رشد 40 درصدی منابع بخش درمان در سال جاری/ پرداخت 35 هزار میلیارد تومان یارانه دارو تا امروز

رشد 40 درصدی منابع بخش درمان در سال جاری/ پرداخت 35 هزار میلیارد تومان یارانه دارو تا امروز

نارنجی/ مرکز معاون رییس جمهور گفت: تراکنش های مالی دانشگاه های علوم پزشکی و مواردی که دولت در حوزه درمان هزینه می کند امسال به 320 هزار میلیارد تومان رسیده است اما در سال گذشته 230 هزار میلیارد تومان بوده است، یعنی منابع بخش درمان 40 درصد افزایش یافته است.

داوود منظور روز 26 اسفندماه در مراسم افتتاحیه بیمارستان 144 تختخوابی فاطمه الزهرا(س) خمین گفت: زادگاه امام راحل (ره) برای همه ما ارزشی منحصر به فرد دارد. لذا همه ما در دولت و مجلس خدمت رسانی مناسب به شهروندان این شهر دوست داشتنی، تاریخی و مهم در استان مرکزی را وظیفه خود می دانیم.

وی همچنین گفت: در سال های گذشته خدمات در سطح بالا و همه جانبه ارایه شده است، اما با نقطه ایده آل فاصله داریم، بنابراین باید تلاش کنیم تا تمامی خدمات به ویژه در حوزه حمل و نقل، بهداشت و درمان بالاتر از حد ممکن ارایه شود. تحصیلات. و آموزش و پرورش

منظور با بیان اینکه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برنامه ریزی های گسترده ای برای عمران و آبادانی شهرستان خمین پیش بینی شده است گفت: تمامی این طرح ها با تامین اعتبارات لازم اجرایی می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با تمرکز بر بومی سازی دانش و فناوری گفت: امروز در خمین کارخانه خودروسازی داریم و سایر صنایعی که ساخته شده نشان می دهد برنامه ریزی هایی که انجام شده در حال اجراست. “

وی در خصوص بیمارستان 144 تختخوابی فاطمه الزهرا خمین نیز اظهار داشت: ارزش روزانه این بیمارستان 1500 میلیارد تومان است. این یک سرمایه گذاری ارزشمند است و می تواند به بهبود سطح مراقبت های بهداشتی کمک کند.

منظور با اشاره به اینکه از نظر سرانه تخت بیمارستانی جزو 30 کشور اول دنیا هستیم، گفت: دولت سیزدهم در نظر دارد خدمات بهداشتی و درمانی را هر چه بیشتر ارتقا دهد تا در دنیا اول باشیم. بعد از انقلاب گام های خوبی در این زمینه برداشته ایم و امروز بیش از 150 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که استاندارد بالایی است و افزایش تعداد تخت ها در دو سال نشان می دهد که پروژه های بیمارستانی در حال انجام است. یک پایان. و به سرعت عمل کرد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه امروز در کشور کادر پزشکی متخصص و متخصص در حال تربیت هستند، گفت: تمام داروهای مورد نیاز مردم امروز در کشور موجود است. تهیه تجهیزات و داروهای مورد نیاز توسط کارشناسان داخلی انجام می شود و باید به روسای بیمارستان ها کمک کرد تا تنها بر ارایه خدمات با کیفیت تمرکز کنند و نگران مشکلات مالی نباشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: پروژه بیمارستان حضرت ولیصر (س) شهر اراک با سفر رییس جمهور به شهر اراک به زودی اجرایی می شود.

این میانجی به مجوز پذیرش 25 هزار پرستار اشاره کرد و گفت: مجوز عضویت 2 هزار هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی را داده ایم. دانشگاه های علوم پزشکی باید خدمات مورد نیاز مردم را بدون دغدغه ارایه دهند.

منزور همچنین با اشاره به پروژه درور خاطرنشان کرد: پروژه درور یکی از مهمترین پروژه هایی است که از سال گذشته آغاز شده و اکنون به مرحله نهایی رسیده است. در این طرح، یارانه دارو را به ذینفع نهایی واگذار کردیم، یعنی یارانه را از زنجیره تولید دارو جدا کردیم و مستقیماً به مصرف کننده نهایی دادیم که علاوه بر کمک به ذینفع نهایی، از قاچاق مواد مخدر به خارج نیز جلوگیری کرد. .

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امسال 40 هزار میلیارد تومان کمک هزینه دارو داده می شود، گفت: تاکنون 35 هزار میلیارد تومان داده شده و مابقی پرداخت می شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: میزان مبادلات مالی دانشگاه های علوم پزشکی و آنچه دولت در حوزه درمان هزینه می کند امسال به 320 هزار میلیارد تومان رسیده است که این رقم در سال گذشته 230 هزار میلیارد تومان یعنی منابع درمانی بوده است. بخش 40 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: یک درصد ارزش افزوده به درمان و سلامت اختصاص می یابد که این توانایی قانونی موجب ارتقای طرح های بیمارستانی و درمانی شده است. امروزه از بسیاری از منابع مالی به طور همزمان استفاده می شود تا بتوانیم درمان را با قیمت مناسب انجام دهیم.

منظور با تاکید بر اینکه بیمه ها از جمله تامین اجتماعی برای پرداخت به موقع مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی تلاش بیشتری کنند، گفت: بیمارستان ها بدون دغدغه خدمات رسانی کنند. یکی از مشکلات بیمارستان های دولتی مطالبات آنها از بیمه ها است که باید برای رفع این مشکل تلاش بیشتری کرد. دیشب جلسه ای سه ساعته با وزیر بهداشت و تعدادی از روسای دانشگاه های علوم پزشکی برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: امروز با توجه به توانایی پزشکی خوبی که داریم یکی از لوازم افزایش طول عمر را فراهم کرده ایم. بعد از انقلاب اسلامی میانگین مدت بیش از 20 سال افزایش یافته است که مایه افتخار است.

منظور با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه افق ها در همه حوزه ها باز می شود گفت: در سال آینده گشایش بیشتری داده می شود و خداوند به وعده توفیق مومنان عمل می کند تا قله های بیشتری را به دست آوریم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در سه سال گذشته با وجود همه فشارهای بین المللی توانسته ایم توسعه اقتصادی بالایی را شاهد باشیم. در سال 1400 4.5 درصد و در سال 1401 5 درصد و در 9 ماهه امسال 6.7 درصد داشتیم که نشان می دهد این کشور ظرفیت رشد و تولید دارد و باید از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رشد 40 درصدی منابع بخش درمان در سال جاری/ پرداخت 35 هزار میلیارد تومان یارانه دارو تا امروز" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رشد 40 درصدی منابع بخش درمان در سال جاری/ پرداخت 35 هزار میلیارد تومان یارانه دارو تا امروز"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه