حلقه مفقوده صنایع دستی؛ مسیر صادرات از برندسازی می گذرد – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری نارنجی – گروه استان ها: صنایع دستی هویت مردم را تشکیل می دهد و بسته بندی محصولات آنها به شکلی شیرین و جذاب برای فروش بیشتر لازم و ضروری است که به اعتقاد معتقدان باید به عنوان یک فرهنگ یا یک ضرورت اجباری در راه تلقی شود. توسعه صنایع دستی

حلقه مفقوده صنایع دستی؛ مسیر صادرات از برندسازی می گذرد - خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان

اگرچه این صنعت فرصت های اقتصادی خوبی را برای کشورها فراهم می کند، اما نمی توان تنها بر جنبه اقتصادی تمرکز کرد، زیرا همزمان با تجارت این کالاها، ویژگی های فرهنگی یک جامعه نیز منتقل می شود و از طریق تبادل صنایع دستی، فرهنگ سازی می شود. نیز در تماس باشید

بسیاری از صنایع دستی علیرغم ارزش هنری و مادی بالایی که دارند به دلیل نبود بسته بندی مناسب نمی توانند در بازارهای صادراتی رقابت کنند. استان زنجان که در این حوزه دارای قابلیت های منحصر به فردی است آن طور که باید و شاید نتوانسته به سطح مناسب یا ایده آل خود در این حوزه برسد.

زنجان یکی از استان هایی است که در آن صنایع دستی وجود دارد. فرش، سینی، انواع ظروف مسی، چاقو و بسیاری از صنایع دستی که بسیاری از آنها با نام و نارنجی استان های دیگر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد.

امضا کردن مهمترین نقطه مغفول صنایع دستی کشور است

یک کارشناس و فعال در حوزه صنایع دستی از مقوله برند که مهمترین نقطه مغفول در حوزه صنایع دستی کشور است می گوید: در حوزه صنایع دستی به برندها اهمیت چندانی داده نشده است.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار نارنجی اظهار داشت: این امر باعث عقب ماندن صنایع دستی از نظر بازاریابی شده و موضوع مهم برندسازی در این حوزه مغفول مانده و صنایع دستی نیز در این حوزه آسیب دیده است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه این برند به صورت سنتی در صنایع دستی استفاده می شود، اما به صورت علمی روی آن کار نشده است، ادامه داد: وقتی از چاقوی فرجی و مداد تیز صحبت می کنیم به این معناست که به صنایع دستی اشاره می کنیم که دارای مقیاس نشان می دهد

اگر قرار است برند باعث افزایش قابلیت اطمینان محصول و تضمین کیفیت و اصالت محصول شود، نام اساتید روی محصول کارکرد برند است. با تاکید بر اینکه اگر قرار است برند اعتماد به محصول را افزایش دهد و کیفیت و اصالت محصول را تضمین کند، نام اساتید روی محصول نشان دهنده همین کارکرد است و ادامه داد: با تمام این جزییات معتقدیم که کارایی آن باعث می شود . این موضوع از نظر علمی توسعه نیافته و باعث شده تا موضوع مهمی مانند برند در حوزه صنایع دستی نادیده گرفته شود.

این کارشناس حوزه صنایع دستی با یادآوری اینکه استفاده از تجربیات جهانی یکی از موضوعات مهمی است که باید در حوزه صنایع دستی به آن توجه کنیم، تصریح می کند: کشورهایی مانند تایلند، هند و چین تجربیات بسیار ارزشمندی در این زمینه دارند. نه با توجه به اینکه ایران از نظر تنوع صنایع دستی جزو سه کشور جهان است، بنابراین می توان از تجربیات این کشورها در ارایه آثار هنری مبتنی بر علم روز استفاده کرد.

نقطه گمشده صنایع دستی; راه صادرات از طریق برندسازی است

وی زنجان را یکی از استان هایی نام برد که زمینه بسیار خوبی برای برخورداری از این موضوع دارد و ادامه داد: به عنوان مثال با اعلام و انتخاب زنجان به عنوان شهر جهانی سفال، مقدمات ایجاد برند شهری در این زمینه فراهم شده است. از صنایع دستی

وی همچنین گفت: این در شرایطی است که بسیاری از شهرهای ایران از این نعمت بی بهره هستند، هرچند معتقدیم ثبت زنجان به عنوان شهر برتر جهان پایان کار نیست، بلکه آغاز استفاده از این عنوان بین المللی است. برای علامت گذاری در زمینه صنایع دستی. و حتی ما می توانیم تلاش کنیم زنکان را به عنوان شهر جهانی هنرهای فلزی ثبت کنیم.

اولویت صنایع دستی زنجان امروز برندسازی است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و هنرمندان استان زنجان امروز برندسازی را صنایع دستی در استان می خواند و صنایع دستی فلزی مانند مس و چاقو را از صنایع دستی مفید عنوان می کند و می گوید: مس یکی از صنایع دستی پرکاربرد است. زنجان تولید می کند، صنایع دستی بسیار خوب شده است و امروز می بینیم که مس زنجان مورد استفاده اکثریت مردم آن استان است.

سید سید صفوی در گفتگو با خبرنگار نارنجی با یادآوری اینکه موضوع بسته بندی یکی از موضوعاتی است که دنبال می کنیم، اظهار داشت: در این زمینه با سرمایه گذاران متعددی در این حوزه وارد مذاکره شده ایم که البته به آن اعتقاد داریم. که هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم. .

نقطه گمشده صنایع دستی; راه صادرات از طریق برندسازی است

این مسیول با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی علامت گذاری با جدیت دنبال می شود و کارهایی در این زمینه انجام شده است، گفت: دریافت نشان ملی کیفیت یکی از اقدامات در این زمینه است و امسال 25 نشان ملی کیفیت توسط هنرمندان استان زنجان اهدا شد که با برگزاری کارگاه های آموزشی در تلاشیم تا این مهم را انجام دهیم.

صنایع دستی وقتی با برندی خاص بسته بندی و تولید شود ارزش افزوده آن دو چندان می شود. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه کار دستی هنر ارزشمندی است، گفت: این هنر ارزشمند زمانی که بسته بندی و با برند خاصی ساخته شود ارزش مضاعفی آن دو برابر می شود چین خوردگی افزایش می یابد و به همین دلیل این موضوع مطرح می شود. علت است. باید برای ایجاد استان بحث شود.

وی از تولید صنایع دستی در زنجان در 55 منطقه خبر داد و توضیح داد: همه اینها مشاغل مفیدی است و برخی از این صنایع دستی با کیفیت بهتری نسبت به سایر استان ها تولید می شود، البته منشاء برخی از صنایع دستی مس، چاقو، چارق و… استان است. زنجان.

نیاز به مجوز برای علامت گذاری و بسته بندی آثار هنری زنکان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان می گوید: داشتن برند خاص در حوزه صنایع دستی کمک مهمی در تقویت این حوزه است و می تواند در صادرات صنایع دستی موثر باشد. دست ها

داشتن ویژگی ها و داشتن برند صنایع دستی باعث ارتقای جایگاه این صنعت در جامعه و افزایش سهم صنایع دستی در سبد صادراتی و اقتصاد پایدار می شود.

سید میکاییل موسوی با بیان اینکه استان زنجان دارای صنایع دستی فاخر و ارزشمندی است اما با وجود این در مقایسه با صنایع دستی دنیا، صنایع دستی تولید شده در استان به ویژه در نوع جمعی فاقد شرح حال و ویژگی است، گفت: کامل است. : برند صنایع دستی باعث ارتقای جایگاه این حرفه در جامعه و افزایش سهم صنایع دستی در سبد صادرات و اقتصاد پایدار می شود.

وی ادامه می دهد: چاقوهای زنجان به صورت کارتنی یا چوبی بسته بندی می شوند و از آنجایی که مصنوعات مس زنجان بسیار زیاد و متنوع هستند، نمی توان برای همه آنها بسته بندی کرد و بیشتر آنها از سایزهای کوچکتر هستند. در بسته گنجانده شده است.

موسوی همچنین گفت: بسته بندی به صنایع دستی ارزش و جایگاه لازم می دهد، این استان در حوزه صنایع دستی حرفی برای گفتن دارد چرا که با تلاش مستمر هنرمندان زنجانی انواع محصولات منحصر به فردی تولید می شود اما در بحث بسته بندی مشکلاتی وجود دارد. . ..

نقطه گمشده صنایع دستی; راه صادرات از طریق برندسازی است

معاونت صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه با اقدامات انجام شده بسته بندی صنایع دستی استان به اقتضای کشور در حال پیشرفت است، گفت: بسته بندی ارزش و جایگاه لازم را به صنایع دستی می دهد و این استان نیز حرفی برای گفتن دارد. صنایع دستی. گفته می شود با کار مستمر هنرمندان زنجانی انواع محصولات منحصر به فردی تولید می شود اما در بسته بندی آنها اشکالاتی وجود دارد.

موسوی همچنین گفت: تنوع صنایع دستی در استان بیش از گذشته افزایش یافته و مس استان نیز از تنوع بیشتری برخوردار است، هرچند صادرات این محصول بنا به دلایلی کاهش یافته است، اما در تلاش برای توسعه آن هستیم. روند برای آن

بی شک اهمیت نمایش صنایع دستی نقش مهم و موثری در تقویت بازار صنایع دستی و ارتقای صادرات خارجی و درک تعهد به صادرات نفت دارد، روندی که همواره در سخنان مسیولان بر آن تاکید شده است، اما روند تفاهم اجرای آن با چالش هایی مواجه است که باید وجود داشته باشد، باید تلاش شود تا اجرای این فرآیند تسهیل شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حلقه مفقوده صنایع دستی؛ مسیر صادرات از برندسازی می گذرد – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حلقه مفقوده صنایع دستی؛ مسیر صادرات از برندسازی می گذرد – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه