تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم

تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم

یکی از اعضای انجمن آسم و آلرژی ایران با بیان اینکه درمان آسم تنها با دارو نیست، گفت: وی بیان کرد: بیماران باید از آموزش استفاده کنند تا بدانند اولین قدم در درمان پرهیز از مواد مخدر و گام دوم استفاده از دارو است.

مریم محلوسیراد در گفت وگو با دکتر نارنجی. وی درباره روش های نوین درمان آسم نیز گفت: داروهای استنشاقی مهم ترین داروها در زمینه کنترل و درمان آسم هستند که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرند و نتایج خوبی نیز به همراه داشته اند. در استفاده از اسپری های دیودورانت مقداری مقاومت وجود داشت که با استفاده از آموزش توانستیم بر آن غلبه کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از مواد «بیولوژیک» یکی از روش های جدید درمان آسم است، گفت: «امالیزوماب» که در واقع «Anti-IgE» است برای درمان آسم استفاده می شود. امالیزوماب حدود دو سال است که در کشور تولید می شود، تجربه ارتباط با بیماران نشان داده است که اثربخشی نمونه های داخلی و خارجی این دارو یکسان است.

دانش؛ گامی موثر در کنترل آسم

وی ادامه داد: وظیفه مراکز بهداشتی و دانشگاهی این است که به بیماران آموزش دهند و به آنها بگویند که درمان فقط پزشکی نیست؛ بلکه باید به آنها توجه شود. همچنین شامل اجتناب از عواملی است که باعث حملات آسم می شوند. بیماران با بهره گیری از آموزش باید بدانند که اولین قدم در درمان پرهیز از محرک ها و گام دوم استفاده از داروهاست. حملات آسم با افزایش علایم سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس شروع می شود و با پیشرفت آنها باعث افت اکسیژن خون می شود. در چنین شرایطی بیمار باید در بیمارستان یا حتی ICU بستری شود. بیشتر مرگ و میرهای ناشی از آسم به دلیل حمله حاد آسم است که باعث تنگی نفس و کمبود اکسیژن می شود.

مهلوجی درباره آموزش آسم گفت: کار در زمینه آموزش آسم توسط انجمن آسم و آلرژی ایران با همکاری مرکز تحقیقات ایمونولوژی آسم و آلرژی انجام شد. کنفرانس علمی آسم هر ساله همزمان با روز جهانی این بیماری برگزار می شود و آخرین رویدادهای مرتبط با آسم مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. در کنار همایش علمی، «همایش آموزش خانواده» نیز برگزار می شود و در مورد آسم به بیماران و خانواده هایشان مشاوره می شود. پزشکان سعی می کنند به بیماران به ویژه بیمارانی که برای اولین بار به مراکز درمانی مراجعه می کنند، توصیه های آموزشی لازم را ارایه دهند.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاثیر داروهای استنشاقی بر درمان آسم/ آموزش؛ گامی موثر در کنترل آسم"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه