جدیدترین تغییرات درباره معافیت سربازی

جدیدترین تغییرات درباره معافیت سربازی

هیأت وزیران در جلسه 19 تیرماه به پیشنهاد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد اصل 138 قانون اساسی، ماده (ز) ماده (1) آیین نامه اجرایی مواد. (44)، (44) و (45) قانون خدمت سربازی تغییر ژنرال.

با توجه به این تغییر، کلمه “دائمی” از مادر مجرد حذف شده است.

پیش از این و طبق تعاریف این آیین نامه، مادر بدون شوهر مانند مادری است که شوهرش فوت کرده یا مطلقه باشد. در زمان تحقیق همسر دائمی ندارد. این امر باعث شد تا پدیده طلاق مجازی از معافیت سربازی برخی خانواده ها بهره مند شوند. به این ترتیب والدین توافق کردند که از یکدیگر طلاق بگیرند و پس از گذشت فرزندشان در یک ازدواج موقت طولانی مدت به زندگی مشترک ادامه دادند.

طبق ماده 2 همین آیین نامه تک پسر سرپرست یا سرپرست مادر بدون شوهر می تواند از خدمت وقت لازم حذف و طبق ماده آن مشمولان این ماده از کفالت موقت استفاده کنند. طلسم تا سی ماه متوالی و در نهایت در مدت مذکور در صورت احراز شرایط ضمانت از طلسم دائمی بهره مند خواهند شد. مبنای محاسبه بیکاری موقت، تاریخ فوت همسر یا تاریخ ثبت نام زوج است.

با این اقدام جدید، تنها پسران می توانند از این ماده قانونی استفاده کنند که مادرشان همسر دائم یا موقت نباشد و به این ترتیب یکی از راه های تخلف از قانون معافیت سربازی بسته شد.

در 13 جولای، محمد موکسبر، محمد موکسبر، خبرنگار ریاست جمهوری این تغییر را به دستگاه های اجرایی اعلام کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جدیدترین تغییرات درباره معافیت سربازی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جدیدترین تغییرات درباره معافیت سربازی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه