توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد

توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد
نارنجی:

دکتر محمدرضا شاه محمدی، پزشک ناراضی و از اعضای هیئت علمی دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کمردرد و تشریح انواع و علل آن گفت: 80 درصد افراد در طول زندگی خود دچار کمردرد می شوند.

دکتر شاه محمدی همچنین گفت: کمردرد مهم ترین دلیل ترک محل کار کارکنان است و یکی از عوامل ایجاد بار مالی و اقتصادی بر نظام سلامت کشور محسوب می شود.

وی به تاثیر صنعتی شدن و تغییر سبک زندگی مردم در افزایش کمردرد اشاره کرد و گفت: امروزه به دلیل عدم تحرک بدنی، اضافه وزن و عدم آمادگی جسمانی افراد بیشتری دچار کمردرد شده و این بیماری تبدیل شده است. گسترده تر است. .

به گفته این جراح مغز و اعصاب و ستون نویس، دردی که در قسمت پایین گردن و بالای باسن ایجاد می شود اغلب به عنوان کمردرد شناخته می شود.

انواع کمردرد

وی کمردردها را با توجه به زمان و مدت بروز آنها به سه دسته حاد، جزئی و مزمن طبقه بندی کرد و گفت: کمردرد حاد دردی است که بین چهار تا شش هفته طول می کشد و به تدریج برطرف می شود.

به گفته دکتر شاه محمدی، کمردردی که بین شش هفته تا سه ماه (12 هفته) طول بکشد، کمردرد است و کمردردی که بیش از سه ماه طول بکشد، کمردرد مزمن نامیده می شود.

این جراح مغز و اعصاب و جراح ستون فقرات در خصوص نوع دیگری از طبقه بندی کمردرد گفت: کمردرد به سه دسته مکانیکی، التهابی و پیچیده تقسیم می شود.

وی همچنین گفت: نوع مکانیکی آن کمردرد است که با خم شدن و راست شدن و فعالیت بیشتر می شود.

دکتر شاه محمدی کمردرد مزمن را دردی عنوان می کند که فرد صبح هنگام بیدار شدن از خواب بعد از خواب شبانه دچار آن می شود و با فعالیت روزانه به تدریج کاهش می یابد و این کمردرد در شرایط التهابی بیشتر دیده می شود. بیماری ها

این عضو هیئت علمی دانشگاه، نوع سوم کمردرد را ترکیبی مکانیکی و التهابی برشمرد که در شکستگی مهره های کمر و یا در بیماری های بدخیم ستون فقرات دیده می شود.

علل کمردرد

به گفته دکتر شاه محمدی، شایع ترین علت کمردرد کشیدگی تاندون های اطراف گردن، اسپاسم دور گردن است که عمدتاً ناشی از فعالیت های سنگین، عدم آمادگی عضلات گردن و گاهی پارگی دیسک های ستون فقرات است. و معمولاً به عنوان رگ به رگ شدن شناخته می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بیماری های دیسک کمر، تنگی کانال نخاع و بیماری های التهابی ستون فقرات را از دیگر علل کمردرد برشمرد.

به گفته وی، در بیماری های روماتولوژیک مانند اسپوندیلیت انکیلوزان، آرتریت روماتوئید یا آرتریت روماتوئید، بیماری های بدخیم و برخی سرطان ها، انتشار التهاب یا متاستاز در ستون فقرات ممکن است باعث کمردرد شود.

کمردرد ناشی از کشش تاندون های اطراف ستون فقرات است

این جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات فعالیت ها و ورزش های سنگین بدون آمادگی و گرم کردن بدن، حمل بارهای سنگین بدون رعایت اصول ارگونومی، ضربه و پیچش ناگهانی ستون فقرات و افتادن از ارتفاع را از شایع ترین عواملی می دانند که باعث ایجاد کشش یا کشش می شود. طناب نخاعی می شکند و در نهایت منجر به کمردرد و اسپاسم می شود.

دکتر شاهمحمدی شایع ترین علل کمردرد حاد را از عوامل ایجاد کشش و کشیدگی تاندون های کمر نام برد و گفت: گاهی اوقات افرادی که دچار این نوع کمردرد می شوند با لمس ناحیه دردناک احساس نیشگون گرفتن می کنند که این نیز می باشد. نتیجه اسپاسم از عضلات اطراف ستون فقرات

وی رعایت نکاتی را برای پیشگیری از بروز این کمردرد موثر دانست و گفت: پرهیز از فعالیت های سنگین و ورزش بدون آمادگی بدنی و گرم کردن بدن، پرهیز از فعالیت هایی که باعث یا افزایش کمردرد می شود و پرهیز از حرکات ناگهانی می تواند از بروز آن جلوگیری کند. از تجربه این نوع کمردرد.

کمردرد ناشی از بیماری های دیسک است

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه کمردردهای ناشی از بیماری های ستون فقرات گردنی مانند تنگی دیسک و کانال را از جمله کمردردهای رایج برشمرد و بیشتر کمردردهای ناشی از دیسک به دلیل تغییر نسبت آب یا انعطاف پذیری دیسک است.

به گفته وی، دیسک در واقع یک بافت غضروفی است که بین دو مهره قرار دارد تا حرکات ستون فقرات را در جهات مختلف تسهیل کند. مایع بین دیسکی با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد و بین دیسک ها انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و در نهایت باعث ایجاد کمردرد می شوند.

دکتر شاه محمدی به راه های پیشگیری از این نوع کمردرد اشاره کرد و گفت: با پرهیز از کارهای سنگین، تقویت عضلات گردن با ورزش های مناسب، فیزیوتراپی و ماساژ درمانی می توان از این موارد پیشگیری کرد.

کمردرد ناشی از تنگی کانال نخاعی کمر

این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات به انواع دیگر کمردرد ناشی از تنگی کانال نخاع کمری اشاره کرد که اغلب در سنین 40 تا 60 سالگی بروز می کند.

به گفته وی، در بیماران مبتلا به این نوع کمردرد، اغلب در هنگام راه رفتن، درد آنها افزایش یافته و افزایش می یابد و با استراحت و خم شدن به جلو، درد بهبود می یابد. وی گفت: تغییرات در ستون فقرات و لگن باعث ایجاد این نوع کمردرد می شود.

دکتر شاه میحمیدی کمردرد ناشی از سقوط از ارتفاع و شکستگی کمر را یکی دیگر از انواع کمردرد دانست و گفت: این افراد اغلب یک یا دو مهره را می شکنند و به ستون فقرات فشار وارد می کنند.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تاکید کرد: درمان اکثر شکستگی ها جراحی است و هیچ گونه درمان دارویی، فیزیوتراپی، آب درمانی و … وجود ندارد.

کمردرد ناشی از بیماری های التهابی است

وی کمردرد ناشی از تب مالت را یکی دیگر از انواع کمردردی دانست که در سال های گذشته افراد با نوشیدن شیر غیر پاستوریزه دچار آن می شدند و این کمردرد با تب همراه بود و این درد در گذشته ادامه داشت. راحتی البته این بیماری همچنان در موارد مصرف لبنیات محلی غیر پاستوریزه دیده می شود.

اگر کمردرد با علائم دیگری همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کنید

این پزشک ناراضی در بخشی دیگر از سخنان خود به مردم توصیه کرد در صورت بروز علائم خاصی مانند تب، بی حسی و گزگز در پاها همراه با کمردرد به پزشک مراجعه کنند.

به گفته وی، دردهایی که با استراحت بهبود نمی یابند، کمردرد همراه با بی حسی و گزگز در پاها، کمردرد با کاهش ادرار و مدفوع، کمردردهای شدید که به داروهای معمولی پاسخ نمی دهد از مواردی است که افراد باید به آن مراجعه کنند. . پیگیری به پزشک مراجعه کنید

مقاومت:

دکتر شاه محمدی برای پیشگیری از کمردرد به مردم توصیه کرد: قبل از هر ورزش سنگین یک دوره گرم کردن داشته باشند.

وی همچنین گفت: از کارهایی که باعث کمردرد می شود مانند حمل بارهای سنگین یا ورزش های غیر استاندارد دوری کنند و زیر نظر پزشک متخصص ورزش های سنگین و حرفه ای را انجام دهند.

دکتر شاه محمدی کاهش وزن را در کاهش کمردرد موثر دانست و گفت: اضافه وزن باعث فشار بیشتر به کمر می شود بنابراین در بیمارانی که اضافه وزن دارند کاهش وزن منجر به کمردرد کمتر می شود.

به گفته وی، کاهش 20 تا 25 درصدی وزن در چاقی های شدید توصیه می شود، به عنوان مثال فردی که 100 کیلوگرم وزن دارد باید وزن خود را به زیر 75 برساند و این باعث کاهش درد او می شود.

وی افزود: اما در افرادی که خیلی چاق نیستند، کاهش وزن پنج درصدی می تواند 50 درصد کمردرد بیمار را بهبود بخشد.

زمان بندی شده:

این متخصص و جراح ستون فقرات به انواع درمان کمردرد نیز اشاره کرد و گفت: درمان کمردرد شامل درمان های دارویی، فیزیوتراپی، ماساژ درمانی، حرکات کششی و در نهایت جراحی است که پس از معاینه بیمار و با تشخیص پزشک مشخص می شود. .

به گفته دکتر شاه محمدی، داروهای جراحی همیشه آخرین درمان برای کمردرد است و اگر بیمار به داروهای دیگر پاسخ نداد و دردی را تجربه نکرد، برای جراحی مراجعه می کنیم.

وی به توسعه علم پزشکی کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پیشرفته ترین و سخت ترین درمان های کمر اعم از جراحی و غیرجراحی توسط تیم های پزشکی در کشور انجام می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه‌هایی برای پیشگیری از کمردرد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه