تهران قدیم| درختی که با دستور رضا شاه ریشه کن شد/ عکس

به گزارش نارنجی از همشهری آنلاین، درخت معروف ایوین یکی از نمادهای اصلی این محله به شمار می رود و سالمندان محله با این درخت یادبود خاطره ای را به اشتراک می گذارند. از درخت کهنسال اوین جز تنه خشک چیزی باقی نمانده است، اما همچنان بخشی از هویت این محله به چشم می خورد.

تهران قدیم| درختی که با دستور رضا شاه ریشه کن شد/ عکس

سید مهدی عربی، مدرس دانشگاه و همایش پژوهشی شمیران می گوید: این درخت به قدری بزرگ و قطور بود که در داخل آن فعالیت هایی مانند بستنی فروشی و ساخت کفش انجام می شد و بسیاری از اهالی شهر ایوین در پای این درخت تجمع کردند. جنگل. از این درخت برای تصمیم گیری در مورد رویدادها و رویدادهای مهم استفاده می شد، به همین دلیل منطقه ای که این درخت در آن قرار داشت به «پاچنار» معروف بود. بر اساس بررسی های برخی محققان، سن این درخت بیش از 1200 سال تخمین زده می شود و محققان معتقدند کهن درخت چنار ایوین به نوعی پایگاه اجتماعی این روستا بوده است، اما به دلیل اختلاف نظر کشاورزان. از Êvin. و دادگاه در دوره پهلوی اول بریده و پنهان شد، بر دل مردم نهاده خواهد شد.

درخت کجی که در سال 1308 به دستور رضاشاه قطع شد از 13 درخت کاج ایوین پیرتر است که از قضا بسیار معروف است و مردم ایوین با این درخت کاج ارتباط دارند. به نظر می رسد شکسته نشده است. عربی می گوید: «اوینی هنوز هم این درخت را نماد مقاومت در برابر ظلم دولت پهلوی اول می دانند و با این رویکرد نام خود را حفظ کرده اند. این روزها اهالی شهر اوین مرکز شهر اوین را به نام پاچنار می نامند، اما مردم هر چقدر هم که سخت نگاه می کنند اثری از سرسبزی در این منطقه نمی بینند. تقریباً یک قرن از قطع درخت 1200 ساله یوین می گذرد، اما مردم بر حفظ نام این درخت اصرار دارند و بسیاری از اسناد قدیمی با کلمه پاچنار پیوند خورده است.

233233

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تهران قدیم| درختی که با دستور رضا شاه ریشه کن شد/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تهران قدیم| درختی که با دستور رضا شاه ریشه کن شد/ عکس"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه