تولید «خاویار» در لرستان بومی شد/ احیای مجتمع های بزرگ پرورش ماهی – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان

تولید «خاویار» در لرستان بومی شد/ احیای مجتمع های بزرگ پرورش ماهی - خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار نارنجی، کیارش بیرانوند شامگاه چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه پیش از این میزان تولید آب لرستان 16 هزار تن در سال بود و هم اکنون این رقم به 36 هزار تن رسیده است، اظهار داشت: تولید آب لرستان به 36 هزار تن رسیده است.

احداث مجتمع های بزرگ آبی در لرستان

او توضیح داد که یک مجموعه بزرگ از ماهی های آبی گرم در آن وجود دارد سلام وی گفت: حدود دو هزار تن ماهی گرم آبی در این مجتمع تولید می کنیم.

مدیر کل شیلات لرستان با تاکید بر اینکه میزان تولید در مجتمع هوایی «ایمارت» به دو هزار تن رسیده است، ادامه داد: این در شرایطی است که این مجتمع در گذشته به طور کامل تعطیل شده بود.

بیرانوند گفت: اکنون حدود 400 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: در مجموعه آب نیز ظرفیت وجود داردچم چیتبیش از هزار و 500 تن است و گفت: مجموعه آبی «دو آب» مصادره و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل شیلات لرستان با بیان اینکه با اعتباری که از فروش این مجتمع ها به دست آمده، ساخت «سپیددشت» را که ظرفیت بالایی در حوزه آب دارد آغاز کردیم، گفت: در ابتدای این دولت زیرساخت های ساختمانی انجام شد. ساخته شده. این مجتمع طی ماده 27 تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شد.

بیرانوند تصریح کرد: بخش خصوصی توانمند، پرتلاش است و امیدواریم فاز اول این مجموعه به زودی آبیاری شود.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه یک مجتمع آب و هوایی بزرگ است گفت: منابع آبی استان هزار و 400 کیلومتر است و صیادان نیز از این منابع آبی بهره مند می شوند.

اجرای طرح نگهداری ماهی در قفس در 2 سد لرستان.

مدیر کل شیلات لرستان در ادامه سخنان خود به طرح پرورش ماهی در قفس اشاره کرد و گفت: 25 قفس در سد وجود دارد.ایوشانابتدا اطلاع دادیم که این سد کشاورزی است، با سازمان اقتصادی کوثر قرارداد بستیم و 25 قفس با ظرفیت 1000 تن در نظر گرفتیم، آب شرب ندارد و باید این قفس ها را جمع آوری کنید.

با گفتن آن در سدماروکوی گفت: در حال حاضر از محل اجرای این طرح در حال تولید هستیم. فلات کوهستانی ما هم محصول خود را داریم، در سد «هودیان» با وجود ورود سرمایه گذاران قبول نکردند که محصول خودمان را داشته باشیم.

وی گفت: قفس ها هنوز در آب این سد هستند.

مدیر کل شیلات لرستان با تاکید بر اینکه این طرح را در دو سد استان به صورت فعال اجرا می کنیم و تولید آن ادامه دارد، گفت: مطالعات دو سد بزرگ دیگر نیز شامل می شود.سیمرهو «رودبار» نیز انجام شده، اعتباری برای آنها در نظر گرفته شده است، اکنون با وجود سرمایه گذاران به این دو سد رسیده ایم، آب باید دسترسی به این سدها را ایجاد کند.

فعالیت 36 مزرعه پرورش ماهی

بیرانوند در بخشی دیگر از سخنان خود به پرورش ماهی نیز اشاره کرد و گفت: 36 کارخانه پرورش ماهی با ظرفیت بیش از 250 میلیون در استان داریم. اما تولید سالانه آنها به 150 میلیون می رسد.

وی گفت: در این صورت مایحتاج استان تامین می شود و می توانیم مایحتاج استان های همجوار را نیز تامین کنیم.

مدیر کل شیلات لرستان با تاکید بر اینکه لرستان از نظر کشاورزی توسعه بسیار خوبی داشته است گفت: در این حوزه به تولید 60 میلیون بچه ماهی رسیده ایم.

در لرستان تولید «هویار» بومی شده است

بیرانوند در ادامه سخنان خود به تولید عسل در لرستان اشاره کرد و گفت: در استان عسل محلی تولید کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 6 میدان تولید عسل در آن استان داریم، گفت: در مناطق مختلف استان در این زمینه مجوز صادر کرده ایم به طوری که میزان تولید عسل در “کامدان” بی سابقه شده و در حد مطلوبی است. سطح بین المللی متوقف شد

مدیر کل شیلات لرستان تصریح کرد: چرخه تولید ماهی شش تا هفت ساله است اما سودآور است، هر کیلو گوشت نازک اکنون بین 500 تا 550 هزار تومان است.

بیرانوند گفت: همچنین هر کیلو خاویار بین 30 تا 40 میلیون تومان است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: 5 مجموعه بزرگ باغ وحش را در دستور کار قرار داده ایم، اعتبار این مجموعه ها با حمایت استاندار تامین شده است، در صورت اجرایی شدن این مجموعه ها حداقل ظرفیت باغ وحش ها افزایش می یابد. پنج هزار تن گوشت نازک در استان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید «خاویار» در لرستان بومی شد/ احیای مجتمع های بزرگ پرورش ماهی – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید «خاویار» در لرستان بومی شد/ احیای مجتمع های بزرگ پرورش ماهی – خبرگزاری نارنجی | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه