توصیه های تغذیه ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی

توصیه های تغذیه ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی

توصیه های تغذیه ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی

مشکل اضافه وزن و چاقی در کودکان امروزه به یک مشکل رایج در جهان تبدیل شده و به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش نارنجی، چاقی یکی از مشکلات رایج دوران کودکی و نوجوانی است و به سرعت در حال افزایش است. چاقی در دوران کودکی منجر به چاقی در بزرگسالی می شود. بنابراین 40 تا 90 درصد کودکان چاق در بزرگسالی چاق می شوند.

اضافه وزن عوارض زیادی از جمله فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، بلوغ زودرس در دختران و بلوغ دیررس در پسران، برخی سرطان ها مانند روده بزرگ و معده، مشکلات تنفسی و مشکلات روحی مانند افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را به همراه دارد.

با توجه به عوارض چاقی، پیشگیری از اضافه وزن در کودکان و پیشگیری از چاقی در کودکان و بزرگسالان با راهکارهای مختلف حایز اهمیت است.

تعیین عادات غذایی از افزایش وزن در کودکان و نوجوانان جلوگیری می کند. بهتر است وعده های غذایی و وعده های اصلی را در ساعت مشخصی مصرف کنید.

کودکان باید به موقع به رختخواب بروند تا صبح زود بیدار شوند و به اندازه کافی صبحانه بخورند. خوردن صبحانه به کودکان می آموزد که از والدین خود صبحانه بخورند.

چیپس و سیب زمینی سرخ شده چربی زیادی دارند. بهتر است به جای سیب زمینی پخته از سیب زمینی پخته یا پخته استفاده کنید. همچنین غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات باید در برنامه روزانه کودکان گنجانده شود. تزیین میوه ها و سبزیجات می تواند کودکان را به خوردن این گروه غذایی تشویق کند.

به جای استفاده از سس مایونز، می توانید با ماست و گیاهان خشک معطر، روغن زیتون و لیموی تازه سس مخصوص کودکان تهیه کنید.

کاهش مصرف نوشابه و آب صنعتی و جایگزینی آب، روغن کم نمک و عرقیات سنتی با نوشابه و آب صنعتی باید در برنامه غذایی کودکان گنجانده شود.

بستنی یکی از غذاهایی است که سرشار از قند و کالری است. با توجه به خواص تغذیه ای بستنی، بهتر است کمتر بخورید. برخی از متخصصان تغذیه استفاده از آب طبیعی را برای تهیه بستنی برای کودکان توصیه می کنند.

شیرینی، شکلات و انواع فست فودها نباید به عنوان جایزه و جایزه برای کودکان و نوجوانان استفاده شود. زیرا کودکان فکر می کنند که چنین غذاهایی بهتر از سایر غذاها هستند.

اگر می خواهید کلوچه و آب نبات بخورید، در صورت امکان آنها را در خانه تهیه کنید. اگر در حال تهیه کیک و بیسکویت غیر خانگی هستید، بهتر است کیک و بیسکویت ساده را انتخاب کنید. چون انواع کیک و بیسکویت با کره خامه، خامه یا شکلات.

کودکان باید از میزان قند موجود در غذا آگاه باشند. کودکان باید تشویق شوند تا محصولات غذایی با قند کمتر را انتخاب کنند. کارشناسان توصیه می کنند میزان چربی و قند موجود در مواد غذایی که می خورید را کاهش دهید. سوسیس و کالباس پرچرب هستند و مصرف این غذاها باید محدود شود.

کودکان باید بیش از 2 ساعت در روز را به سرگرمی و فعالیت های کم تحرک مانند تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر، تبلت و … بگذرانند. همچنین بهترین میزان فعالیت بدنی برای کودکان حداقل یک ساعت در روز است و زمان فعالیت بدنی روزانه باید به تدریج به یک ساعت افزایش یابد.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه های تغذیه ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه های تغذیه ای برای کودکان در معرض اضافه وزن و چاقی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه