رییس قوه قضاییه: ایران و قطر ظرفیت ها و استعدادهای بالایی برای توسعه مناسبات و مراودات در حوزه های مختلف دارند

به گزارش آنلاین مرکز ارتباطات وزارت دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجیعی در سفر به قطر با هدف ارتقای دیپلماسی قضایی در جمع ایرانیان مقیم این کشور حضور یافت و از نزدیک به سوالات آنان گوش داد. ، نگرانی ها و نگرانی ها را ببینید

رییس قوه قضاییه: ایران و قطر ظرفیت ها و استعدادهای بالایی برای توسعه مناسبات و مراودات در حوزه های مختلف دارند

در این دیدار رییس دادگستری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید آیت الله رییسی گفت: آیت الله رییسی رییس جمهور شهید در دوران ریاست جمهوری خود تلاش های زیادی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی انجام دادند. ایران. با کشورهای اسلامی و همسایه، لذا در اینجا مناسب است در مورد این شخص بزرگ و مددکار صحبت کنیم.

رییس کل دادگستری با اشاره به راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با همسایگان گفت: راهبرد اصلی و اساسی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی توسعه و گسترش همه روابط است. و روابط با کشورهای اسلامی و همسایه و این سیاستی است که به طور مستمر در حال توسعه است و هیچ گسستی در آن وجود ندارد.

رییس کل دادگستری کشور به ظرفیت های بالای دو کشور ایران و قطر برای توسعه روابط جهانی اشاره کرد و گفت: هر دو کشور ایران و قطر از امکانات و توانایی های بالایی برای توسعه روابط و روابط در زمینه های مختلف برخوردار هستند. و قطعا می توان از این توانایی ها و مهارت ها برای حل مشکلاتی که در سطح محلی و بین المللی استفاده می شود استفاده کرد.

رییس سازمان قضایی جمهوری اسلامی ایران در ادامه نسل کشی و کشتار صهیونیست ها در غزه گفت: کشور قطر در موضوع غزه خود را به خوبی نشان داد و تلاش های خوبی برای شکستن محاصره ظالمانه انجام داد. جلوی مردم غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه این مردم را بگیرید.» همانطور که همه می دانند راهبرد اصلی و اساسی و تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران حمایت از مردم فلسطین است، بنابراین ایران و قطر می توانند در این زمینه همکاری کنند. این امر به همکاری منافع ملت فلسطین و منافع مردم منطقه کمک می کند.

رییس قوه قضاییه با یادآوری اینکه اقدامات دوجانبه ایران و قطر در همکاری، هم افزایی و کمک متقابل است، گفت: زمانی که قطر در محاصره برخی کشورها قرار گرفت، بلافاصله جمهوری اسلامی ایران بیرون آمد و عرصه را برای قطر باز کرد. فشار بر این کشور را افزایش ندهید. از سوی دیگر، قطر گاهی اقدامات مثبتی را علیه ایران انجام داده است. به طور کلی روابط نزدیک دو کشور ایران و قطر در حال گسترش است و ما باید به تسریع و تسهیل این روند کمک کنیم.

رییس کل دادگستری تصریح کرد: همزمان با توسعه و گسترش روابط ایران و قطر در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، لازم است روابط دو کشور در زمینه مسایل حقوقی و قضایی گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اکیایی خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش ابزارها و فرآیندهای فناورانه و فناوری نیازهای جدیدی را در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی ایجاد کرده است. این نیازهای جدید نیازمند قوانین و مقررات و فرآیندهای مدرن است. به گونه ای که گاه دیگر با قوانین و روش های قبلی امکان بررسی و رسیدگی به مسایل روز و جدید وجود ندارد; بنابراین، ایران و قطر و به طور کلی همه کشورهای اسلامی می توانند علاقه مند به تبادل تجربیات و تلاش مشترک در زمینه مسایل روزمره باشند.

رییس کل دادگستری در ادامه به تشریح مقوله دیپلماسی عمومی و نقشی که هر شهروند ایرانی در کشور میزبان می تواند ایفا کند، گفت: هر یک از شما ایرانیان شریف مقیم کشورهای خارجی می توانید سفیران محترم ایران باشید. شما می توانید با رفتار و گفتار و نگرش خود ارزش و افتخار ایران و ایران را در نزد مردم جوامع دیگر ارتقا دهید. شما می توانید توانمندی ها و فرصت های ایران اسلامی را به جهانیان معرفی کنید و زمینه را برای جذب سرمایه به ایران فراهم کنید. در مرحله اول این شما هستید که می توانید در ذهن سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران اطمینان ایجاد کنید و در مرحله بعد وظیفه ما این است که امنیت آن سرمایه گذاران را به بهترین نحو ممکن تضمین کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: شما ایرانیان خارج از کشور می توانید با رفتار خوب و فرهنگ ارتباطی خود به مردم جوامع دیگر نشان دهید که ورود و سرمایه گذاری آنها در ایران می تواند مایه توسعه و سود برای آنها باشد. اینکه شما ایرانیان خارج از کشور با صداقت و درستی در زمینه های کاری و تخصصی خود کار می کنید و کارآمدی خود را ارتقا می دهید، باعث می شود مردم سایر جوامع به فرهنگ ایرانی ایمان بیاورند و این زمینه را برای پیشرفت کشور ما فراهم می کند روشن تر در نقاط مختلف دنیا بیشتر شناخته شود و این خود زمینه ساز جذب سرمایه گذاری است.

رییس دادگستری در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به ایرانیان مقیم قطر گفت: ما برای حل مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان خود در همه کشورها اهمیت ویژه ای قایل هستیم و حمایت از شهروندان خود را وظیفه خود می دانیم. کشورها و حل مشکلات آنها.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در پایان سخنان خود گفت: پس از شهادت رییس جمهور محترممان طبق قانون اساسی حدود 50 روز فرصت داشتیم تا برای برگزاری انتخابات آماده شویم و با همکاری، توافق و انجام این کار انجام شد. تحقق اجماع همه نهادهای داخل کشور این امر را مهم کرد و امیدواریم در 17 تیرماه یک انتخابات شرافتمندانه برگزار کنیم و همه رای دهندگانی که در ایران و خارج از ایران حق رای دارند در پای صندوق های رای حاضر شوند.

پیش از سخنان رییس قوه قضاییه، علی صالح آبادی سفیر ایران در قطر به تشریح اهمیت و پیشینه عدالت در ساختار جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با دستگاه قضایی قطر پرداخت و گفت: به نظر من. با شناخت رییس کل دادگستری جمهوری اسلامی ایران می دانم که به مسایل سرمایه گذاری و معاملات اقتصادی اهمیت می دهند و علاوه بر مسایل حقوقی، رفع مشکلات تجار را نیز پیگیری می کنند. سرمایه گذاران و معامله گران

صالح آبادی در ادامه سخنان خود از نزدیک روابط دو کشور ایران و قطر در موضوعات مختلف دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد و گفت: روابط دو کشور ایران و قطر که همواره مبتنی بر خیریه بوده است، در سال های اخیر سالها و به خصوص در گذشته. دوره ریاست جمهوری آیت الله رییسی تقویت شد. شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشور سیزدهم همواره بر توسعه و تعمیق روابط ایران و قطر در زمینه های مختلف تاکید داشت.

وی همچنین به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری کشورمان در 17 تیرماه اشاره کرد و گفت: مقدمات لازم برای حضور ایرانیان مقیم قطر برای رای دادن به انتخابات ریاست جمهوری فراهم شده است.

«میرسلیلی» فعال بازرگانی در حوزه میوه نیز در این نشست گفت: در سال های گذشته مشکلات زیادی برای صادرات محصولات کشاورزی به قطر داشتیم که امروز می توان گفت 95 مورد از آن مشکلات از طریق رفع شده است. بحران.” تلاش مسیولین».

وی همچنین گفت: نبود کانتینرهای یخچال دار و نبود قایق و کشتی در بندر دیر در استان بوشهر به روند صادرات محصولات کشاورزی ما به قطر آسیب وارد می کند و از مسیولان تقاضا داریم برای رفع این مشکل اقدام کنند. مسیله. انجام دهید

رییس وزارت دادگستری: ایران و قطر از قابلیت ها و توانایی های بالایی برای توسعه روابط و روابط در زمینه های مختلف برخوردار هستند.

«کاسم حزباوی» نماینده تجار ایران در بازار باندرویس قطر نیز به ویژگی های این بازار و فعالیت 45 مغازه اغذیه فروشی، صنایع دستی، فرش دستی و … اشاره کرد. با تشکر از شما برای حل مشکلات تجار ایرانی؛ چند وقت پیش حتی 50 سفیر از کشورهای مختلف آورد تا از بازار ال رویس دیدن کنند و خرید کنند، این کار عالی است.

وی همچنین از مسیولان کشورمان خواست برای کاهش قیمت بلیت هواپیما از قطر به شهرهای مختلف ایران تدابیری اتخاذ کنند.

در این نشست «مرادی» از فعالان حوزه معدن، نبود زیرساخت های بنادر و حمل و نقل دریایی در ایران را یکی از چالش های پیش روی تجار و سرمایه گذاران ایرانی در قطر برشمرد و گفت: ضروری است. استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران قطری برای سرمایه گذاری».

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه رکود نسبی قطر پس از جام جهانی تا حدودی بر تجار ایرانی تاثیر گذاشته است، گفت: اگر المپیک 2036 به میزبانی قطر برگزار شود، باید از این فرصت برای افزایش سرمایه گذاری تجار ایرانی در قطر استفاده شود. به ویژه در زمینه مواد معدنی و مصالح ساختمانی استفاده می شود.

«رییسی» نماینده شرکت سرمایه گذاری امیر قطر در استان فارس طی سخنانی به تشریح فعالیت های این شرکت در مناطق کم برخوردار استان فارس پرداخت و بر اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیرمستقیم در این زمینه تاکید کرد. رشته. وی خواستار رفع نواقص در اجرای قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی در ایران شد.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رییس قوه قضاییه: ایران و قطر ظرفیت ها و استعدادهای بالایی برای توسعه مناسبات و مراودات در حوزه های مختلف دارند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رییس قوه قضاییه: ایران و قطر ظرفیت ها و استعدادهای بالایی برای توسعه مناسبات و مراودات در حوزه های مختلف دارند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه