دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی وزیر جهاد کشاورزی شد

دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی وزیر جهاد کشاورزی شد

گلمرضا نوری قزلجه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی وزیر جهاد کشاورزی شد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری نارنجی، در جلسه عمومی امروز (چهارشنبه) شورای اسلامی، گلمرضا نوری قزلجه با 253 رأی موافق به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شد.

غلامرضا نوری قزلجه دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه است.

گلمرضا نوری قزلجه متولد 1349 در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بستان آباد و دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی، کارشناسی ارشد مدیریت کشاورزی از دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی و دانشجوی دکتری سیاسی و توسعه کشاورزی از منطقه بستان آباد انتخاب شده است به عنوان نماینده شورای اسلامی.

نوری قزلجه به عنوان یک سیاستمدار اصلاح طلب شناخته می شود و در موضوعات مختلفی مانند توسعه مناطق روستایی و حمایت از کشاورزی و حقوق شهروندی فعال بوده است. وی همچنین در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت می کند.

گلمرضا نوری قزلجه در عرصه های سیاسی و اجرایی توانایی های متفاوتی دارد. در انتخابات 21 اسفند 1390 روجی در نهمین دوره شورای اسلامی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده مردم بستان آباد وارد مجلس شود.

وی پس از پایان دوره نهم مجلس به عنوان معاون وزیر کشاورزی منصوب شد و همزمان مشاور وزیر جهاد کشاورزی در آن زمان بود و سپس به سمت معاونت منصوب شد. معاونت ارتباطات ریاست مجلس و در نهایت به عنوان معاون اجرایی الی لاریکانی و تا آغاز یازدهمین دوره مجمع در این سمت باقی ماند.

نوری قزلجه در دوره یازدهم و دوازدهم شورای اسلامی فعالیت داشت. وی در این دوره ها به عنوان نماینده اصلاح طلبان شناخته شده و در کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس فعالیت داشته است.

وی پیش از انتخاب به عنوان نماینده مجلس به عنوان معاون پارلمانی وزارت فناوری اطلاعات و علوم و همچنین مشاور استاندار آذربایجان غربی فعالیت می کرد و در حوزه های مختلف اجرا و توسعه این استان فعالیت داشت.

نوری قزلجه به عنوان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز فعالیت می کرد.

نوری از دهه هفتاد در وزارت جهاد کشاورزی مشغول به کار شد. وی به مدت 30 سال در سمت های مختلف شغلی و اداری در شهرستان و همچنین در دوران معاونت و مشاور وزیر در وزارت کشاورزی فعالیت کرد.

نکته مهم دیگر در مورد نوری این است که وی در سه دوره نمایندگی خود در مجلس همواره در کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی عضویت داشت و در حوزه کشاورزی و منافع کشاورزان در حوزه کشاورزی فعالیت می کرد. وی هم اکنون به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد و کشاورزی در کابینه دولت چهاردهم منصوب شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی وزیر جهاد کشاورزی شد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دانش‌آموخته دانشگاه آزاد اسلامی وزیر جهاد کشاورزی شد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه