دکتر زیبا کلام مستحق مرخصی از زندان است

دکتر زیبا کلام مستحق مرخصی از زندان است

پس از انتشار این خبر که دکتر. رفتن به زندان و اخبار این که این معلم دانشگاه در زندان به بیماری مبتلا شده است صحت ندارد اما اکنون در حالت متاستاتیک است.

متاستاز وضعیتی است که در آن سلول‌های سرطانی تومور اصلی را ترک کرده و وارد خون یا سیستم لنفاوی شده و به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابند. با مساعدت مسئولین محترم زندان ایوین البته جناب آقای دکتر. تدفین داماد و معالجه موقت وی ترتیب داده شد، اما طبیعی است که علیرغم همه حمایت های کادر محترم پزشکی بیمارستان عمومی اوین، دسترسی آنان به پزشک، پرتو درمانی و شیمی درمانی و آزمایشات جدی. بیماران سرطانی همیشه نیازمند هستند، حدود تشخیص پزشکانی که در این شرایط با پزشک قانونی مشورت می کنند غم انگیز است.

بر اساس بیانیه دادسرای محترم فرهنگ و ارتباطات و فرهنگ لغت و ارتباطات و تا زمان اجرای حکم، مقامات قضایی از بیماری سرطان و به ویژه شدت آن اطلاعی نداشتند، به همین دلیل پس از توقیف، ماده 502 ق. دادگاه جنایی تعطیل شد این قانون از دادستانی کل کشور درخواست شده است که متاسفانه به دلیل تعطیلات زیاد اخیر پاسخ آن مدتی طول کشیده و ما و خانواده و پزشکان معالج بی صبرانه منتظر نتیجه آن هستیم.)

در اجرای ماده 9 قانون تبدیل شورای زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی به سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب 1364، مواد 520، 528 و 646 ق. قانون دادگاه کیفری تصویب شد. در سال 1392 و بر اساس سند اصلاحی قضایی مصوب 1399/09/30 آیین نامه اجرایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سال 1400 به اجرا درآمد.

با توجه به مقررات فوق در مواردی به دلیل کهولت سن مجرم یا وجود مدارک پزشکی یا مشکل جسمی که می تواند به سلامت محکومان در زندان آسیب برساند به موجب ماده 522 قانون عدالت کیفری.

ماده 522 قانون عدالت کیفری: در صورتی که معالجه در خارج از زندان برای محکوم علیه ضروری باشد، قاضی اجرای احکام کیفری با نظر پزشک دادگاه زمان لازم را برای معالجه تعیین می کند. محکوم به اجرای حکم حبس و در صورت عدم پرداخت غرامت مناسب تحت نظر مراجع قضایی قرار گرفته و مدت معالجه جزء محکومیت وی محسوب می شود.

آنچه از مفاد آیین نامه فوق الذکر و آیین نامه اجرای احکام کیفری استفاده می شود، ثابت می کند که محکومان مبتلا به بیماری های خاص یا محکومان سالمند می توانند از تعطیلات و همکاری های قانونی تعریف شده برای خود بهره مند شوند.

پس از انتشار آیین نامه مذکور، مقامات عالی قضایی از جمله رئیس کل دادگستری و رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت وگو با رسانه ها تاکید کردند که مسئولان و مسئولان اداره زندان ها شرایط را تضمین کنند. از زندانیان برای بهره مندی از مرخصی قانونی و دوستی، چنین موضوعی وجود ندارد که افراد سن بالا و مبتلا به بیماری های خاص برای چنین درخواستی از آنها مراجعه کنند که به دلیل سن و بیماری دکتر. حق استفاده از مرخصی را دارند و به گفته آقای آژه ای به عنوان کمک حقوقی دیگری شناخته می شوند که مسئولان زندان امید به این موضوع توجه داشته و شرایط را برای ادامه درمان دکتر زیباکلام در خارج از زندان فراهم می کنند. محیط.

* از مصاحبه وکیل محترم دکتر. گفتگوی زیباکلام با خبرگزاری ها انجام شد

وکیل-شیراز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دکتر زیبا کلام مستحق مرخصی از زندان است" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دکتر زیبا کلام مستحق مرخصی از زندان است"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه