تراژدی ناکامی! – نارنجی

تراژدی ناکامی! - نارنجی

هیلدا حسینی گاه; «فوتبال در جنوب پر از استعداد، پر از مروارید است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بایستید و این مرواریدها را بردارید.» این سخنان مرحوم محمود یاوری، شخصیت پیشکسوت و مربی سرشناس فوتبال ایران است. معلوم است که هیچکس این مرواریدها را نگرفت. اگر این کار انجام می شد حالا نمایندگان جنوب با شکست دست و پنجه نرم می کردند و کارشان به اینجا ختم نمی شد.

این یک بخش ترسناک از فوتبال برای جنوبی ها است. تیم هایی که در لیگ برتر مشعل را در دست دارند، البته یکی از قدیمی ترین تیم ها سقوط کرده است. اما حالا داستان فوتبال برای آنها جور دیگری روایت می شود. چقدر فاصله کاناپه تا فرش برای فوتبال جنوب کم بود.

یک معجزه برای دو تیم جنوبی!
11، 14 و 16. این سه عدد به ترتیب رتبه سه نماینده جنوب ایران در لیگ برتر ایران یعنی استقلال خوزستان، فولاد و صنعت نفت آبادان در رده بندی برترین ها هستند. لیگ. استقلال چندی پیش قهرمان خوزستان در لیگ برتر شد. فولاد همیشه یکی از بهترین تیم های لیگ برتر و قهرمان لیگ چهارم و سیزدهم بوده و برای کسب سهمیه آسیایی می جنگد. صنعت نفت بدون شک یکی از سرشناس ترین تیم های ایران است.

دو چالش بزرگ
هر سه تیم جنوبی با دو مشکل بزرگ دست و پنجه نرم می کنند. یکی از آنها مشکلات بزرگ مالی و دیگری عدم مدیریت علمی و حساب شده است. البته اینطور نیست که سایر باشگاه های لیگ برتری شرایط مالی ممتاز و مدیریت منحصر به فردی داشته باشند، اما با این وجود این دو مشکل بزرگ در تیم های جنوبی خود را به گونه ای دیگر نشان دادند و به گونه ای دیگر به کمرشان زدند. گفته می شود مشکلات درون استانی دلیل ضعف این سه تیم است. اینکه سه تیم انتهای جدول همگی جنوب هستند نشان می دهد که یک اتفاق اشتباه می افتد. این نشان می دهد که هر سه تیم روندی را دنبال می کنند که هیچ کاری جز آنها انجام نداده است. سوء مدیریت عامل اصلی هر سه تیم است. شکست های پی در پی و تعویض مکرر مربیان این را نشان می دهد.

نقشه اشتباه
هر سه تیم جنوب لیگ برتر در سه سال اخیر بسیار ضعیف بوده اند و تمام سرمایه انسانی خود را از دست داده اند. بارزترین ویژگی این جریان، انتقال بازیکنان خوب هر سه تیم به دیگر تیم های لیگ برتری است. سقوط به ویژه برای فولاد روند سریع تری داشت و این تیم از تیم های خوب لیگ برتر جدا شد و در یک فصل به تیم فانوس رسید. در واقع می توان تعبیر کرد که رفتن جواد نکونام کمر این تیم را شکست. اما در مجموع هر سه تیم برنامه اشتباهی در پیش گرفتند و وارد لیگ 23 شدند که این برنامه اشتباه آنها را به اعماق جدول لیگ برتر رساند.

هر سه مربی یک هدف داشتند

سیروس پورموسوی (استقلال خوزستان): او را یکی از معمولی ترین مربیان لیگ برتر می دانند. او در دوران مربیگری افتخاری جز کمک به عبدا ویسی در استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم که قهرمان شد، ندارد. خوزستان با هدایت استقلال با تمام وجود تلاش کرد تا این تیم را در لیگ برتر نگه دارد. او برای فصل آینده هم قراردادش را تمدید کرده است و این یعنی حتی در صورت سقوط این تیم در پورتسموث می ماند.

عبدا… ویسی (پولا): این مربی که چندی پیش به خاطر پولش دو میلیارد جریمه شد، اسفندماه به عنوان سرپرست جدید فولاد انتخاب شد اما در این تیم موفق نبوده است. او با جمع بندی فولاد وایسی نشان داد که دیگر حرفی برای گفتن در فوتبال ایران نیست. تمایز ویسی از کلاس قطعی به نظر می رسد …

فراز کمالوند (صنعت نفت آبادان): کمالوند در ابتدای سال 1403 به عنوان سرپرست صنعت نفت آبادان انتخاب شد اما با این تیم به پیروزی نرسید. کمالونده که تجربه زیادی در لیگ برتر دارد باید مدیریت تیم آبادانی را نیز جزو تجربیات و ناکامی های خود بداند.

چرا نفت سقوط کرد؟

اگر اتفاقات لیگ برتر نفت آبادان را بررسی کنیم، به این نکته می رسیم که نفتی ها در خانه میزبان بودند، آنها به جای اینکه در خانه باشند، تنها 7 امتیاز را کسب کردند و 29 امتیاز را در خانه خود از دست دادند خانه امنی برای رقبایشان بود! شاید اگر صنعت نفت در بازی های خانگی نیمی از امتیاز یعنی 18 امتیاز را می گرفت، در لیگ برتر می ماند و تیشه به ریشه این تیم قدیمی نمی زد.

251 251

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تراژدی ناکامی! – نارنجی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تراژدی ناکامی! – نارنجی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه