری شکل گرفت و پدر و عمو و عمویم از اولین معلمان آن نظام شریف بودند.

وی همچنین گفت: پس از دریافت مدرک نرم افزار و در نهایت هوش مصنوعی به تحصیل ادامه دادم. حوزه ای که سه دهه پیش ناشناخته بود، اما مردم آگاه می دانند که آینده کشور و جهان در گرو چنین عرصه ای خواهد بود.

مناطق مختلف کشور باید با چشم انداز عدالت خدمت کنند

هاشمی در ادامه سخنان خود گفت: 20 سال سابقه تدریس و پژوهش در دانشگاه های شیراز و تهران و 14 سال فعالیت در حوزه فناوری های ارتباطی و ارتباطی در سطح ملی و استانی و سابقه تدریس در مناطق محروم، احساس کردم. او با چشم انداز عدالت خواه به مناطق مختلف کشور خدمت کرد».

هاشمی تصریح کرد: می‌خواهم به قولی که در این سال‌ها به خودم داده‌ام تجدید تعهد کنم که برای بهبود وضعیت و توسعه همه جانبه کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. در عوض، من باید تمام توان و ظرفیت خود را برای رسیدن به بهترین ها بسیج کنم.

دیدگاه من همیشه مذاکره، ایجاد اجماع و تفاهم با ذینفعان برای افزایش منافع ملی بوده است.

وی همچنین گفت: بدون شک موفقیت در این امر بدون رضایت خداوند و حمایت دولت و مجلس و همه همکاران و دستگاه های مرتبط امکان پذیر نیست. همکاری و ارتباط مهمی که بر اساس اندیشه رئیس جمهور محترم تحت عنوان کابینه وحدت ملی صورت گرفت، امروز به واقعیت تبدیل شده است.

هاشمی تاکید کرد: در طول فعالیت و خدماتم چه در دانشگاه و چه در حوزه مدیریت اداری و قضایی از سطح استانی تا کشوری رویکرد و دیدگاه من ارتباط، توافق و تفاهم با ذی نفعان برای ارتقای سطح ملی است. من عمیقاً ایده وحدت ملی را می شناسم.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری علم تاکید کرد: از این رو قصد دارم از این انجمن اهالی علم و اندیشه به بهترین نحو در کشور استفاده و استفاده کنم که انشاالله به یک مدیریت موثر و محترم منجر شود تمام دنیا حوزه های اداری و اجرایی کشور».

وزارت اطلاعات می تواند ضامن توسعه علمی کشور باشد

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: اگر به دنبال حکمرانی قوی در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه ارزشمندی در دنیا هستیم، راه حل رسیدن به مرزهای دانش است. بی شک یکی از وزارتخانه هایی که می تواند ضامن توسعه کشور در این حوزه باشد، وزارت فناوری اطلاعات و علوم است. این وزارتخانه محرک بسیاری از صنایع مختلف در کشور خواهد بود. تقریباً همه صنایع با این حوزه ادغام شده اند. بدون این امکان، استفاده از قابلیت های نفوذ در دنیای مجازی در دنیای اطراف امکان پذیر نخواهد بود.

وی همچنین گفت: سوالات مربوط به دسترسی عادلانه مردم به اینترنت پرسرعت از جمله مشکلات این وزارتخانه است. ارتقای سطح محصولات مبتنی بر علم و همچنین بحث های مرتبط با تهدیدات سایبری و سرمایه گذاری مناسب در بحث های زیرساختی در کشور از جمله چالش ها خواهد بود. لذا برنامه های خود را در شش محور ارائه می کنم.

6 محور اصلی برنامه های سه تار هاشمی برای وزارت

وی افزود: برنامه های خود را در زیر شش نکته تقدیم شما می کنم:

اولین محور بحث توسعه ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات است. یکی از موضوعاتی که اگر به ما نمایندگان و مردم عزیز باور داشته باشید در برنامه ما در دستور کار قرار خواهد گرفت، توسعه زیرساخت های ثابت است. اگرچه زیرساخت‌ها را در کشور با استفاده از ظرفیت پهنای باند ساخته‌ایم، اما این تفاوت زیرساخت‌های ارتباطی سیار و ثابت باید جبران شود که می‌تواند به عدالت ارتباطی در کشور کمک کند.
توسعه زیرساخت های ارتباطی روستایی یکی از موضوعاتی است که وظیفه خود می دانم به شکل ویژه ای آن را دنبال کنم چرا که من متولد این مناطق محروم هستم.

موضوع دومی که محور برنامه های پیشنهادی است، بحث دولت هوشمند و کاربرد هوش مصنوعی در صنایع مختلف است.. تلاش ما این خواهد بود که تمامی سفرهای غیر ضروری و بازدیدهای غیرضروری را از زندگی مردم حذف کنیم. هوش مصنوعی تحولی جدی در زندگی افراد ایجاد خواهد کرد. چیزی که هوش مصنوعی را می سازد این است که هوش مصنوعی می تواند خلق کند و خلاق است. سطح هوش مصنوعی مثبت است اما نگاه فعال و موثر به هوش مصنوعی یکی از محورهایی است که عمدتاً در کشور دنبال خواهیم کرد.

اقتصاد دیجیتال موضوع دیگری است که در برنامه به طور جدی به آن خواهیم پرداخت. در دهه گذشته شاهد اقتصاد دیجیتال و رشد شرکت های مبتنی بر علم بودیم، اما این رشد کند شده است. یکی از دلایل آن این است که سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی در این زمینه با مشکل مواجه شده است. ما معتقدیم که باید این اقتصاد را با قابلیت های مختلف مانند بورس گسترش دهیم تا پای اقتصاد دیجیتال را در کشور گسترش دهیم.

موضوع حمایت از توسعه محتوا و خدمات محتوایی در فضای مجازی یکی از موضوعاتی است که برنامه ریزی جدی برای پیگیری آن به صورت ویژه داریم.. بحث در مورد مدل های اقتصادی برای توسعه محتوا و کمک به ایجاد اپراتور در این زمینه است. ایجاد محیطی امن برای کودکان و خانواده ها با بهره گیری از شرکت های علمی و تامین زیرساخت های فناورانه خوشنویسی و زبان فارسی در فضای مجازی از مواردی است که باید در این زمینه دنبال کنیم.

صنعت فضایی از دیگر حوزه هایی است که به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد که در سال‌های اخیر دستاوردهای بزرگی در صنعت فضایی داشته‌ایم که مطمئناً با هدف تثبیت جایگاه کشور در مدار لئو و رسیدن به مدار ژئو آن را دنبال خواهیم کرد و ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد آن را داریم. اقتصاد فضایی به شدت در دستور کار است.

ایمیل هوشمند از دیگر موضوعاتی است که در برنامه به طور جدی به آن پرداختیم. بحث رضایتمندی مردم از خدمات پستی یکی از موضوعاتی است که در برنامه با تاکید بر هوش مصنوعی و بهینه سازی فرآیندها و رفع مشکلات سخت و در نهایت افزایش رضایت مشتریان دنبال خواهیم کرد. امیدواریم با تقویت شبکه ترانزیتی و ارتباط با شرکت های پست و حمل و نقل بین المللی بتوانیم با استفاده از خدمات پلتفرم و با همکاری بخش خصوصی، یک مرکز پست منطقه ای ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سوالی که خیلی ها دنبال می کنند و در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد این است که آیا روش های فعلی مدیریت دسترسی به فضای مجازی موثر است؟ نکته ای که می خواهم بر آن تاکید کنم این است که متاسفانه استفاده از فیلتر در فضای مجازی آسیب های جدی به همراه داشته است که به اختصار به برخی از این آسیب ها اشاره می کنم: بحث اقتصادی باعث شده تا هزینه های زیادی به سبد مالی خانوار اضافه شود. از نظر امنیت سایبری شاهد هستیم که بسیاری از حملات سایبری به سیستم های داخلی کشور از طریق این فیلترهایی که به صورت غیرقانونی بر روی گوشی ها نصب می شود، سازماندهی می شود.

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه در شرایط فعلی دسترسی کودکان به محتوای غیراخلاقی و خشونت آمیز آسان شده است. متاسفانه ما با ابزارهای موجود نتوانسته ایم پاسخگوی دغدغه های رهبر انقلاب باشیم. از آنجایی که مقام معظم رهبری فرموده اند که حوزه مجازی به اندازه انقلاب اسلامی مهم است، ما وظیفه خود می دانیم که از آخرین فناوری ها در حوزه فنی و با سایر حوزه ها مانند آموزش مجازی در این بستر استفاده کنیم

وی همچنین گفت: نظر ما این است که فضای مجازی منظم باشد و این دستاوردها را تحت سیاست کلی نظام تعریف می کنیم. درست است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیاست های شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی امنیت ملی را اجرا می کند. شورا، اما معتقدیم که باید به عنوان یک نهاد مشورتی، راهکارهای مناسب را با هدف همفکری ارائه کنیم.»

وی در پایان گفت: اگر نمایندگان مردم به این وزارتخانه اعتماد کنند، هیچکس وزارت را ادامه نمی دهد و در اداره وزارت هرگز اجازه نمی دهم استقلال کار وزیر خدشه دار شود و به صورت گسترده انجام شود. ” با استفاده از نظرات مشورتی کارشناسان و صاحب نظران.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ستار هاشمی: نگاه ما به فضای مجازی با قاعده و ذیل سیاست‌های کلی نظام است" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ستار هاشمی: نگاه ما به فضای مجازی با قاعده و ذیل سیاست‌های کلی نظام است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه