زایران حج چگونه از گرمازدگی در امان باشند؟

زایران حج چگونه از گرمازدگی در امان باشند؟

به گزارش نارنجی، سال گذشته بیشترین مشکل در ایام حج گرمازدگی و پس از آن بیماری های مختلف قلبی، فشار خون، دیابت و مشکلات مختلف گوارشی و عضلانی بود.

نارنجی از خبرگزاری هلال احمر نوشت: پیشگیری بخشی به دلیل ایران و بخشی به دلیل حضور وی در عربستان است. موارد مربوط به ایران، تهیه الزامات سفر است. توصیه ما به همراه داشتن لباس های رنگارنگ و نخی در ایام سفر حج است. لذا همه زایران باید از لباس های رنگ روشن ترجیحاً لباس های سفید و نخی استفاده کنند.

فقط سفید بودن کافی نیست و اگر لباس پلاستیکی سفید بپوشیم کمکی به جلوگیری از گرما نمی کند و این نوع لباس ها اجازه تبادل هوا بین بدن و محیط را نمی دهد.

اما در عربستان سعودی چه باید کرد؟ مهمترین چیز برای جلوگیری از گرمازدگی نوشیدن آب زیاد است. ما معمولاً در شرایطی که در مکه نیست عرق می کنیم، به دلیل شرایط جغرافیایی مکه ممکن است در طول روز هوا مرطوب باشد که به چشم نمی آید، یعنی بدنمان آب از دست می دهد، اما از آن اطلاعی نداریم.

بنابراین اولین مسیله مهم نوشیدن آب فراوان است. زایران اغلب می پرسند منظورت چقدر آب است؟ آیا دو لیوان آب کافی است یا بیشتر بنوشیم؟

افراد مختلف بسته به شرایط بدنی، سطح فعالیت بدنی، سن و جنسیت خود به مقادیر متفاوتی آب نیاز دارند. برای اینکه همه خودشان را مقایسه کنند، یک مثال ساده می زنم. مهمترین چیزی که نشان می دهد به اندازه کافی آب نوشیده ایم یا نه، ادرار است. وقتی ادرار کاملاً شفاف است به این معنی است که مقدار آبی که نوشیده ایم کافی است. اگر رنگ ادرار زرد شد به این معنی است که آب دریافتی ناشی از تعریق کاهش یافته و ادرار غلیظ می شود که خطرات زیادی را به همراه دارد.

نکته دیگر این است که توصیه می کنیم هم آقایان و هم خانم ها از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند، مگر چند روزی که مراسم حج محرم است که شرعا حرام است.

مردان و زنان باید از عینک آفتابی استفاده کنند. توصیه ما به آقایان استفاده از کلاه های بژ ترجیحا سفید برای پوشاندن صورت و جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده از کلاه های گشادی است که بتواند پشت گردن را بپوشاند.

برای خانم ها استفاده از گل به رنگ روشن توصیه می شود، زیرا ترجیح می دهند برای جلوگیری از گرما و آفتاب سوختگی از چادر سفید و چتر سفید استفاده کنند.

نکته آخر عدم مسافرت در روز و انجام عبادت و نغمه و حج بعد از غروب آفتاب است تا زایران دچار گرما نشوند.

47236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زایران حج چگونه از گرمازدگی در امان باشند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زایران حج چگونه از گرمازدگی در امان باشند؟"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه