بیش از 5 میلیون 460 هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند

بیش از 5 میلیون 460 هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند

بیش از 5 میلیون 460 هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند

وزیر ارتباطات و فناوری علوم گفت: تاکنون 5 میلیون و 460 هزار خانه به فیبر نوری وصل شده است اما ممکن است 6 میلیون را از دست داده باشیم.

به گزارش نارنجی، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تحقیقات دستاوردهای فضایی و ارتباطی فیبر نوری گفت: پروژه فیبر نوری از معدود پروژه هایی است که داشبورد آن را طراحی کرده ایم. آن را برای دیدن میزان پوشش.

وی همچنین گفت: تا کنون 5 میلیون و 460 هزار خانه را شامل می شود. اما ممکن است 6 میلیون را رد کرده باشیم. حفاری در بسیاری از شهرها انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به 8 میلیون خانوار برسیم. این کار سختی است، زیرا ما باید 10 سال کار را در سه سال انجام دهیم. با روحیه ای که تا پایان دولت دیده می شود می توانیم 20 میلیون خانواده را تحت پوشش قرار دهیم.

زارع پور گفت: در گام اول فیبر نزدیک منازل را برش می دهیم و در سایت iranfttx.ir سبز می شود و اپراتور ظرف یک ماه خدمات ارایه می دهد و مردم استفاده می کنند. اگر نقطه ای در سایت مورد نظر سبز شود، فیبر گذاشته می شود و در نهایت افراد به سرعت چند صد مگابیت دسترسی خواهند داشت.

وزیر ارتباطات به شکسته شدن رکورد ترافیک شبکه بازی ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: همزمان با بازی ایران و ژاپن، ترافیک داخلی رکورد جدیدی را ثبت کرد و از 7 ترابایت بر ثانیه گذشت. در ابتدای دولت این عدد 2.5 ترابایت بر ثانیه بود که اکنون سه برابر شده و اتفاق بزرگی است.

وی در خصوص دولت هوشمند گفت: در این زمینه چهار مرحله وجود دارد که در مرحله اتصال همه سازمان ها به هم متصل شد. چالش دیگر ارایه 100 خدمت است که 65 درصد آن به صورت الکترونیکی ارایه می شود. کار دیگر استعلام آنلاین است که در این زمینه کمی عقب هستیم و دلیل آن هم تعدد استعلام است.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: 10 تا 12 درصد کل خدمات به صورت هوشمند انجام شده و برخی دستگاه ها بیش از حد تعیین شده در قانون کار کرده اند. به عنوان مثال، وزارت آموزش و پرورش 91 درصد خدمات خود را ارایه کرده است که نیمی از آن خدمات هوشمند است. همچنین نهادهای دیگری مانند وزارت نیرو، دادگستری، بهداشت، ورزش و ارتباطات ابزارهایی هستند که به صورت هوشمند فعالیت و خدمات ارایه می کنند. در این بین وزارت جهاد به کار بیشتری نیاز دارد چرا که 8 درصد خدمات آن به صورت هوشمند ارایه می شود و به این ترتیب وزارت میراث 13 درصد و وزارت نفت و فرهنگ 16 درصد خدمات خود را هوشمند ارایه می کنند.

زارع پور در گفت و گوی تلویزیونی درباره دستاوردهای فضا نیز توضیح داد: فعالیت های مربوط به دو سال اخیر سرعت گرفته است. ماهواره هایی هم برای پرتاب داریم و یک ماهواره دیگر هم تا پایان سال در شرف پرتاب است و البته در این زمینه با کشورهای دیگر هم همکاری داریم.

وی همچنین گفت: از نظر ایستگاه های زمینی در حال حاضر دو ایستگاه زمینی داریم و تا پایان سال آینده دو ایستگاه دیگر اضافه می شود تا بتوانیم از ماهواره های بیشتری در فضا استفاده کنیم.

پایان خبر نارنجی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیش از 5 میلیون 460 هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیش از 5 میلیون 460 هزار خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه